kradzież prądu

Witam W jaki sposób można namierzyć kradzież prądu? A dokładniej chodzi mi o cos takiego. Kolega powiedział że można namierzyć kradzież prądu urządzeniem z antenką lub jadąc powoli samochodem z anteną kierunkową. Tak słyszał od kogoś że ten ktoś to naocznie widział. Ja uważam że to niemożliwe - pewno ktoś pomylił namierzanie radiostacji. Uważam że sie nieda tak namierzyć bez wejścia do domu. ewentyulane zsumowanie liczników z jakimś większym (np z licznikiem na stacji trafo) da tylko przyblizoną wartość że ktoś np na 10 domków kradnie. Jestem laikiem w tym temacie i niechodzi mi o to jak kraść i nie dać sie złapać. Chodzi mi czy jest to technicznie możliwe za pomoca jakiś fal (radiowych czy tez innych) udowodnienie lewego pobory prądu nie wchodząc do domu podejrzanego.

Z poważaniem,

Robert :

Reply to
Anonim

Użytkownik "Anonim" snipped-for-privacy@nie.mam.emaila> napisał w wiadomości news:hk8tuq$4ds$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

Nie ma takiego cudu. Namierza się podlicznikami. Cęgowe montuje się na linii napowietrznej bez wyłączania zasilania.

Reply to
William Bonawentura

Dnia Tue, 2 Feb 2010 11:12:07 +0100, Anonim napisał(a):

I bardzo słusznie.

Reply to
Jacek Maciejewski

A ONI z czarnej Wołgi czasem nie potrafili takich sztuczek :)))))) Technicznie nie jest możliwe zdalne namierzanie , to tak jak z czarną wołgą .

Reply to
mm

No a ja bym sie jadnak zastanowił. Myśle ze moze istniec urządzenie, które jest w stanie wykryć istniejące przewody pod napięciem bez obciżenia. Sama czesto uzywam takie wynalazku do wykrywania przewodó w scianie. Jesli tylko są pod napięciem, to wykrycie przewodu jest 100% z dużą dokłądnością. Wykrycie istniejących w budynku przewodów pod napięciem (po odłączeniu licznika) z odległości większe to tylko kwestia czułości i sprawności takiego detektora. Myśle ze dało by sie eksperymentalnie coś takiego zbudować. Pytanie brzmi: jak zbudowac taki tetekor który wykryje przewdó pod napięciem z powiedzmy 20m

Pozdrawiam Tomek

Reply to
TomekM

Jest możliwe technicznie. Wystarczy ze licznik będzie się kontaktował że sprzedawcą prądu. Kontrolujący może w takiej sytuacji dostać informację o chwilowym zużyciu prądu. Podjeżdża pod odbiorcę i patrzy że licznik pokazuje zero a światła się u odbiorcy świecą. Jakie wnioski. Żarówki mają iść przez licznik.

Reply to
kogutek

Użytkownik "Anonim" snipped-for-privacy@nie.mam.emaila> napisał w wiadomości news:hk8tuq$4ds$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

Ja uważam, że to prawdopodobne. Badany jest swobodnie stojący dom, siedlisko na polu,w którym spodziewamy się braku prądu. Każde urządzenie przez które prąd płynie wytwarza falę elektromagnetyczną Potrzebujemy czujnik, który słabe pole odróżni od tła. Trudno to zrobić w budynku wielorodzinnym, wieżowcu. Problematycznym do wykrycia jest częściowy pobór poza licznikiem, chyba, ze licznik wysyła jakieś dane komputerowe do owego radionamiernika.

Poczekać do wieczora. Wyłączyć odpowiedni obwód i zobaczyć czy zgasło światło w oknach. Ta unikalna i technologia ponoć działa nawet na odległość kilkuset metrów.

Paweł

Reply to
Paweł

Użytkownik "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl> napisał w wiadomości news:hk90ic$2hj$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Wykrywacz przewodów pod napięciem - sa takie urządenia ale zasięg mają kilka cm Wykrywacz metalu? OK ale zasięg jes też kilka cm (często z powyższym tworzą zestaw) - mam takie coś kupione w markecie za kilka złotych. Wykrywacz metalu do posuzkiwań w ziemi zasięg załóżmy 2 m.

O większych zasięgach niesłyszałem i niewyobrażam sobie z 20 m detektora który wykryje napięcie w przewodach. pozostanie jeszcze kupa blachy w domku (metalowe okucia w oknach, futryny, druty zbojeniowe, dachy sprzęt TV, aluminiowy tłuczek do mięsa itd) to wszystko by zakłucało detektor. Często licznik jest w domu więc trzeba by wejść do domu by go odłączyć. Odłaczając od ulicy z pewnością odłączyło by sie lewe połączenie. Zakładam ze lewe podłączenie byłoby na posesji scowane bezpośrednio przed licznikiem.

Pozdrawiam Robert

Reply to
Anonim

Użytkownik "Paweł" snipped-for-privacy@neostrada.pl napisał w wiadomości news:hk9192$bv8$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

hihmas zracje ale jeśli wyłączysz obwód domku to odetniesz równocześnie lewe podłączenie. No chyba że domek jest podłączony np z jednej strony ulicy a na lewo bierze prąd z drugiej. W innym wypadku raczej niemożliwe

Pozdrawiam Robert

Reply to
Anonim

Użytkownik "kogutek" snipped-for-privacy@vp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

Mocne.

Reply to
Ghost

Użytkownik "kogutek" snipped-for-privacy@vp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

Parami, czy gęsiego?

Reply to
Marcin Wasilewski

Użytkownik "Ghost" snipped-for-privacy@everywhere.pl napisał w wiadomości news:hk9334$cg0$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

W Enionie instalują elektroniczne liczniki z interfejsem optycznym (chyba Irda). Jest wykorzystywany tylko do funkcji serwisowych (programowanie zegara). Inkasenci dalej odczytują wskazania z wyświetlacza. Pytałem dlaczego i dostałem odpowiedź, że cena czytników była zbyt duża. A inkasent i tak musi chodzić bo nie wszyscy mają nowe liczniki. Jak będa mieli 90% liczników wymienionych to pomyślą o zakupie czytników dla inkasentów.

Reply to
William Bonawentura

Użytkownik "Jacek Maciejewski" snipped-for-privacy@o2.pl napisał

Az tak kompletnie to nie. Plynacy prad w kablach generuje pole magnetyczne, a zmienne napiecie - elektryczne.

Wiec mozna namierzyc jakies podlaczone do magistrali kable niezgodne z projektem, albo jesli ma licznik na zewnatrz to sprawdzic czy sie kreci i czy prad plynie ..

J.

P.S. Szczyt bezczelnosci

PPS. To jaki Tesla mial pomysl na trasmisje pradu na odleglosc ? Duzo nie trzeba, kilkanascie metrow :-)

Co wspólnego to co napisałeś z tym co ja napisałem?

Reply to
kogutek

nie do końca, bedąc jeszcze na praktykach w rejonie energetycznym jeździłem sobie na lokalizacje uszkodzonycj kabli energetycznych. Pomijając faze tzw. dopalania kabla - lokalizacja polegała na tym, ze podłączlismy do PRACUJĄCEGO KABLA generator wysokiej czestotliwości a potem specjalna sonda przypominająca wykrywacz metalu i szło sie w pole ze słuchawkami. mojesce uszkodzonego kabla zakopanego ponad metr w ziemi mozna było zlokalizowac z dokładnością pół metra. Treaz sobie wyobraż ze energetycy zapinają na siec taki generatorek a potem pojeźdzałą pod dom i wyłączają ci główne bezpieczniki. Jeśli w chaupie bedą jakies "lewe" kable, to po podłączeniu takiego sygnały wykryjesz je bez problemu. Urządzenie do wykrywania moze przypominac coś na zasadzie własnie pelengatora. Wszystkie 'lewe' kable bedą nadawały jak anteny.

Pozdrawiam Tomek

Reply to
TomekM

William Bonawentura pisze:

Dziwne. U mnie na osiedlu spółdzielni opłacało się wymienić wodomierze na model z odczytem radiowym. W przypadku licznika energii powinno to być jeszcze prostsze/tańsze.

Reply to
Zbych

Użytkownik "kogutek" snipped-for-privacy@vp.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@newsgate.onet.pl...

Ja zapytam jewszcze bardziej - jesli licznik zlicza prad (rejestruje chwilowe zuzycie) to jakim cudem go nie zlicza (pokazuje zero)?

Reply to
Ghost

Użytkownik "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl> napisał w wiadomości news:hk94ks$r30$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Ale to nie to samo.

Reply to
Ghost

Użytkownik "TomekM" napisał:

Pracującego? To jakie było uszkodzenie? Coś słyszałeś, że dzwonią, ale nie wiesz w którym kosciele.

Remek

Reply to
Remek