kradzież prądu - Page 13

Re: kradzież prądu

No właśnie, problem w tym że zakłada się jakiś defekt urządzenia, wtedy
nie ma siły syfi i to równo.
Załóżmy że jednak da się odebrać sygnał z heterodyny na ulicy, tylko
jest jeden problem, preferencje radiosłuchaczy i telewidzów są różne,
więc pojawia się sytuacja że panowie stojący przed czyimś domem lub
blokiem mają niezły zgryz na jakiej częstotliwości szukać sygnału.
Owszem można użyć analizatora widma ale i tak zajęło by to sporo czasu
na doszukanie się tego właściwego sygnału.
W naszych warunkach można to zrobić szybciej bez konieczności
angażowania sprzętu, każdy ma na zewnątrz podłączoną antenę, kablówkę
itd. Wystarczy posprawdzać wyrywkowo dosyć sporą ilość użytkowników czy
mają opłacony abonament, zrobić medialny szum wokół tego, mówiąc krótko
wielką pokazówę, oczywiście takie coś trzeba robić co jakiś czas, wtedy
na pewno zwiększyłaby się liczba płacących, oczywiście jak znam naszą
narodową mentalność i tak wielu by nie płaciło. To że nie da się
ściągnąć abonamentu świadczy tylko o nieudolności władz.
SP6STZ

Re: kradzież prądu

Szybki skan przez częstotliwości, które łatwo przeliczyć ze znanych
stacji nadawczych, parametru p.cz., i nawet nie trzeba skanować całego
pasma, wystarczy na częstotliwościach, na których można spodziewać sie
heterodyny... skoro p.cz. przeważnie jest taka sama, lub zbliżona...

Można, ale skanując konkretne kilka(naście,dziesiąt) częstotliwości to
chyba by wystarczył jakiś dobry miernik poziomu...? Mój ręczniaczek na 2
metry leci (a to jest jeden z wolniejszych) 20 kroków na sekundę, to ile
potrwało by przeskanowanie 50 częstotliwości? Złapie coś "podejrzanego",
to wtedy analiza.

No, wiadomo, ale to trochę, jak zarzucenie wędki w jeziorze, może
złapie, może nie złapie, wiadomo, morze jest szerokie i głębokie...
Natomiast, gdyby połączyć kilka metod, to trafność pewnie była by
większa... Ale ja tam specem od strategii nie jestem, niech to robią ci,
którym się za to płaci.

Znam kilku.

A jak to procentowo w innych krajach wychodzi?

--
Pająk chwat,
wszystkich brat!

Re: kradzież prądu

W Grecji pewnie blisko 100% bo podobno razem z energią elektyczną jest
inkasowany. Powinni tak u nas zrobić - oczywiście doliczyć każdemu do
rachunku tylko ten mały procent, który teraz sciągają - inaczej by się w
tej TVP mercedesami albo ferrari pozabijali.

Mirek.

Re: kradzież pršdu

Albo o demokracji.
Obywatele sobie nie zycza jakis kontroli lazacych po domach, i
demokratycznie wybrana wladza o tym wie :-)

Szczegolnie ze o co ma walczyc .. o wysokie pensje dyrekcji i
gwiazd TV ? :-)

J.

Re: kradzież prądu

Pomiary kompatybilności urządzeń wykonuje się anteną ustawioną w odległości
10m od urządzenia.
Limity emisji są na poziomie około 20-30 dB powyżej poziomu szumów
stosowanych odbiorników.
Spełnienie wymagań przez urządzenia zawierające mikrokontroler (szczególnie
szybki) nie jest takie łatwe. Wiele komputerów nie spełnia (mimo deklaracji
CE). Laboratoria EMC mają problem, bo niektóre urządzenia mają być badane z
PC-tem, a oni nie mogą znaleźć takiego, co by sam się mieścił w limitach. Z
tego co pamiętam to gdy pojawia się pytanie jaki typ wybrać bo 5 różnych
kupionych nie spełnia wymagań to zazwyczaj odpowiedzi są typu: my używamy
10-letniego Della (czy IBM-a) typ.... i modlimy się aby nam nie wysiadł.
Myślę, że współczesne TV mają zainstalowaną moc obliczeniową zbliżoną do PC
więc i zakłócenia podobne. W masowej produkcji oszczędza się na elementach
przeciwzakłóceniowych i wstawia tylko te niezbędne (do pomiarów - potem
bywa, że znikają) - więc wśród emitowanych zakłóceń są prążki w pobliżu
limitu.
Myślę, że te 20-30 dB powyżej szumu odbiornika jest wystarczające aby przez
ścianę wykryć pracujący TV. Problemem natomiast może być odróżnienie go od
PC-ta choć może jest jakaś różnica - może PC zmienia intensywność emisji
zależnie czy liczy, czy się nudzi, a TV może cały czas liczy.
Nie mam dostępu do odpowiedniego sprzętu aby to sprawdzić.

Emitowane zakłócenia to duży problem każdego urządzenia. Spotkałem się z
informacjami, że każdy naciśnięty klawisz na dalekopisie dawało się odczytać
w budynku po drugiej stronie ulicy podpiętym do tego samego zasilania, a
naciśnięte klawisze na klawiaturze PC (nie USB) da się odczytać mając
jedynie dostęp do gniazdka 230 w sąsiednim pokoju itp.
P.G.

Re: kradzież prądu

Przeciez to sama bańka sieje, a wlasciwie siala - dzisiaj technika nieco
nieaktualna.

Re: kradzież prądu

Nadal aktualna:
http://www.cl.cam.ac.uk/~mgk25/pet2004-fpd.pdf

Re: kradzież prądu

Ale to inna je bajka.

Re: kradzież prądu

Informacje, to przyznaje mam z telewizji :)
Kiedys widzialem reportaz w tym temacie...

Zreszta w internecie tez mozna zobaczyc dyskusje w tym temacie, np. tutaj:

http://www.guardian.co.uk/notesandqueries/query/0,5753,-22440,00.html

Czy to znaczy, ze namierzaja? Nie mam pojecia... Ale jak kolega napisal o
tych jezdzacych samochodach, to tak mi sie skojarzylo :)

Pozdrawiam
Michal

Re: kradzież prądu

Ja to słyszałem już kilka lat temu, temat abonamentu ciągle powraca.

Owszem istnieją pojazdy ze sprzętem radiopelengacyjnym i do pomiarów
różnego syfu w eterze (w Polsce też i nawet wiem jak takie wyglądają),
ale jednak namierzanie odbiorników włożyłbym między bajki, zbyt niepewna
metoda. Na pewno są sposoby na wyszukiwanie niepłacących abonament,
myślę że to są bardziej metody administracyjne niż techniczne.
Świetnie działają plotki w stylu że mogą namierzyć przy pomocy sprzętu itd.
Trochę mnie wkurza TVP próbując namówić ludzi do płacenia, robią to
bardzo nieudolnie, jak nie yuppiebełkot w stylu misja publicznej TV bez
konkretnego wyjaśniania na czym ta misja polega, to znowuż zdejmowanie
programów z anteny przy jednoczesnym uruchamianiu nowego kanału via
satelita.
SP6STZ

Re: kradzież prądu

Co to znaczy kradzież prądu? Masz dwa przypadki:
1) Posesja jest odłączona
2) Posesja ma legalny prąd
Dla pierwszego przypadku stosujesz najprostszy z możliwych sposobów,
czyli wieczorną wycieczkę pod okna dłużników. Jeżeli jest prawidłowo
migocąca świeczka, to nie kradnie. Mało prawdopodobne, że kradnie do
ogrzewania a przy tym pali świeczki.
Dla drugiego przypadku cwaniaki mają normalne zużycie prądu na zwykłe
potrzeby a ekstra od sąsiada lub z korytarza do ogrzewania. Tu pomaga
analiza liczników, skargi lokatorów na zawyżone rachunki. Samej
kradzieży żadną antenką nie wymacasz. Nie pracuję w energetyce ale
jeżeli są szukacze trasowe do kabli w ziemi, to nie widzę problemu, żeby
nie dało się podłączyć generatora w mieszkaniu skarżącego się lokatora i
poszperanie dokąd jego instalacja się ciągnie. Tu coś z antenką może
pomóc ale nie na zasadzie przejechania się po ulicy i wykrycia, że ktoś
kradnie. Kradziony prąd "wygląda" tak samo, jako pole
elektromagnetyczne. Wykrywacz może pomóc w lokalizacji miejsca kradzieży
a nie w samym wykryciu przestępstwa.
Maciek

Re: kradzież prądu

Można stosować do wykrycia odgałezienia (lewy odplyw) na kablu  do licznika
energii elektrycznej  stosując reflektometr. Podejrznego odbiorcę (niskie
opłaty ) można sprawdzić takim przyrządem.
http://www.elmier.pl/folderki/Reflektometr%20Kablowy%20RM-20.pdf

Piotrek

Re: kradzież prądu

Czyli trzeba tego odbiorcę odłączyć (ciąć druty ?) i musi mieć stary licznik
indukcyjny, tak ? No to zupełnie nie wiem czemu w moim ZE stosuje się
bezinwazyjną i 100% skuteczną metode zakładania podlicznika cęgowego na
słupie :).

Site Timeline