kradzież prądu - Page 7

Re: kradzieżpr?du

A ja chcę mieć ciepło również w nocy, między pierwszą a siódmą.

Termoregulację stosuje się po to, by zawsze wszystkim było ciepło.
Co w tym dziwnego?

Re: kradzieżpr?du

To kup sobie pierzyne, nie bedziemy marnowac ciepla w naszym budynku
:-)

To po co wyskakujesz o wstawaniu o 5 rano celem pokrecenia zaworami ?

J.

Re: kradzieżpr?du

Jeśli faktycznie wszyscy sąsiedzi uprą się, że w nocy w mieszkaniach
musi być zimno, to nie pozostanie mi nic innego, jak zorganizować
sobie inny system ogrzewania lub zmienić miejsce zamieszkania (już
dawno wybrałem ten drugi wariant).

Raczej chcę usniknąć wyskakiwania z łóżka o piątej rano. A wtedy zwykle
należy zredukować moc w związku z porannym skokiem temperatury.

Re: kradzieżpr?du

No coz, razem z podzielnikami zamontowali mi tez zawory
termostatyczne. Kiepskie sa, ale cos tam pewnie stabilizuja.

Zawsze mozesz pomyslec o indywidualnej regulacji.
A do tego poodzielniki, zeby zaplacic za swoje grzanie.

J.

Re: kradzieżpr?du

Temperaturę wody, tak mniej więcej. Czyli to, co powinno się zmieniać.
Gdyby ktoś chciał teraz wdrożyć termoregulację budynku, to te zawory
by to skutecznie uniemożliwiły.

Tylko po co, skoro nie będzie z tego oszczędności?

Jak ktoś w to wierzy.

Re: kradzieżpr?du

Jeśli prawidłowo dobrane, to nie są kiepskie tylko powolne, co nie jest
żadną wadą.

--
P. Jankisz
Re: kradzieżpr?du

Kiepskie sa. Przy -15 trzeba odkrecac, przy -0 przykrecac.

J.

Re: kradzieżpr?du

Nie zawory kiepskie, tylko metoda do bani. Jaka jest temperatura
powietrza w pobliżu grzejnika (którą może zmierzyć zawór) przy
-15° i przy zerze? Mam na myśli temperaturę, przy której reszta
pokoju ma ludzkie warunki.

Re: kradzieżpr?du

A może automatyka na węźle zbyt wolno reaguje na zmiany temp. zewnętrznej.

--
P. Jankisz
Re: kradzieżpr?du

Nie, po prostu maja za maly zakres regulacji/wspolczynnik
proporcjonalny.
W dodatku montaz w zasadzie wyklucza poprawna prace.

J.

Re: kradzieżpr?du

Czyli są źle dobrane do wkładki zaworowej.

--
P. Jankisz
Re: kradzieżpr?du

Czyli są źle dobrane do wkładki zaworowej. Podobno 1 groszowa moneta
potrafi pomóc :)

--
P. Jankisz
Re: kradzieżpr?du

Z tego co zrozumiałem, oni tam nie mają automatyki w węźle (jeśli
kiedyś była, to została zdekomunizowana). Poza tym gdyby była, to
i tak lokalny termostat przezwycięży jej niecne knowania.

Re: kradzieżpr?du

powiedz jeszcze, że da się dobrać taki zawór, który zapewni właściwą
regulację, jak Ci MPC w dzień (jak chciałbyś mieć ciepło) daje na wlocie
do mieszkania temperaturę wody 50 stopni, a o 1 w nocy, jak chciałbyś
mieć na noc chłodniej) 90 stopni..

--
Pozdr.
Michał

Re: kradzieżpr?du

I to pewnie jeszcze w instalacji pojemności 500 litrów ? Nie oczekuj
cudów, ale można by poeksperymentować z czymś takim:

http://www.sankom.pl/download/dk/documentation/honeywell/co/g%B3owice/hr20.pdf

--
P. Jankisz
Re: kradzieżpr?du

Właśnie ci lokatorzy, którzy mieli zużycie w głębokim poważaniu,
dopłacali dość sporo w ramach rozliczenia. To wiem z własnego bloku.
Mieli życzenie mieć 25 stopni w środku zimy, to mieli ale też zostali
obciążeni znacznie większą częścią kosztów tego tortu, zwanego energią
cieplną. Pociągneli za sobą resztę i demokratyczną większością głosów
blok zrezygnował z podzielników. Jestem bardzo ciekawy efektów. To
będzie gdzieś pod koniec wakacji lub jesienią. Jak nie zapomnę to się
odezwę i opiszę. Najpierw mieliśmy cieczowe podzielniki, potem
elektroniczne a teraz mamy demokrację. Do tej pory dostawałem zwrot,
starczący na dwie lub trochę więcej niż dwie opłaty za mieszkanie.
Dwieście kilkadziesiąt złotych, do 300. Byli też tacy, którzy dopłacali
kilkaset a nawet i 2000zł. Mi to odpowiadało, bo ich grzanie, było na
ich koszt. Teraz będzie jazda bez trzymanki, bo mało kto oszczędzał,
wiedząc że rozliczenie będzie zrealizowane wg metrażu.
Maciek

Re: kradzieżpr?du

Jaką część całkowitych wydatków ponieśli? Gdyby każdy płacił za swoje,
to można spodziewać się jakichś 90 procent. Znajomy ćwierć wieku temu
adaptował strych na mieszkanie. Zima była taka jak teraz, ze dwadzieścia
stopni poniżej zera. Po zaizolowaniu poszycia dachu okazało się, że ma
na strychu jakieś plus dziesięć. Na tyle był w stanie podgrzać go sąsiad
z dołu, u którego przy okazji zrobiło się 25 stopni. Znajomy przez lat
kilkanaście dogrzewał stumetrowe lokum jakimiś śmiesznymi piecykami
elektrycznymi. W końcu przeprowadzono w kamienicy kompleksową modernizację
termiczną.

Nie omieszkam przeczytać.

A nie dało się demokratycznie przegłosować wprowadzenia jakiegoś systemu
oszczędności dla całego budynku? Takiego żeby nikt nie mógł brać więcej,
niż mu się należy.

Re: kradzieżpr?du
 kwestia reki - dla niej wszystko co ma ponad 36C to cieple, a

        Zrób próbę bo to teoria .

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur
wirusow 4980 (20100328) __________

Re: kradzieżpr?du

Sugestia:
http://img80.imageshack.us/img80/267/eset.jpg

Qwinto

Re: kradzieżpršdu

A co powiecie o takim sposobie:
1. spóldzielnia kupuje od ciepłowni ciepło za 10 000 000zł
2. Zliczane są WSZYSTKIE kreski z podzielników od lokatorów
3. Wyliczany jest koszt JEDNEJ kreski.
4. Lokator płaci tyle ile wyszło mu z pomnożenia ilości kresek i cenny
jednej kreski
5. Koniec

Wszystkie inne wyliczenia biorace pod uwagę  temperaturę w pokoju, grubość
ściany, narozne mieszkanie, ocieplenie budynku temperature u sasiada za
scianą itd sa bez sensu. W ogólnym założeniu  i tak sopółdzilnia MUSI
zapłacić tyle na ile opiewa rachunek z ciepłowni.
a jesli ktos oszczedza np zakręci wszystkie kaloryfery (w co osobiscie
niewierze) to wystarczy - wyliczyć średnią z kazdego pokoju i ustalic liit
minimalny poniżej którego nie ma odliczeń od czynszu (defakto wylicza sie
mienimalna dopuszczalną ilość kresek). masz 3 kreski - minimum jest 5 -
płacisz za 5 kresek "w związku z prawem zachowania energi cieplnej w
scianach poprzecznych budynku mieszkalnego" czy tez innego głupiego
uzasadnienia.

Pozyższe uwazam za najbardziej sprawiedliwe.

Pomijając skrajności (zakrecenie kaloryferów) płacisz za tyle ile zuzyłeś.
chesz miec w domu 24 stopnie płacisz więcej od tego co ma 20 stopni, lub od
tego co przykreca kaloryfery na noc i włącza je jak przyjdzie o 14 po pracy.

Pozdrawiam
Robert

ps. Zaczołem od prądu a teraz rozmowa jest o cieple. FASCYNUJĄCE!

Site Timeline