Koniec zarowek - Page 7

Re: Koniec zarowek

No tak, zapomniałem, są jeszcze obozy pracy.

Tak, dobrze pamiętam. Słyszłem wielokrotnie, że od żarówek setek,
to się oczy psują.

Jak robiłem eksperyment z oświetleniem pokoju świetlówkami, to wyszło
jakoś tak, że skończyło się na wkręceniu takiej mocy, jaką miały żarówki.
Jaśniej było napewno. Ale przyjemniej nie. W ogóle najmniej przyjemne
*różnice* w jasności oświetlenia (sąsiednich pomieszczeń o podobnym
charakterze). Może gdyby wszystko było oświetlone świetlówami, to bym
się w końcu jakoś przyzwyczaił. Ale jak w jednym pokoju pala się żarówki,
a w drugim świetlówki, to zawsze mi lepiej w tym z żarówkami. Niezależnie
od tego, czy jest w nim jaśniej czy ciemniej (w rozsądnych grznicach).
Więc po co mam się przyzwyczajać do gorszego?

Ordnung muss sein.

Re: Koniec zarowek

Jakis czas temu Waiss szukal informacji czy sa jakies oszczednosci ze zmiany
czasu na letni i zimowy ;)

Re: Koniec zarowek
W dniu 2010-09-06 13:39 Bronek =?ISO 8859-2?Q?28%bryx29%_TatukB3%?=

I jakie były wnioski? Wg mnie zmiany czasu to zaszłość historyczna.

BTW: Zresztą dlaczego nie zrobić na całym świecie jednej strefy
czasowej? Np. UTC. Co za różnica, że w jednym kraju ludzie pracowaliby
od 8 do 16 a w innym od 22 do 6? To tylko cyferki. A ile by uprościło życie.

Re: Koniec zarowek

E tam uprościło. Ktoś mi pisze "spałem dzisiaj do dziesiątej", a ja nie
wiem czy mam mu współczuć, że musi zrywać się skoro świt, czy zazdrościć,
że mógł się wybarłożyć.

Jarek

PS
W Związku Radzieckim zegary na dworcach wszędzie pokazywały czas moskiewski.

--
W dworcowej poczekalni
Na stacji PKP

To ostatnio Rosjanie opowiadają taki dowcip:
Putin spotkał się Hu Jintao i mówi: "Wiesz co... musimy coś zrobić z
tymi strefami czasowymi bo to same problemy są. Jak dzwoniłem do Białego
Domu z życzeniami urodzinowymi dla Obamy, to mi powiedzieli, że to było
wczoraj, a jak zadzwoniłem do Polski z kondolencjami, to się okazało, że
jeszcze nie wystartowali."

Pozdrawiam
G.K.

Re: Koniec zarowek

x 4 :)

--
P. Jankisz
Re: Koniec zarowek

Pewnie też, ale także barwy światła, bardziej zbliżonej do
białej niż zwykłej żarówki.

Re: Koniec zarowek
Osoby niedowidzące skarżą się, że tzw. energooszczędne żarówki dają za mało
światła. Tymczasem w całej Unii Europejskiej do 2016 roku mają one zastąpić
zwykłe żarówki.
http://dom.wp.pl/artykul/516.html?ticket76%573308260875509K3vj%2BPkwPRxcqEADtOPQiD0emEWhKhsI6rnO92o%2BFEgmipJdiE%2FTtucEgIkNzaDA9o4lej2I73uVD%2BAMHSxIaGDIBUxTxBl2HGqm0FOEig8dstn9ehETvKwUCz%2F1EJRI7DTKGtb1ezhJ1u8qDXmCw%3D%3D

Niestety tez nie moge znalezc dluzszego art.

Re: Koniec zarowek
Ominęła mnie dyskusja o żarówkach ;)
Zacytuje tylko jeden teks o BHP dotyczących żarówek:
"Tradycyjne żarówki o mocy 100 wat są nadal produkowane i sprzedawane, z
tym, że teraz nazywają się one? żarówki do sygnalizacji świetlnych i lamp
warsztatowych! Otóż przepisy bhp zabraniają stosowania światła jarzeniowego
(ze świetlówek) w sygnalizacjach oraz do oświetlania wirujących części
maszyn, gdyż w takim świetle wirujące części maszyn wydają się być
nieruchome."
http://www.bibula.com/?p26%650

--
Na wszystko nie można odpowiadać "tak"

Re: Koniec zarowek

to nie całkiem tak. Mogą być instalowane świetlówki, o ile są zasilane z
sieci trójfazowej, stałoprądowej lub w-cz. Jak robiłem praktykę w
warsztacie, to było tam oświetlenie wyłącznie jarzeniowe, nawet lampki przy
frezarkach, tokarkach i wiertarkach.

Waldek

Re: Koniec zarowek

Ano sa. "wstrzasoodporne" i znacznie drozsze.

Gdyy naprawde byly odporne to bym swego czasu ozlocil.

Tak nawiasem mowiac to te kompaktowe maja bardzo slaby efekt
stroboskowy, niezauwazalny bym wrecz powiedzial.

J.

Re: Koniec zarowek

no bo są zasilane częstotliwością 40-50kHz. Kiepskie mają jeszcze 100Hz
tętnień, dobre mają filtr i stroboskopu nie widać, chyba, że masz jakieś
ultracentryfugi ;-).

Waldek

Re: Koniec zarowek
Hello Waldemar,

Odwrotnie - te dobre spełniają normą 61000-3-2 i migają 100Hz jak
najęte. Oswietlenie podlega naostrzejszym normom na zawartość
harmonicznych pobieranego prądu. A proste i tanie układy PFC (np.
Valley Fill) dają na zasilaniu przetwornicy bardzo silną składową
100Hz :(