Koszulka termokurczliwa - specjalna

Witam, większość koszulek po skurczeniu (i ostygnieciu) jest sztywna, czy istnieją koszulki, które sa nadal elastyczne po skurczeniu i mogą służyć jako ciasne ale elastyczne opaski? Prezentuje zabezpieczyć na przewodzie czujnik temp. (DS) wody i wilgoci. Jak obejmę taka zwykła koszulką to wilgoć i tak się wciśnie pod sztywna koszulkę, nie wspominając o tym, że kilku centymetrowy odcinek z koszulka będzie sztywny i nieporęczny.

Reply to
Marek

Użytkownik "Marek" snipped-for-privacy@fakeemail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Ja zasilikonowałem. Mam taki specjalny do elektroniki samochodowej - nie ma w sobie kwasów reagujących z metalami. Już rok w akwarium sobie siedzi i działa.

Reply to
Irokez

Użytkownik "Marek" snipped-for-privacy@fakeemail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Szukaj koszulek z klejem. Niestety są one jeszcze sztywniejsze niż zwykłe ale dobrze uszczelniają. Drugą metoda to kawałek rurki mosiężnej fi zewnętrzna 6 mm. W środek ładnie wchodzi czujnik z kablem, z jednej strony przylutowany koreczek z pręta mosiężnego a z drugiej strony uszczelnione koszulką termokurczliwą z klejem. Na dno między korek a czujnik wciskam strzykawką z kawałkiem wężyka troszkę pasty termoprzewodzącej dla lepszego kontaktu czujnika z rurką. Taki czujnik ładnie się nawet prezentuje, podobny do czujników sprzedawanych ze sterownikami do kotłów c.o.

Reply to
Gejzero SQ3OGX

czy

Pewnie istnieją, skoro wiele razy widziałem je w sprzęcie najczęściej japońskiej produkcji nawet w czasach kiedy zwykłej u nas jeszcze prawie nikt nie znał. I również nie udało mi się namierzyć jej w sprzedaży choć prawdę powiedziawszy ostatnie dziesięć lat już nie szukałem bo zmieniłem profesję. Charakterystyczne w ich wyglądzie było to, że były matowe. Początkowo myślałem nawet że to po prostu elastyczne rurki które trwale rozciągnęły się po latach.

Reply to
Padre

Jedyne miejsce gdzie je znalazłem to DX (

)

- dwa razy już kupowałem zestawy kilka różnych po metrze za jakieś 2 USD i jak na razie jestem zadowolony.

Reply to
Michoo

Widziałem je już dawno:) Nawet matowa powierzchnia mnie intrygowała i spłaszczony przekrój ale bałem się że to jakaś tandeta jak trzy czwarte towaru z DX gdzie zdarza mi się mimo wszystko robić świadome zakupy. Choć jak pisałem, zmieniłem zawód i nie są mi już niezbędne ale skoro są elastyczne to sobie nabędę parę metrów.

Reply to
Padre

Co to znaczy "takie" - elastyczne kupowałeś? Czy takie jak dostępne w każdym sklepie?

Reply to
Padre

Ja używam tego:

konektor, termometr do środka i zalewam poxipolem. Jeden taki leży już w wodzie od kilku lat.

PC

Reply to
PC

Użytkownik "Padre" snipped-for-privacy@no.net napisał w wiadomości news:kbrr86$vsv$ snipped-for-privacy@speranza.aioe.org...

Te spłaszczone z matową powierzchnią, one są delikatniejsze niż te z połyskującą powierzchnią ale czy będą szczelne to głowy nie dam.

Reply to
Gejzero SQ3OGX

Użytkownik Marek napisał:

Istnieją tyle że w sklepach nie leżą zbyt często - trzeba wejść na stronę producenta albo lepszego dystrybutora i zamówić.