kontroler LPT na PCI

witam.

w firmowym komputerze padl port LPT. plyta glowna nie ma juz gwarancji, a nawet jesli by ja miala, to i tak nie mam czasu na serwisowanie tej plyty. do tego dochodzi system operacyjny OEM z ktorym pewnie tez by byly problemy przy rejestracji.

chcialem zakupic kontroler LPT na PCI z rynku wtornego, ale okazalo sie, ze moj sprzedawca chcial podlaczyc do niego wyswietlacz LCD i nie dal rady go obslugiwac - podobny problem jak przy przejsciowkach USB->LPT. czy tu jest tak samo i nie da rady obsluzyc programatora na LPT z karty PCI? na zdjeciu widac, ze na karcie jest jedna kosc, pare rezystoro-kondensatorow.

czy ktos ma jakis sprawdzony egzemplarz, ktory by dzialal jak nalezy?

Reply to
Psychik

Psychik napisał(a):

Porty LPT na kartach PCI obsługuje się bezproblemowo. Przykładowo ISP Programmer bardzo dobrze radzi sobie z moją 2xCOM+LPT (badziewnej firmy Mint), widząc ją pod adresem 0x9C00 jako LPT2. System Windows XP.

Jeżeli program umie poprawnie zagadać ze zwykłym kontrolerem LPT leżącym pod 0x378 i da mu się wymusić inny adres bazowy - to nie będzie najmniejszego problemu.

Reply to
Adam Dybkowski

Dnia Sat, 30 Dec 2006 01:16:57 +0100, Psychik napisał(a):

uzywam jednej karty na PCI z portem LPT. Niektóre programatory mają problemy ze współpracą. Pamiętam, że musiałem zmienić numerację portów w systemie (temu na karcie dać LPT1) abym mógł używać portu na karcie i na płycie głównej z kilkoma programatorami jednocześnie.

Reply to
czerstwy

gg napisał(a):

niezyzrozumiales ;-) komp w firmie mam ja, a sprzedawca pozbywa sie sprzetu, bo nie moze go obsluzyc.

Reply to
Psychik

Adam Dybkowski napisał(a):

zakupilem te karte i cinka sprawa. adresy ma na A088-A08F i niestety soft jej nie moze obsluzyc, bo ma adresy wpisane na stale: 378, 278,

3BC. no trudno, cza to opchnac dalej na allegro.
Reply to
Psychik

Psychik napisał(a):

Karta jest OK, to soft ma problem bo jest za stary jak na obecne czasy. Spróbuj wyłączyć LPT w komputerze a karcie (w menadżerze urządzeń) zmienić adres bazowy np. na 0x378.

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski napisał(a):

  1. probowalem 2. parametry tego nowego LPT nie sa edytowalne.
Reply to
Psychik

Tonący brzytwy się chwyta. Ostatecznie można kupić VMware (tudzież użyć innego podobnego softu) i tego LPT na PCI podbindować jako "natywny" LPT w wirtualnej maszynie. Kombinowanie jak koń pod górę, ale działa. Swoją drogą, wkurza mnie, że producenci nowych płyt głównych tak szybko powyrzucali Centronics'a i RS-232.

Reply to
Marcin Kulas

Marcin Kulas napisał(a):

wlasnie myslalem o takim wirtualnym softwareowym rozwiazaniu, ale pod winde poprostu.

Reply to
Psychik

Psychik schrieb:

możesz napisać driver, który przechwyca komunikację z "programem" i wysyła na LPT i na odwrót. A co to za kutaśny i hiperdrogi program?

Waldek

Reply to
Waldemar

Waldemar napisał(a):

...? ktory?

Reply to
Psychik

Psychik schrieb:

no ten, którego używasz. Programy, które mają zaszyte na sztywno adresy portów są kutaśne per definitionem.

Waldek

Reply to
Waldemar

Waldemar napisał(a):

darmowy, a nazwe juz podawalem...

Reply to
Psychik

Ale sa latwe w obsludze i idiotoodporne. Strach pomyslec jak zadziala program ktoremu uzytkownik wpisze nieodpowiedni port :-)

J.F. napisał(a):

do mnie pijesz?

Reply to
Psychik

Zalezy. Zagwarantujesz ze nie wpiszesz adresu 1F0 ? :-)

Psychik napisał(a):

Możesz jeszcze poszukać w programie stałej 0x378 i zamienić na adres bazowy swojego portu LPT. Zadziała na 90% o ile znajdziesz właściwe miejsce (prawie na pewno będzie zakodowany w LSB czyli dwa bajty 0x78,

0x03). Spaczowanie exeka nie na takie problemy pomagało. :)
Reply to
Adam Dybkowski