Konwerter usb <> UART PL2303HX vs cp2102

Zanabyłem sobie STM32f4Discovery i niestety nie ma on w/w konwertera. No i znalazłem dwa u chińczyka, który wybrać? Ewentualnie jaka inna opcja jest dostępna. System na PC to pingwin. Z góry dzięki za pomoc.

Reply to
Bo(o)t manager

A nie prościej odpalić USB w tym trybie? Tzn prościej w sensie ukraść z jakiegoś innego projektu.

Reply to
Sebastian Biały

W dniu 2016-03-28 o 22:06, Bo(o)t manager pisze:

Jak pingwin to w zasadzie wszystko będzie działać nawet podróby, bo na

100% ten PL2303HX to podróba. Gdyby chodziło o Windows poleciłbym cp210x, te mam prosto od chińczyka i działają.
Reply to
Bartolomeo

On Mon, 28 Mar 2016 22:24:05 +0200, Sebastian Biały napisał/a:

[ciach]

Znaczy, chodzi Ci o to z drugiej strony(micro usb)? Bo tam jest jedno mini usb które idzie do stlinka(programatora) i to drugie do zabawy. Muszę to obczaić. Aj tak nieładnie mówisz ukrasć, nie lepiej brzmi - pożyczyć? Choć wolał bym sam coś napisać, no chyba że mnie przerośnie.( A pewnie tak będzie).

Reply to
Bo(o)t manager

Nie wszystkie podróby pl23** działają poprawnie z linuksem. Pisałem o tym z miesiąc temu.

Reply to
Marek

Zalezy do czego konwerter. Ja debuguje przez SWD i mimo ze mam konvertery to malo je uzywam. Pakiet stlink zawiera emulacje polaczenia szeregowego przez SWD -- po stronie PC robi to program st-term, po stronie STM32 trzeba podlinkowac odpowiednia procedure. Jest klopot bo tylko jeden program moze byc podlaczony do SWD -- jak debuguje (przez st-util) to nie moge podlaczyc st-term.

Konwertery sa dostepne na PL2303HX, cp2102, cp2104, FT232RL i CH340G. Dowolny konwerter powinien dzialac, driwery sa w dystrybucjach Linuxa. Te na CH340G w tej chwili sa najtansze ($0.60 za sztuke). FT232RL i CH340G maja zworke do przelaczania napiecia zasilania pomiedzy

3.3V a 5V. cp2102, cp2104 i PL2303HX zawsze na wyjsciu daja 3.3V i toleruja 5V na wejsciu. Poziomy logiczne w STM32f4Discovery to 3V, ale wejscia cyfrowe toleruja 5V, wiec napiecia pasuja.

Jesli chcesz dodatkowo uzywac konwertor do programowania Arduino to potrzebujesz taki z wyprowadzona linia DTR. Te za $0.60 maja tylko GND, RX i TX (plus zworke do wyboru zasialnia). Niektorzy ludzie chca miec sprzetowa kontole przeplywu (RTS, CTS, DSR, DTR). Nie znam modulu ktory by fabrycznie mial piny do wszystkich tych sygnalow, ale mam moduly z cp2104 gdzie na plytce sa pady z tymi sygnalami i mozna sobie przylutowac odpowiednie zlacze. UARTY w STM32f4Discovery maja FIFO, wiec nie powinny gubic znakow bez sprzetowej kontroli przeplywu nawet przy duzej szybkosci.

Jesli potrzebujesz konkretnych sygnalow to dobrze patrzec na zdjecia. Powinno byc widac ktore sygnaly sa wyprowadzone.

Reply to
Waldek Hebisch

On Mon, 28 Mar 2016 22:41:15 +0000, Waldek Hebisch napisał/a:

[ciach]
[ciach] Chodzi Ci o stlinky? Właśnie spróbowałem tego ale mi nie wychodzi. Mógłbyś coś więcej o tym napisać? Byłbym wdzięczny.
Reply to
Bo(o)t manager

Bo(o)t manager wrote in <news: snipped-for-privacy@autostopem.przez.galaktyke.org>

Mam USB-UART z najtanszej, czerwonej plytki z MicroUSB (~1.65USD na

z FTDI FT232RL. Nie mam pojecia, czy to oryginal, ale do programowania Arduino Pro Mini sprawuje sie swietnie. Korzystam tylko z Linuksa, nie uruchamialem pod Windowsianymi sterownikami, ktore weryfikuja oryginalnosc. Zaleta jest zworka przelaczajaca miedzy 3,3V a 5V.

Ponizej offtopic o sterowaniu teleskopem przez konwerter USB-RS232.

Z ciekawosci kupilem konwerter USB - RS-232 przedstawiajacy sie jako QinHeng Electronics HL-340 USB-Serial adapter. Zaznaczam, ze to "markowo chinski produkt", tzn z CH340G w opisie, a nie podrobka Prolific czy FTDI. Kosztuje... 1.10 USD z przesylka do Polski. Testowalem ze Stellarium i Linuksem (kernel 4.5) oraz zabawkowym Meade'm Autostar #494 + kabel z dodatkowa elektronika Meade #506. Bez problemu steruje teleskopem. Wiele osob narzeka na chinskie CH340G. Zgaduje jednak, ze wiekszosc problemow wynika z tragicznego sterownika dla Windowsa. Pod Linuksem zarowno z Arduino jak i USB-RS232 nie mialem problemow z tym chipem. Moje doswiadczenia sa jednak zbyt skromne, by istotnie brac je pod uwage ;-)

Reply to
astro

W dniu wtorek, 29 marca 2016 16:46:43 UTC+2 użytkownik astro napisał:

Z tego co zaobserwowałem problemem z tanimi adapterami USB <> RS232, ma na myśli ze złączem DB9, jest logika 5V na wyjściu. Nie posiadają odpowiednika MAX3232. Stąd zazwyczaj się biorą problemy z niedziałającymi tak jak powinny urządzeniami.

Reply to
Dominik Morawiec

Tak, stlinky + st-term. stlinky trzeba wlaczyc do wlasnego projektu, ja przerobilem poczatek stlinky.h nastepujaco:

#ifndef STLINKY_H #define STLINKY_H #define CONFIG_LIB_STLINKY_BSIZE 64 #include <stdint.h>

tzn. dodalem definicje CONFIG_LIB_STLINKY_BSIZE, ale mozna tez dac -DCONFIG_LIB_STLINKY_BSIZE=64 w linii polecenia kompilatora.

Poczatek stlinky.c przerobilem jak nizej:

// #include <arch/antares.h>

#include <stdint.h>

// #include <stdio.h>

#include <string.h>

#include "stlinky.h"

no i zmienilem nazwe na stlinky.cpp (bo reszta byla w C++).

W programie glownym dodalem deklaracje:

struct stlinky stlinky_buff;

W ramach inicjowania robie tak:

stlinky_buff.magic = STLINKY_MAGIC; stlinky_buff.bufsize = CONFIG_LIB_STLINKY_BSIZE;

W programie mam deklaracje:

int cnt = 0;

i kod:

char mess[] = "mess x\n"; mess[5] = '0'+(cnt%10); cnt++; stlinky_tx(&stlinky_buff, mess, strlen(mess));

Jak program chodzi i uruchomie st-term to mi pokazuje:

ST-Linky proof-of-concept terminal :: Created by Necromant for lulz chip id: 0x410 core_id: 0x1ba01477 cpuid:impl_id = 0x41, variant = 0x1 cpuid:part = 0xc23, rev = 0x1 sram: 0x20000000 bytes @ 0x5000 stlinky detected at 0x20000844 stlinky buffer size 0x64 Entering interactive terminal. CTRL+C to exit

mess 0 mess 1 mess 2 mess 3 mess 4 mess 5

itd. To jest na plytce z STM32F103C8T6 bo akurat do tego mam w tej chwili wszystko ustawione, ale inne rzeczy chodzily tak samo z F4Discovery, wiec to tez powinno.

Komentarze:

- jak widac st-term ma buga i wypisuje wielkosc bufora dziesietnie, ale daje przedrostek jakby bylo heksadecymalnie

- ja swoje rzeczy testowe czesto kompiluje do RAM, ale z st-term wtedy program mi nie rusza, musialem kompilowac do flashu.

Reply to
Waldek Hebisch

On Fri, 01 Apr 2016 02:15:30 +0000, Waldek Hebisch napisał/a:

[ciach]

Dzięki, za pomoc, udało mi się zaprząc tego "uarta" do pracy. Całkiem mycne, już wiem że kontroler nie rozpoznaje mojego lcd.

Reply to
Bo(o)t manager