Konkurencja dla RIMU

ostatnio znalazłem dość tani program do rysowania schematów i pły
tek.
Sprint-Layout - cena 40 euro, to jest chyba nieźle.
Czy ktoś tutaj go testował bądź używa?

pytający

Re: Konkurencja dla RIMU
Witam,
ostatnio znalazłem dość tani program do rysowania schematów i płytek.
Sprint-Layout - cena 40 euro, to jest chyba nieźle.
Czy ktoś tutaj go testował bądź używa?

pytający

Używają np. krótkofalowcy na stronie:
http://www.sp-hm.pl
Ja się do niego przymierzam. Na pierwszy rzut oka jest bardzo prosty
 i ma mnóstwo bibliotek, zarówno napisanych przez producenta jak i
użytkowników.
Rónież bardzo łatwo tworzy się własne.
Na stronie producenta jest demo.
Jest również darmowa wersja edukacyjna, ale po rosyjsku.
pozdrawiam,
Andrzej.

Re: Konkurencja dla RIMU
snipped-for-privacy@12g2000vba.googlegroups.com...
łytek.

A czy można w nim tworzyć schematy hierarchiczne?
I czy jeśli jest przelotka do miejsca gdzie jest oblane miedzią i
połączone np. do GND lub VCC, to robi standartową przelotkę czy
z jednej strony przelotke a z drugiej tylko otworek w miedzi?

Re: Konkurencja dla RIMU

[...]

Podałem Ci link do grupy, bo sam dopiero rozpoczynam zabawę z tym
programem i nie potrafię Ci odpowiedzieć.

Re: Konkurencja dla RIMU - TurboPcb

  Ja jako konkurencję chciałbym zaproponować zapoznanie się z programem
TurboPcb. Program prosty i przyjazdy w użytkowaniu. Polskiego autora z
polskim interfejsem. Spośród wielu jego funkcji zwrócę uwagę na
możliwość importu plików z Kicada, Protela, EasyTraxa i Eagle (tylko
biblioteki).
  W odróżnieniu od Sprint-Layout, w przypadku TurboPcb, na stronie
autora (http://tubropcb.pl ) można poprać w pełni funkcjonalne demo tylko
z ograniczeniem do wielkości układu.

Pozdrawiam.
AK.

autora (http://turbopcb.pl /) można poprać w pełni funkcjonalne demo
tylko z ograniczeniem do wielkości układu.

Pozdrawiam.
AK.

Re: Konkurencja dla RIMU - TurboPcb
czy te programy mają autoruter?

Re: Konkurencja dla RIMU - TurboPcb
Sprint-Layout: Wystarczy wejść na stronę producenta:
The Autorouter
There is simple point-to-point autorouter integrated in Sprint-Layout. This
autorouter is able to connect two points of your layout. These two points
are defined with a connection (rubberband). The autorouter was not designed,
to generate whole boards at once. This is usually not possible. To create a
proper layout, you have to design it mostly by yourself.

Re: Konkurencja dla RIMU - TurboPcb
łytek.
rogramem
lko

Nie wiem czy ten TurboPCB jest skończony, bo patrząc na strone
mam wrażenie że ma jeszcze dużo błedów, co według mnie go
dysklasyfikuje.

pytajacy

Re: Konkurencja dla RIMU - TurboPcb
Polecam zwrócić uwagę na program DIPTRACE. Moim zdaniem w tej klasie
cenowej nie ma konkurencji.Elegancki i intuicyjny interfejs oraz bogata fun
kcjonalność. Zostawia daleko w tyle protezy pokroju KICAD-a czy EAGL-a.
 Niestety, w naszym kraju jest niedoceniony a co za tym idzie mało popula
rny.

Re: Konkurencja dla RIMU - TurboPcb

  Osobiście zrobiłem w nim dwie płytki i nie miałem jakiś kłopotów.
Odnośnie strony to napisał bym, że są na niej dość szczególowe
informacje o rozwoju programu.
Widać że program jest systematycznie rozwijany.
(Czego nie można powiedzieć o RIMU). Co kilka miesięcy jest nowa wersja.
AK.

Re: Konkurencja dla RIMU
Polecam zwrócić uwagę na program DIPTRACE. Moim zdaniem w tej klasie
cenowej nie ma konkurencji. Elegancki i intuicyjny interfejs idzie w parze
z funkcjonalnością zapożyczoną od gigantów pokroju ORCAD-a. Zosta
wia daleko w tyle protezy KICAD-a czy EAGL-a. Niestety, w naszym kraju jest
[...]

No jeśli ty go reklamujesz, to musi być
rzeczywiście intuicyjny w obsłudze.

JK

Re: Konkurencja dla RIMU
[...]

e cenowej nie ma konkurencji. Elegancki i intuicyjny interfejs idzie w parz
e z funkcjonalnością zapożyczoną od gigantów pokroju ORCAD-a. Zos
tawia daleko w tyle protezy KICAD-a czy EAGL-a. Niestety, w naszym kraju je
st niedoceniony a co za tym idzie mało popularny.

W takiej cenie to raczej bliżej mu do EAGLE, który jest bardzo
popularny w Polsce, wystarczy spojrzeć na forum Elektrody.

Ciekawe dokąd to wszystko zmierza...
Bo Rimu działał już na Windows 95, zajmuje niecałe 5MB, i nadal dzi
ała
pod Windows 8.
Chyle czoła przed programistą. Czy został napisany w asemblerze?
Niestety nie mam informacji czy będzie jeszcze rozwijany...

Ciekawe kiedy zmieni się mętalność polaków i zamiast używać p
irackich
wersji,
kupią tańsze programy.

pytajacy

Re: Konkurencja dla RIMU
cenowej nie ma konkurencji. Elegancki i intuicyjny interfejs idzie w parze z
funkcjonalnością zapożyczoną od gigantów pokroju ORCAD-a. Zostawia daleko w
tyle protezy KICAD-a czy EAGL-a. Niestety, w naszym kraju jest niedoceniony a co
za tym idzie mało popularny.

Mentalność Polaku.

Re: Konkurencja dla RIMU

Nie musiał. Dużo zależy od kompilatora i bibliotek.

Przykładowo ISP Programmer napisany oryginalnie w Delphi i kompilowany z
użyciem Delphi 4 zajmował (główny plik .exe) ze 200KB.

Udostępnienie źródeł publicznie wymogło przy okazji przejście na darmowe
IDE Lazarus (open source'owy odpowiednik Delphi). Bezpośredni wynik
kompilacji praktycznie tych samych źródeł ma 1,8MB !!! a spakowany z
użyciem "upx --best" wciąż ponad 500KB. Program podobnie uniwersalny
(działa od Win95 aż po Win8 64-bit). I gdzie tu sens używania nowych
narzędzi?

               http://dybkowski.net/

Re: Konkurencja dla RIMU

A nie wymagal przy tym paru DLL po pare MB ?

Hm, pytanie - taki kiepski kompilator, czy takie dobre IDE - moze
ma wieksze mozliwosci, moze tu akurat niepotrzebne, a moze nie
dostrzegasz nowych rzeczy, ktore teraz w programie sa (tzn w IDE).