kradzież prądu - Page 12

Re: kradzież prądu

W dzisiejszych konstrukcjach coraz trudniej, najlatwiej chyba banke crt.
Ponoc byl sprzet szpiegowski potrafiacy zdalnie odwtorzyc tresc obrazu.

Re: kradzież prądu

6,5 MHz to nie UKF, chyba że coś odebrałeś na częstotliwości
harmonicznej, w każdym razie sygnał i tak za słaby, no i rozmiary anteny
odbiorczej w tej sytuacji raczej zbyt duże.
SP6STZ

Re: kradzież prądu

Ale z pośredniej 30-40Mhz już łatwiej odebrać na Byle Złomie(TM) ;)

Re: kradzież prądu

Z 10 lat temu było, że z odpowiednią anteną można z
kilkunastu/kilkudziesięciu metrów zobaczyć przez ściany co kto ma na ekranie
monitora komputera. Obecne TV pewnie radośnie emitują podobne informacje jak
monitory.
P.G.

Re: kradzież prądu

Takie cuś jest na wyposażeniu służb specjalnych. Urządzenie to poprostu
wzmacnia sygnał  z pomieszczeń w których jest centralne ogrzewanie, a
dokładniej kaloryfery. Cos sie wzbudza, potem wystarczy to wzmocnic i na
ulicy można oglądac na laptopie ekran komputera , telewizora pewno też.
Widziałem coś takiego na dyskovery.
Pozdrawiam
Robert

Re: kradzież prądu
Piotr Gałka pisze:
  UK.
Chyba więcej bo mój C64 padł jakieś 14 lat temu a pecety już od ładnych
paru lat istniały.
To nie była wina monitora tylko w starych komputerach, grach wideo itd
były modulatory UHF żeby można było podłączyć do zwykłego telewizora
który nie posiadał wejścia wideo, najczęściej się tak działo gdy ktoś
miał "nieszczelną" instalację i wtedy działało to jak nadajnik.
SP6STZ

Re: kradzież pršdu

Tylko ze moje radio FM lapalo szumy zalezne od trybu graficznego VGA.
Zadnych modulatorow.
Wiec przeslanki ze sie da sa.

Kiedys urzadzilismy mecz szachowy ZX Spectrum kontra Atari XL.
Spektrus gral nieczysto .. zaklocal atarynie obraz :-)
Tylko ze ataryna byla porzadnie ekranowana, w tym i kabel porzadny.
Wiec pytanie ktoredy lapal .. ale lapal.

J.

Re: kradzież pršdu

Mój radiotelefon na 145 MHz też odbiera syfy z kompa ale po odsunięciu
na parę metrów już mam spokój.
Po zasilaniu też mogło pójść, miałem przyjemność wypatroszyć zasilacz do
C64 niestety ubogie toto było w podzespoły (zwykły prostownik bez
stabilizatora), w sprzęcie powszechnego użytku często jest tak że
producenci oszczędzają i brak jest zabezpieczenia przed zakłóceniami.
SP6STZ

Re: kradzież prądu

http://en.wikipedia.org/wiki/Van_Eck_phreaking

Re: kradzież prądu

Jeszcze jedno skojarzenie.
Na grupie IEEE: EMC-PSTC (kompatybilność i bezpieczeństwo wyrobów) kilka lat
temu była dyskusja o jakimś NEWS-ie że gość (USA) kupił sobie jakiś nowy
wielki TV i wkrótce po włączeniu nad domem pojawił się helikopter a po
chwili przed domem jakieś służby (nie pamiętam czy armia). Byli zdziwieni,
że satelita namierzył morski sygnał wzywania pomocy (konkretna
częstotliwość, chyba bez modulacji) na terenie lądu, ale ekipę wysłali.
Jeśli dobrze pamiętam gość dostał zakaz włączania TV, a producent (chyba
Toshiba) zadeklarował bezpłatną wymianę na wolny od tej wady odbiornik i
zobowiązał się do badania emisji swoich TV nie tylko do wymaganego 1GHz, ale
też wyżej.
Myślę, że badając widmo emitowane przez dany budynek można z dużym poziomem
ufności stwierdzić, czy jakiś współczesny TV jest tam włączony.
P.G.

Re: kradzież prądu

Pachnie mi to bardziej grupą pl.misc.paranauki lub artykułem w "Fakcie"
SP6STZ

Re: kradzież pršdu

Troche tak, a z drugiej strony - gdzies czytalem jak pracownicy
uczelni szukali kto im zakloca sygnal GPS .. i znalezli - tandetna
antene TV ze wzmacniaczem.

Satelity namierzajace nadajniki ratunkowe tez sa.

J.

Re: kradzież pršdu

To mogło się wydarzyć, szczególnie że często wzmacniacze są wykonane
byle jak przez osoby które nie mają zielonego pojęcia jak się wykonuje
urządzenia wielkiej częstotliwości, w efekcie zamiast wzmacniacza robi
się generatorek syfiący równo po pasmach a jak jeszcze dochodzi antena
to mamy całkiem fajny zestaw nadawczy grrr...
Tak wiem że są.
SP6STZ

Re: kradzież pršdu

Wzmacniacz byl fabryczny. Chinski :-)
http://www.gpsworld.com/gps/system-challenge/the-hunt-rfi-776

Tak czy inaczej - przypadkowe urzadzenie moze sie wzbudzic na dziwnej
czestotliwosci.

J.

Re: kradzież prądu

Nie wielki (bo 20") a high-end i nie GHz, a 121.5 MHz
http://www.technewsworld.com/story/37435.html

Re: kradzież prądu

Czyli (jak zwykle) pamiętałem jedynie sens, a nie szczegóły, a znaleźć
pewnie bym nie umiał.
P.G.

Re: kradzież prądu

To nie są częstotliwości morskie, tylko lotnicze.
SP6STZ

Re: kradzież prądu

??
A heterodyna?

--
Pająk chwat,
wszystkich brat!

Re: kradzież prądu

Przeważnie są zaekranowane i wątpię czy poza mury by coś wylazło (zbyt
słaby sygnał), chyba że podpiąć heterodynę pod antenę :-P
SP6STZ

Re: kradzież prądu

No, wiadomo, że z tym to różnie, jednak miałem już w swym "zasięgu
wzroku" hetrodyny takie, że telewizor stojący w drugim kącie pokoju
łapał morę, albo zupelnie tracił odbiór...

--
Pająk chwat,
wszystkich brat!

Site Timeline