konwerter e27 -> r7s?

Bo tak juz od dluzszego czasu mysle nad zbudowaniem sobie zyrandola na
patyczki halogenowe i jako ze ze mnie esteta kiepski to i
zaprojektowac ladnego nie umiem.

Wiec postanowilem sobie skrocic droge szukajac konwertera
pozwalajacego zalozyc do zwyklej oprawki zarowkowej patyczek
halogenowy.

Widzial ktos takie cos?

Nie powinno byc drogie i raczej powinno byc proste bo tylko gwint
jakis paB3%B1k i masa certyfikatow :)

Googlalem ale ni w zab takiego czegos. O tym ze kinkietu ladnego na
halogeny znalezc sie nie daje juz nie wspominam.

Zreszta jak mi ktos pokaze ladny kinkiet w ktorym swietlowka rurkowa
(spiralna sie malo liczy bo skrecenie rurki jej psuje sprawnosc)
wyglada ladnie to sie zdziwie.

Re: konwerter e27 -> r7s?

ale to takie nieekologiczne :-)

Chyba bez sensu. Latwiej bedzie przerobic zyrandol :-)

Ale mozna spytac o cel ?
Chcesz koniecznie na patyczek, choc to brzydko ?
Lubisz halogenowe swiatlo, ale musi byc patyczek ?

Postuluje to od dawna. Projektanci postawieni w nowej rzeczywistosci
beda musieli cos wymyslic :-)

Do czytania czy oswietlenia ogolnego ?
Moze po prostu zwykly prosty plaski plafon na sciane ?

http://allegro.pl/piekny-kinkiet-firmy-chors-aluminium-anodowane-i1229767207.html
http://allegro.pl/philips-massive-lampa-kinkiet-neptunus-34070-11-10-i1236757246.html

http://allegro.pl/nowoczesny-kinkiet-mirror-chrom-2x60w-pers-i1228918185.html
zarowkowa .. ale przeciez moglaby byc i swietlowkowa.

Albo cos takiego:
http://allegro.pl/kinkiet-mosiezny-sevinc-2065-2a-mosiadz-i1232509024.html
Zarowki ? A gdyby tak
http://jfox.republika.pl/images/lampa1.jpg
http://jfox.republika.pl/images/lampa2.jpg

No i jeszcze sa swietlowki kolowe.

J.

Re: konwerter e27 -> r7s?
;)

Lubie halogenowe swiatlo ale jak widze ceny zarowek z halogenem w
bance to odechciewa mi sie byc jeleniem placacym 10x tyle za to co
dotychczas.
I po prostu chcialbym miec pod przelacznikiem wybor:
-swietlowka tanio i jasno
-halogen drozej, jasno i dobre swiatlo.

No ale narazie nie wymyslaja. Masa punktowych halogenow ktore moca
sumaryczna doganiaja byle 100-ke a oswietlaja pokoj jak nabrzeze
portowe (ale takie niegdysiejsze, dzis nawet nabrzeza sa dobrze
oswietlone :) )

Do zestawiania kolorowych kamyczkow, do siedzenia ze znajomymi, do
zabawy z dzieckiem.

No wlasnie one swieca "punktowo" a ja bym chcial tak ogF3%lnie jak
prosty zyrandol na srodku pokoju. Zreszta taki konwerter sprawdzi sie
w wielu miejscach (o ile nie zdelegalizuja :) )

Twoj pomysl niezly :)

Re: konwerter e27 -> r7s?

Ale to wlasnie plafon zalatwi. Cos takiego metr wysokie, 30cm
szerokie, w srodku dwie rury za matowym szklem.
Gdzies nawet widzialem cos takiego nie wystajace ze sciany.

Tylko do kamyczkow niezbyt sie nadaje, i lampka do czytania to tez
nie jest.

Tez jestem z siebie dumny, musze kiedys zrealizowac :-)

J.

Re: konwerter e27 -> r7s?

Apropos. W restauracji sanatorium Patria w Krynicy-Zdroju maj├ä┬ů ─╣┼║yrandole
z wisz├ä┬ůcymi pionowo ─╣┬Ťwietl─é┼éwkami rurowymi:

http://bi.gazeta.pl/im/1/8043/z8043011X,Krynica--Patria.jpg

Grzegorz Tomczyk

Re: konwerter e27 -> r7s?
Hello Grzegorz,

Wygladaj─ů na prawie tak stare jak ja...

Re: konwerter e27 -> r7s?

Starsze mog─ů by─ç, przedwojenne  - skonwertowane na ┼Ťwietl├│wki. Pierwotnie
mog┼éy by─ç tam rurowe ┼╝arowki wprowadzone w latech 30-tych (60W, d┼éugo┼Ť─ç
oko┼éo 30cm, ┼Ťrednica oko┼éo 50mm).
Co┼Ť jak
http://www.priceninja.com/60-watt-284mm-double-ended-tubular-lamp-1797534-p.asp

--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom   snipped-for-privacy@interia.pl

Re: konwerter e27 -> r7s?

W sklepach Praktiker, Toom i Bauhaus u nas jest tego do┼Ť─ç du┼╝o. Nawet z
wymiennymi bańkami.

Waldek

Re: konwerter e27 -> r7s?
A moglbys podrzucic chociaz link do obrazka jak takie cos wyglada? Bo
u nas w praktikerach takiego czegos nie widzialem i w google tez nie
znalazlem.

Re: konwerter e27 -> r7s?

Pozaj─ůczkowa┼éo mi si─Ö. S─ů adaptery GU10 na E27. E27 na E14 te┼╝. R7S jednak
nie widziałem.

Waldek

Re: konwerter e27 -> r7s?
On Mon, 27 Sep 2010 21:12:46 +0200, Waldemar Krzok

a moglbys link do tego wrzucic?

--
ThinkXtra

Re: konwerter e27 -> r7s?

na przykład:
http://www.1topstore.com

search: BS62 dla GU10, BV23 dla E14

www.pollin.de

520006 GU10 -> E27
520007 GU9 -> E27

wystarczy pogoogla─ç za E14 E27 adapter converter i podobnie

Waldek

Re: konwerter e27 -> r7s?

 > Bo tak juz od dluzszego czasu mysle nad zbudowaniem sobie zyrandola na
 > patyczki halogenowe i jako ze ze mnie esteta kiepski to i
 > zaprojektowac ladnego nie umiem.

A ┼╝ar├│wek z trzonkiem G9 nie chcia┼éby┼Ť u┼╝y─ç?
--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom   snipped-for-privacy@interia.pl
Re: konwerter e27 -> r7s?
Moze bym chcial gdyby byly 100-ki :)

Wyznaje stara szkole: dwa zrodla swiatla 60W nie daja takiej jasnosci
jak jedna 100-ka.
I nie chce mi sie martwic o to czy czesto zapalam i gasze lampe.
Tam gdzie swiatlo swieci sie dlugo mam swietlowki. Tam gdzie czesto
swiatlo sie zapala i gasi to chce zwykle zarowki. No i jesli nie
znajde tych "zarowek grzejnych" :) to pozostaja do wybory halogeny.

Al znalazlem natchnienie na budowe zyrandola:

http://www.joemonster.org/art/15213/Sztuka_cieniem_malowana_Fabrizio_Cornel =
iego_

Wystarczy troche gimp-a, termotransfer, trawnik. No i jakas blaszka :)

Re: konwerter e27 -> r7s?

A to niekoniecznie jest dobra szkola.

Sa halogeny do projektorow, chyba nawet po 200W, ale raczej na niskie
napiecie.

Przy czym to wymaga punktowego zrodla swiatla.

A moze coz z metalohalogenkowych lamp czy przetwornica na samochodowa
D2S, co bedziesz prad marnowal :-)
Choc w zimie rachunek moze byc odwrotny :-)

J.

Re: konwerter e27 -> r7s?
A to sie ostatnio zmienilo?
Stara zasada mowila (OIDP) ze jasnosc 2x50W~90W Dla tych samych zrodel
swiatla.

A mam takie w rzutniku (tym co kiedys przerobilem na projektor). Tam
siedzi 250W na 24V.
Ale trwalosc jest chyba 400h czy cos :)

Rurka halogenowa w pewnych konfiguracjach bedzie ok. Z boku wyglada
prawie jak punkt :)

ale ja lubie zarniki :)

Re: konwerter e27 -> r7s?

Sprawnosc dla zarowek rosnie z moca i pradem, dla lamp wyladowczych
chyba tez - choc nie dawalbym glowy za interesujacy nas zakres
swietlowek, ale dla LED moze byc juz inaczej.
Dwa zrodla beda sie przeslaniac, ale tez mozna inaczej ksztaltowac
oswietlenie.

Troche obnizysz napiecie i wytrzymaja caly rok :-)

Watpie.

D2S ma swietny zarnik, szlachetny, goracy  :-)

J.

Re: konwerter e27 -> r7s?

Taka rzecz mi si─Ö teraz przypomnia┼éa. Potrzebowa┼éem kiedy┼Ť silnej
żarówki halogenowej. Poszedłem do sklepu fotogreficznego wybrać
co┼Ť odpowiedniego. Pad┼éo na ┼╝ar├│w─Ö do enerdowskiego projektora.
Napięcie miała dziwne, chyba 8,5V, ale była jak trzeba. A że były
tanie, to pomy┼Ťla┼éem, ┼╝e mo┼╝na kupi─ç na zapas. Sprzedawca doradzi┼é:
panie mam tu spakowane po sto sztuk, weź pan całe pudło. Zapłaciłem
za ca┼éo┼Ť─ç mniej ni┼╝ za gazet─Ö. Hiperinflacja czasem ma swoje uroki.
Wi─Ökszo┼Ť─ç z tego zapasu le┼╝y jeszcze gdzie┼Ť w gara┼╝u.

Re: konwerter e27 -> r7s?

Hiperinflacja z panstwowym handlem.
Bo inaczej to bylo "zarowka kosztuje 10 marek, po dzisiejszym kursie"
:-)