kradzież prądu - Page 8

Re: kradzieżpršdu

Ale dzielic na lokatorow moze juz roznie - sprawiedliwie, albo po
rowno :-)

Oczywiscie mozna i tak jak proponujesz .. ja wtedy zastawiam sie jak
oszukac podzielniki, montuje styropian na jednej scianach i wkuwam w
nie wymiennik pompy ciepla :-)

Problem w tym ze jak ty lubisz miec 24 stopnie a sasiad 18, to on juz
grzac nie musi - ty go ogrzejesz. I masz placic za calosc ?

A ten tez na sasiadach pasozytuje.

Jak ktos grzeje pradem to ma duze rachunki i sie rozglada jak prad
ukrasc :-)

J.

Re: kradzieżpršdu

Zawsze można oszukać podzielnik sa liczne sposoby. Ale niektóre prowadza do
wręcz podniesienia zuzycia kresek. np. owijanie mokrym ręcznikiem
podzielnika.

To nie jest tak jak zakłdasz.
masz 2 pomieszczenia jedno np 25 stopni a drugie 18 (w 1 kaloryfery na full
a w drugim zakręcone) Podzielniki ciepla - w każdym bądź razie te które mam
w domciu mierzą zużycie czynnika któy odparowuje. Większa temperatura wiecej
odparuje- wieksza ilośc kresek więcej zaplaczisz. Jesłi w zimnym
pomieszczeniu temperatura "pobrana przez ściane" podniesie się z 18 na 20 to
relatywnie więcej bedzie odparowywać więc i tak bedzie się wiecej płacic!

ja uważam że niepasozytuje (może dlatego że mieszkając w bloku sam tak robie
hihi) Oszczędam i widze to na rachunkach. bezwładność cieplna "nie wytudzi
ścian" bym "kradł" ciepło sąsiadowi. Wyłaczenie - a tak naprawde to
obniżenie temperatury o kilka stopni w pomieszczeniu na kilka godzin jak
mnie niema, spowoduje tylko to że bedzie wolniej parował czynnik.
Co do pasożytów... JAk nazwiesz spółdzilelnię (pasożyt?) skoro na koniec
sezonu gzrewczego wyminiają podzilniki (koło kwietnia maja) i te nowe już
odparowuywują czynnik w miesiącach czerwiec, lipiec sierpień kiedy jest
troszke cieplej na zewnątrz niż w zimę? Coprawda jest na poczatki nadmiar
czynnika ale i tak - a sprawdzałem to kilka razy w ubiegłych latach - w
pierwszych dniach grzanai kaloryferów miałem już kilka kresek zuzytych.

faktycznie hihihihi

Pozdrawiam Robert

Re: kradzieżpršdu

O ile dobrze pamiętam swoje rurki, to one zaczynały się od pięciu
kresek, potem zero i dalej znowu rosła skala. Przewidzieli to
odparowanie poza sezonem grzewczym. Poza tym wszyscy mieli tak samo,
więc miało być sprawiedliwie. Pamiętaj, że to nie ciepłomierz, tylko
podzielnik. On ma tylko wskazać komu ile przydzielić z ciepła zużytego
przez blok. Wskazuje kreski, dodaje się do tego różne wspólczynniki i na
koniec otrzymasz rachunek.
Maciek

Re: kradzieżpršdu

Tylko ze jednemu odparuja dwie kreski, a innemu 7.

Teraz kaloryfer mam ledwo cieply. W lipcu tez potrafilo byc +30

J.

Re: kradzieżpršdu

Już na początku zdefiniowania prostego systemu widzisz potrzeby pewnych
modyfikacji. Dokładniejsza analiza - więcej modyfikacji.

Nie wiem jak działają podzielniki. Czy na pewno ktoś, kto na stałe otworzy
okna i na skutek chłodzenia kaloryferów zimnym powietrzem z okna będzie miał
je zimniejsze zapłaci więcej, czy może właśnie on zapłaci to minimum.

Wymienne nośniki energii.
P.G.

Re: kradzieżpršdu

Korekta była potzrebna na cwaniaczków którz całkowicie chca pozbyc sie
kaloryferów.

Wręcz przeciwnie, jest to jeden z błedów którzy ludzi popełniją i nabijają
sobie liczniki. w 99% z podzilnikami zakładane są pokrętła (automaty) na
kaloryfery by  móc je zakręcać. Spóldzielnie zawsze robią to łącznie bo
łudza ludzi alternatywą tańszych rachunków - oszczedzasz płacisz mniej,
Zimne powietrze z okna dostając sie na takie pokretło oziebia go i otwiera
zawór i kaloryfer grzeje cieplej - bo w pokoju jest zimno!. Przed
wietrzeniem mieszkania nalezy na to pokretlo zazucić jakąś płachte albo
wyłaczyć kaloryfer.

Re: kradzieżpršdu

Do Waszej dyskusji wprowadzę pewien element komplikacji -
termoregulator. Akurat u mnie podzielniki (na pewien czas) wprowadzili
po ociepleniu bloku. Pojawiły się również termoregulatory. Tylko przy
krańcowym przekręceniu są całkowicie zamknięte. Odkręcone nie puszczają
określonego strumienia, ustalonego stopnie odkręcenia, tylko regulują
temperaturę wokół zaworu. Bywają też takie z kapilarą wyciągniętą na
parę metrów ale to jest zawodne. W zależności od warunków obiegu
powietrza wokół kaloryfera trzeba sobie ustalić, że np. u mnie w domu
przy niezbyt mroźnej zimie 2,5 jest OK. Jak zrobi się naprawdę zimno na
dworze, to nastawię na 3. Maksimum to 5.
Do tego podzielniki kosztów ogrzewania. Podzielniki, bo ciepłomierz jest
tylko jeden, w piwnicy na węźle.
Najpierw były rurki z parującą cieczą, to ludzie marudzili, że latem
parują i przez to więcej płacą.
Potem pojawiły się podzielniki elektroniczne, mierzące temperaturę
kaloryfera i z drugiej strony powietrza przed kaloryferem. Większa
różnica uruchamia liczenie.
W obu przypadkach podzielnik jest bardzo dokładnie sprzęgnięty
termicznie z żeberkami i zawieszony w ściśle okrślonym miejscu -
konkretne żeberka i wysokość.
Jeżeli bym wolał wietrzyć mieszkanie z odkręconym kaloryferem (np. moje
2,5 na skali pokrętła), to zawór otwiera przepływ wody i stara się
wyrównać temperaturę. Powierzchnia kaloryfera jest zawsze cipelejsza,
podzielnik i tak to wykryje. Huragan lodowatego wiatru raczej nie
występuje w mieszkaniach. Jedyna rada na ostre wietrzenie, to zamknąć
kaloryfer na 0 i otworzyć szeroko okna. Potem się je zamyka i po chwili
dopiero otwiera zawór. Normalnie trzeba mieć mikrowentylację lub stare
okna. Inaczej pojawia się grzyb na ścianach.
Jeszcze jedno - podzielnik jest w określonym miejscu kaloryfera. Jeżeli
termozawór otworzy przepływ wody, to oczywiscie pierwsze żeberka są
najcielpejsze. Dalsze chłodniejsze. Nie da się inaczej. Sztuka polega na
tym, że stare kaloryfery są zanieczyszczone szlamem i przepływ przez
dalsze żeberka jest o wiele bardziej stłumiony, tym samym zawór otwiera
przepływ na dłuższy czas, żeby tak samo nagrzać pomieszczenie - może
nagrzać mniejszą, dostępną powierzchnią grzejnika. Naprawdę warto zadbać
o zdjęcie kaloryferów, wyczyszczenie ich, żeby lepiej (i krócej) grzały
całą powierzchnią. Miałem też częsty problem z zapowietrzaniem. W końcu
zapłaciliśmy hydraulikowi, żeby nam wstawił na ostatnim żeberku, w
każdym grzejniku zaworek odpowietrzający. Było dobrze (znacyz osczędnie
dla mnie) ale ogół zażyczył sobie płacenia również za sąsiadów lubiących
w środku zimy chodzic w koszulce i krótkich spodenkach, chcących osuszyć
zagrzybione ściany. Zobaczę jaki będzie efekt rozliczenia w tym roku.
Teraz mamy podział od metra "bo w sąsiednich blokach nie mają
podzielników i płacą mniej a mają cieplej". Znaczy ci co najwęcej
zużywają energii będą płacić mniej, bo reszta się na ich orgie cieplne
zrzuci :-)
Maciek

Re: kradzieżpršdu

No coz - zawsze mnie dziwilo jak moze dzialac regulator zamontowany na
goracej rurze .. i moj niestety kiepsko stabilizuje temperature w
pokoju - trzeba nim krecic.

U mnie chyba zakladali to jesienia, albo odczyt kontrolny robili.

Hi hi - huragan nie, ale jak ostatnio przyszlo -18, to woda na
parapecie zamarzla :-)

Ale oni tez dogrzewaja sasiadow przez sciany :-)

J.

Re: kradzieżpršdu

A jak się nie przekręci, to "na trójce" zawsze grzeją tak samo?
W takim razie przepłacacie pewnie ze 30% -- człowiek nie jest
w stanie tego ręcznie dobrze poustawiać (albo mu się nie chce).

Tu jest właśnie ten problem, że jest słabo sprzęgnięty z powietrzem.

Wcześniej wykryje dużo większy spadek temperatury powietrza. I to lokalny
spadek koło okna, bo pod drugą ścianą aż tak się nie ochłodzi. Jest bardzo
prawdopodobne, że taki podzielnik potwornie zawyży wskazania.

Jeszcze trzeba poczekać kilkadziesiąt minut na wychłodzenie grzejnika.
Trochę to kłopotliwe.

Da się. W dobrym kaloryferze linia podziału jest pozioma, nie pionowa.
Górna część żeberek jest ciepła, dolna chłodna. Napływająca powoli
od góry ciepła lżejsza woda nie miesza się z cięższą zimną. Powstałe
różnice ciśnień hydrostatycznych potrafią ustabilizować granicę na
stałej wysokości.

Dana woda podlegająca ciśnieniu napotykając na otwór, czyli szczelinę,
wypływa. Praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb.

Re: kradzieżpršdu

Niestety nie - po to sie nazywa "termostatyczny", zeby mial jednak
zmienne otwarcie.

I o to chodzi - komu sie nie chce zakrecic a otwiera okno, ten
przeplaca 30%.
Samo to ze jest 21 zamiast 19C i nikt tego nie reguluje, to chyba nie
daje 30%.

J.

Re: kradzieżpršdu

Pytanie zadałem niezbyt precyzyjnie. Chodziło mi o to, czy woda
z centralnej ogrzewalni ma zawsze taką sama temperaturę, a zawór
sterując wypływem stabilizuje temperaturę wody w grzejniku (nawet
jak mierzy temperaturę powietrza pięć centymetrów od kaloryfera,
to wychodzi prawie na to samo).

Jeśli komuś chodzi o to, by dokuczyć tym, którzy lubią świeże
powietrze, to ja się do takiej ekonomiki mieszał nie będę. Mnie
chodziło na przykład o zamykanie zaworu w marcu lub październiku
przed wschodem słońca, by uprzedzić spodziewany skok temperatury.

Jeśli budynek ma dobrą izolację, to przy takiej zmianie ustawienia
temperatury pomieszczeń nie zdziwią mnie nawet większe oszczędności.

Re: kradzieżpr?du

Zapewne nie.

I tez zapewne nie. Szczegolnie ze on ma [w zalozeniu] utrzymac stala
temperature w pomieszczeniu a nie stala temperature grzejnika.

Jesli tak lubi swieze powietrze to niech otwiera.
Tylko niestety to kosztuje, wiec niech za to placi.

No coz - wiosna czy latem, jak na zewnatrz jest +10 to moze i tak ..
choc wtedy ogrzewa sie w ogole minimalnie. Ale u mnie od miesiaca
snieg za oknem lezy. A przez pare dni byl "wielki mroz" i kaloryfery
nie wyrabialy.

Aha - jest jeszcze i trzeci skladnik. Samo przylaczenie do sieci EC
kosztuje i to sporo. Wiec trzeba zaplacic "za gotowosc".

J.

Re: kradzieżpr?du

Nie musi kosztować.

Po zsumowaniu opłat za cały rok jakoś tak tyle wychodzi.

Podobno ceny są bandyckie. Ale wszystkie ta uwagi tak samo dotyczą
lokalnego źródła ciepła.

Re: kradzieżpr?du

Niestety musi - zimne powietrze trzeba ogrzac.

Byc moze, nie probowalem. Tak w ogolnosci wydaje mi sie ze to jest
kwestia roznicy temperatur wewnetrzna-zewnetrzna, ale jakies sloneczko
czy inny pobor pradu moze to zaklocic - tzn zmniejszy rachunek
nieproporcjonalnie :-)

No coz - zawsze wtedy mowie "zrob to sam taniej".
Grube rury, izolacja, kanaly w ziemii - to wszystko drogo kosztuje.

Rurka od gazu znacznie tansza, a mozna sobie dowoz ON zorganizowac.
Jakby tak jeszcze lokalna turbine do generowania pradu .. ciekawe
jakby sie oplacalo :-)

J.

Re: kradzieżpr?du

Niektórym się opłaca :>

http://pl.wikipedia.org/wiki/Elektrownia_atomowa_Galena

--
P. Jankisz
Re: kradzieżpr?du

A ciepłe można ochłodzić. To się rekuperator nazywa. Więc nie musi.
Ale nawet zwykłe wietrzenie, to wcale nie jest tak wielki wydatek
energetyczny jak się wydaje. Powietrze ma małe ciepło właściwe.
Byle nie wiało niepotrzebnie cały czas i w nadmiarze.

Ja oczywiście tak robię. Ale i tak nie mam innego wyjścia. A ci co
mają, też coraz częściej robią.

Jeszcze więcej kosztują straty ciepła. O samej organizacji nawet nie
wspomnę.

Silnik tłokowy, który napędza generator prądu, a układ chłodzenia
zasila centralne ogrzewanie -- to już w tej chwili w wielu przypadkach
jest opłacalnym rozwiązaniem.

Re: kradzieżpr?du

A masz zainstalowany ? W blokowym mieszkaniu ?

No to swietnie - doplata znikoma :-)

J.

Re: kradzieżpr?du

Nie mam blokowego mieszkania. Ale akurat budynki wielokondygnacyjne,
to jest to miejsce, gdzie rekuperatory chętnie się stosuje.

Jaka dopłata? Okno może sobie otworzyc każdy. Za darmo.

Re: kradzieżpr?du
Hello J,

Pogóglaj "rekuperacja"...

Re: kradzieżpr?du