Krokowiec krokowcowi nierówny :) - Page 2

Re: Krokowiec krokowcowi nierówny :)

Głosuję za trójfazowym, wolnoobrotowym. Ząbki faktycznie nie pasują -
nie ma położenia "stabilnego".
Jeśli chodzi o zastosowanie do slajdera, to może on się nadać, tylko
trzeba trzy półmostki i sterować:

1: 000+++000---
2: 0---000+++00
3: ++000---000+

Nie wiem jak będzie działał bez kontroli położenia, ale spróbować warto.

Mirek.

Re: Krokowiec krokowcowi nierówny :)

Oj! błąd - w mostkach to nie zadziała... trzeba coś takiego:

1: -0+++++0----
2: -----0+++++0
3: +++0-----0++

Mirek.

Re: Krokowiec krokowcowi nierówny :)

Czyli co - podejrzewasz ze wirnik jest namagnesowany ?
Latwo sprawdzic :-)

A zabki tylko po to aby sie "nie zatrzaskiwal" ? Bo na pewno kazdy
zabek nie jest namagnesowany inaczej, biegunow jest znacznie mniej, i
silnik wcale nie jest taki wolnoobrotowy.

Na moj gust to jednak reluktacyjny i powinno to chyba tak wygladac

1: +--+--+--
2: -+--+--+-
3: --+--+--+

ale to juz niech kolega kierownik sprawdzi :-)

J.

Re: Krokowiec krokowcowi nierówny :)

Wg mnie "mrowienie" świadczy o tym, że jest.

Choćby śrubokrętem... tylko nie namagnesowanym.

Mam na pewno reluktancyjny od drukarki D100 - kręci się bez żadnych
wyczuwalnych "mrowień" - tam nie ma prawa być magnetyzmu szczątkowego,
bo materiał nie pozwala. Inna sprawa, że ma znacznie mniej kroków na
obrót... chyba 12 OIDP.

Reluktancyjny trójfazowiec ;)

Tak też powinien "jakoś" działać... ale widziałeś krokowy z 3-ma fazami?

Mirek.

Re: Krokowiec krokowcowi nierówny :)

Ze skokiem rzedu 2 stopni ? Toz to krokowiec :-)

Nie, ale teoria takowe wymienia, wiec widac kiedys byly.

J.

Re: Krokowiec krokowcowi nierówny :)

Wirnik jest managnesowany, tam gdzie mogłem sprawdzić, wkrętakiem i
gwożdzikiem(oba przetestowane na okoliczność namagnesowania). Nie
sprawdziłem tylko przy samej ośce, lożysko zasłania.
    Bo(o)t manager

Re: Krokowiec krokowcowi nierówny :)
Mirek wrote:

[ciach]
warto.
No właśnie w moim przypadku położenie jest ważne.

    Bo(o)t manager

Re: Krokowiec krokowcowi nierówny :)

To jest silnik krokowy tzw. hybrydowy (HB) czyli takie połączenie
silnika krokowego o zmiennej reluktancji (VR) z silnikiem krokowym z
magnesem stałym (PM).

Jeśli już się dobrałeś do wnętrza i masz dostęp do końców uzwojeń to
możesz sobie teraz podłączyć tak jak "powinno" być.

Jakub Rakus

Re: Krokowiec krokowcowi nierówn y :)

"Bo t manager"
Co trzecia cewka grubszym drutem nawinięta?

Robert

Re: Krokowiec krokowcowi nierówny :)
Robert Wańkowski wrote:

[ciach]
Dobrze widzisz.

    Bo(o)t manager

Re: Krokowiec krokowcowi nierówny :)
Posiadam silniczek:
1. Pięć przewodów, czyli unipolarny,
2. Zero jakichkolwiek informacji na nim mogących go zidentyfikować,
3. 8 cewek, wydaje mi się że są z dosyć cieniutkiego druciku,
4. Między 4 przewodami jest ok. 146,3 Ohm - wszystkie kombinacje, tak
jakby wszystkie cewki były ze sobą połączone. Między nimi a piątym
przewodem jest ok. 73,2 Ohma.
5.Reaguje na baterię 1,5V, czyli przeskakuje o krok.
6. Ma około 200 kroków na obrót - wynik może być obarczony błędem,
ponieważ do badania była wykorzystywana bateryjka.

Teraz mam dwa pytania:
1. Na jakim napięciu powinien pracować, jak to sprawdzić?
2. Czy da radę podłączyć go do PC za pomocą FT232RL i ULN2003? Mam
gotową przejściówkę na FT232RL i zastanawiam się czy ULN2003 można do
niej bezpośrednio podpiąć, do których pinów? Jak to najprościej zrobić?

Janek

Re: Krokowiec krokowcowi nierówny :)

Oczywiście w tym przypadku muszą, zmęczony byłem jak to pisałem.

Janek

Site Timeline