konwersja TTL na LVTTL

Witam
wymiękłem bo .. zrobiłem na 74HC14 i nie chce pracować , pada mi kość . Nie
mam pojęcia dlaczego . Zasilanie 5 V , obniżenie napięcia RX na 3,3V
dzielniku powinno chodzić . Może ktoś ma sprawdzony schemat na jakiejś
ogólno dostępnej kości smd . Bedze wdzięczny za pomoc
M.S

Re: konwersja TTL na LVTTL

Przeczytaj to co napisałeś i napisz jeszcze raz.
Nie zaszkodziło by również narysować to co zrobiłeś.

Konwersja TTL - > LVTTL nie jest tematem nad którym można dyskutować.
No ale jeżeli nalegasz....

Adam Górski

Re: konwersja TTL na LVTTL
To proste i chyba poprawne rozwiązanie wg. tego linku
http://obrazki.elektroda.net/27_1251462124.jpgdlaczego nie pracuje nie wiem
. Nie mam koncepcji dlaczego scalaki padają i nie mam odpowiedzi z terminala
. Może jakaś inna kość ?
Marek S

Re: konwersja TTL na LVTTL

Co to jest IC1 ?

Adam

Re: konwersja TTL na LVTTL

Jeżeli pada 74ac14 to sprawdź czy na pewno jest TTL-RS, a może jednak
normalny RS ( +/- 12V)

Sprawdź !!

Adam

Re: konwersja TTL na LVTTL

Pisz pod cytatami, bo się robi nieczytelny bełkot, no i jakoś jaśniej, jeśli
łaska.
Trudno ustalić z tego co napisałeś:
- nigdy jeszcze nie zadziałało, a każda próba uruchomienia powoduje pad
scalaka
- działa i pada po jakimś czasie (tydzień/miesiąc)
- działa i pada po paru sekundach/minutach
- no i nie ma pewności który scalak pada.
Przydało by się też wiedzieć, czy to z czym ten układ się komunikuje jest:
- na tej samej płytce
- ..... masa wariantów pośrednich
- urządzeniem w sąsiednim budynku zasilonym (całym budynku) z innego
transformatora energetycznego.

Nikt nie ma czasu na opisywanie możliwych przyczyn dla każdego przypadku -
odpowiem na "dlaczego nie pracuje nie wiem".
Według:
http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/cd74hc14.pdf
typ HC14 (ten wybrałeś) zasilony z 5V wymaga 3,5V (3,15*5/4,5) aby mieć
pewność, że zawsze uzna, że na wejściu jest 1-ka no i tego mu scalak
zasilony z 3V3 nie da.
P.G.

Re: konwersja TTL na LVTTL
 OK zmieniłem koncepcje, zrobię na tranzystorach i zener 3,3V musi działać .
A dlaczego dwie kości padły to tylko one wiedzą )) . Dzięki za pomoc ..
Marek S

Re: konwersja TTL na LVTTL

Jakbyś pisał jaśniej, to byś też się dowiedział ;)... ale jak uważasz :)...

  Konop

Re: konwersja TTL na LVTTL
OK postaram sie jaśniej . Zrobiłem układ jak z tego schematu . Polutowałem i
kość nie pracuje tzn. . nie ma stanów na wejściu i wyjściu , zmieniłem kość
i to samo . Zasilanie jest masa i 5 V kości a modułu BT 3,3 V . Nie wiem
dlaczego to nie pracuje . nawet bez modułu po zwarciu wyjsia i wejścia
powinno być echo w terminalu , oczywiście nie ma .
Marek S

Re: konwersja TTL na LVTTL
cia

A sygnaly z terminala to RS232 komputera? Jak tak to podaja od -12 V do20%
+12 V, przewaznie troche mniej ale na pewno wiecej niz 0 - +5 V. Popatrz =

na rodzine ukladow MAX232 bo chyba tego potrzebujesz.

Tomek

Re: konwersja TTL na LVTTL

Postaram się być równie precyzyjny.
Źle szukasz echa, ono powinno być w tym module 3V3.
P.G.

Re: konwersja TTL na LVTTL
zwieram Rx Tx po 74HC14 logicznie powinien terminal odpowiedzieć , Łącze sie
z terminalem oczywiście poprzez FTL232(tu jest OK) . Poziomy na po stronie
FTL są 0-5 V
po 74HC powinny być 3,3V , po zwarciu terminal powinien odpowiedzieć a kość
pada . Więc to jest pytanie dlaczego pada i co może być przyczyna . Nawet
dając 1 lub 0 kość pada .
Marek S

Re: konwersja TTL na LVTTL
czy Ty używasz FT232RL?
Jeśli tak wystarczy podpiąć VCCIO pod 3V3OUT i już masz poziomy 3,3V.
--
pzdr, j.r.

Re: konwersja TTL na LVTTL

A te zasilanie to nie powinno być do 3V3 podpięte? Ogólnie to tego typu
konwertery działają na zasadzie, że na wejściu tolerują napicie wyższe niż
zasilania, a na wyjścia dają to co masz na Vcc.

Site Timeline