Koszulka termokurczliwa - specjalna

większość koszulek po skurczeniu (i ostygnieciu) jest sztywna, czy
istnieją koszulki, które sa nadal elastyczne po skurczeniu i mogą
służyć jako ciasne ale elastyczne opaski?
Prezentuje zabezpieczyć na przewodzie czujnik temp. (DS)  wody i
wilgoci. Jak obejmę taka zwykła koszulką to wilgoć i tak się wciśnie
pod sztywna koszulkę, nie wspominając o tym, że kilku centymetrowy
odcinek z koszulka będzie sztywny i nieporęczny.

Re: Koszulka termokurczliwa - specjalna

Ja zasilikonowałem.
Mam taki specjalny do elektroniki samochodowej - nie ma w sobie kwasów
reagujących z metalami.
Już rok w akwarium sobie siedzi i działa.

--
Irokez

Re: Koszulka termokurczliwa - specjalna

Szukaj koszulek z klejem.
Niestety są one jeszcze sztywniejsze niż zwykłe ale dobrze uszczelniają.
Drugą metoda to kawałek rurki mosiężnej fi zewnętrzna 6 mm.
W środek ładnie wchodzi czujnik z kablem, z jednej strony przylutowany
koreczek z pręta mosiężnego a z drugiej strony uszczelnione koszulką
termokurczliwą z klejem. Na dno między korek a czujnik wciskam strzykawką z
kawałkiem wężyka troszkę pasty termoprzewodzącej dla lepszego kontaktu
czujnika z rurką.
Taki czujnik ładnie się nawet prezentuje, podobny do czujników sprzedawanych
ze sterownikami do kotłów c.o.

Piotr sq3ogx

Re: Koszulka termokurczliwa - specjalna
  czy

Pewnie istnieją, skoro wiele razy widziałem je w sprzęcie najczęściej
japońskiej produkcji nawet w czasach kiedy zwykłej u nas jeszcze prawie
nikt nie znał. I również nie udało mi się namierzyć jej w sprzedaży choć

prawdę powiedziawszy ostatnie dziesięć lat już nie szukałem bo zmieniłem
profesję. Charakterystyczne w ich wyglądzie było to, że były matowe.
Początkowo myślałem nawet że to po prostu elastyczne rurki które trwale
rozciągnęły się po latach.

Re: Koszulka termokurczliwa - specjalna
służyć
choć

Jedyne miejsce gdzie je znalazłem to DX ( http://dx.com/s/shrink+tube )
- dwa razy już kupowałem zestawy kilka różnych po metrze za jakieś 2 USD
i jak na razie jestem zadowolony.

Re: Koszulka termokurczliwa - specjalna

Widziałem je już dawno:) Nawet matowa powierzchnia  mnie intrygowała i
spłaszczony przekrój ale bałem się że to jakaś tandeta jak trzy czwarte
towaru z DX gdzie zdarza mi się mimo wszystko robić świadome zakupy.
Choć jak pisałem, zmieniłem zawód i nie są mi już niezbędne ale skoro są

elastyczne to sobie nabędę parę metrów.

Re: Koszulka termokurczliwa - specjalna

Co to znaczy "takie" - elastyczne kupowałeś? Czy takie jak dostępne w
każdym sklepie?

Re: Koszulka termokurczliwa - specjalna

Te spłaszczone z matową powierzchnią, one są delikatniejsze niż te z
połyskującą powierzchnią ale czy będą szczelne to głowy nie dam.

Piotr sq3ogx

Odp: Koszulka termokurczliwa - specjalna
Ja używam tego:
http://allegro.pl/koncowka-izolowana-okragla-konektor-601029-10szt-i2842349102.html
Wywalam konektor, termometr do środka i zalewam poxipolem. Jeden taki leży
już w wodzie od kilku lat.

PC

Re: Koszulka termokurczliwa - specjalna
 służyć
zie
c o tym, że

Istnieją tyle że w sklepach nie leżą zbyt często - trzeba wejś
ć na
stronę producenta albo lepszego dystrybutora i zamówić.

--
Darek

Site Timeline