Koniec zarowek - Page 6

Re: Koniec zarowek

Ciekawe kiedy nie będę mógł kupić żarówki do lodówki albo do
maszyny do szycia ;-))))

Re: Koniec zarowek

Żarówki "specjalne" nie podlegają pod to zamieszanie.

Re: Koniec zarowek

w ogóle nie będziesz mógł kupić maszyny do szycia bez odpowiednich
uprawnień :)

e.

Re: Koniec zarowek
entroper <entroper-pocztaonetpeel> nabazgrał:
Jeszcze by sobie dziurawe spodnie sam zaszył i połozył unijny program
przekwalifikowania rolników na krawców.
--
Włodek

Re: Koniec zarowek

poza tym maszyną można zrobić sobie krzywdę i nie może być tak, żeby każdy
laik mógł się do tego zabierać. Ale po zrobieniu psychotechniki i kursie
dotowanym przez Unię to co innego :)

e.

Re: Koniec zarowek

Moja pierwsza lodówka wyprodukowana została przed moim urodzeniem,
działała bezawaryjnie 30lat i nigdy w niej nie była wymieniona żarówka,
druga posłużyła 19lat i w niej również nie wymieniałem żarówki, nowa ma
oświetlenie LED, dla mnie problem zarówek w lodówce nie istnieje :)

Re: Koniec zarowek

nowa zepsuje się po 3-ch latach i faktycznie nie zdążysz mieć problemu z
oświetleniem LED :)

BTW, oświetlenie LED też się psuje (może nie tak, jak żarówka, ale co to
za pociecha?) i jeśli nie jest to łatwo wymienna część, to nie
zazdroszczę...

e.

Re: Koniec zarowek

Panel z 6 diodami led jest pewnie wyprodukowany pod kątem iluś tam
modeli lodówek "nowej generacji" więc będzie dostępny w serwisie, o
cenie lepiej nie myśleć ale na szczęście nie jest zalany więc będzie
można wymienić ledy jakby je szlag trafił, Najśmieszniejsze jest to że
na lodówce było naklejone wielkie logo "LED" to samo które samsung
stosuje w promocji telewizorów LED LCD :) Mam nadzieję że niedługo kupię
sobie lodówkę z lampką OLED :) warto otaczać się najnowszą technologią :)

Re: Koniec zarowek

Zakaz nie dotyczy m.in.  żarówek z odbłyśnikiem. No i na rynku pojawiają
się słabsze halogenowe odpowiedniki zwykłych żarówek, a dające więcej
światła.

--
P. Jankisz
Re: Koniec zarowek

I sa przy tym na tyle drogie ze nawet ich testowanie wydaje sie malo
sensowne. No nic - zalega mi gdzies w szafce taka 42W i czeka na
okazje.

A halogeny nie sa znow tak wiele oszczedniejsze od zwyklych zarowek, i
one wkrotce wpadna pod zakazy.

J.

Re: Koniec zarowek

Halogenowa wersja spota działa u mnie wyraźnie dłużej niż tradycyjna,
która lubiła padać przy włączeniu, mimo stosowania soft startu. Różnica
w cenie to jakieś +40% na niekorzyść halogena. Światła dają więcej.
Przykładowo, miałem w salonie 4 x 40 W, żarówki o podwyższonej
sprawności ( cokolwiek to znaczy ) i zwyczajnie było za ciemno. Żyrandol
nie akceptował żarówek >40 W. Zamiast tego wsadziłem 4 x 28 W,
halogenowe spoty i jest OK.  Pewnie to kwestia odbłyśnika, a może
faktycznie wyższej sprawności halogena.

Ale nie te z odbłyśnikiem, one nie podpadają pod tę regulację UE.
Producenci już to wykorzystują.

--
P. Jankisz
Re: Koniec zarowek

Mozesz pokazac jak to wyglada? Czy o tym samym myslimy?
Jakis link do sklepu.

Re: Koniec zarowek

Na przykład Osram HALOGEN ECO SPOT R50.

http://www.osram.pl/osram_pl/Dla_konsumentow/Oswietlenie_domu/Zarowki_halogenowe/Przeglad_produktow/Zarowki_na_trzonku_gwintowym/HALOGEN_ECO/index.html

--
P. Jankisz
Re: Koniec zarowek

I one sa po 1.40 ? Bo ostatnie zarowki kupowalem po 0.99.

Teraz w sklepie sa zarowki po 3.99, ale to juz niewiele taniej niz
swietlowki :-)

No i ten odblysnik do "ogolnego zastosowania" moze troche
przeszkadzac.

J.

Re: Koniec zarowek

http://www.osram.pl/osram_pl/Dla_konsumentow/Oswietlenie_domu/Zarowki_halogenowe/Przeglad_produktow/Zarowki_na_trzonku_gwintowym/HALOGEN_ECO/index.html

One nie mają odbłyśnika. Ale nie są już matowe, choć kiedyś były.
Kosztuja z dychę, ale wolę taką (załóżmy, ze ktoś mi chce dać
w prezencie) od świetlówki osram full wypas za pięć dych. Ja takie
kupowałem jak jeszcze nie było tych kretyńskich zakazów. Zamiast
żarówkek po złociszu. Halogeny są OK. Świetlówki -- nie (poza
specjalnymi zastosowaniami).

Re: Koniec zarowek
Proponuję zakazać uzywania lamp w oświetleniu ulicznym większych niż 50W.
A najlepiej wyłączac takie oświetlenie w godzinach nocnych. Oszczędnośc była
by większa niż zakazu żarówek.

Zreszta ciekawe czy Waiss już dzwonił do zakładu energetycznego czy
zmniejszyło sie zapotrzebowanie na prąd po zakazie. Po roku już powinno cos
być widac czyż nie?

Re: Koniec zarowek

To już było. A nawet dzisiaj się zdarza. Na początku lat '90 gminy bardzo
często wyłączały po północy oświetlenie dróg i ulic, bo ich nie było stać
na prąd, a energetycy mieli sztywne podejście do cen. Ostatnio z czymś
takim spotkałem się ze trzy lata temu. A znajomy w latach osiemdziesiątych
w Moskwie trafił w restauracji na wywieszkę, że zamknięte z powodu przerwy
obiadowej. No bo przecież personel też musi się posilić, czyż nie?

Ktoś naprawdę liczył na widoczne zmiany? Mam pewne wątpliwości.

Re: Koniec zarowek

Wiesz, w Niemczech to normalne ze lokal jest czynny np 12-14 i 17-23.
W dodatku w poludnie ceny sa sporo nizsze.

Pik wieczorny jest u nas spory, wiekszy niz poludniowy, wiec
zapotrzebowanie u ludnosci jest. Ale porownac moze byc trudno, bo to i
ciezka zima ostatnio byla, i upalne lato, i kryzys, i niektorzy
narobili zapasow zarowek, a inni wczesniej przeszli na swietlowki.

Jak ktos bardzo chce to moze pobrac dane
http://www.pse-operator.pl/index.php?dzid77 %

i np podsumowac roznice miedzy godz 18 i 20 przez pierwsze dwa
tygodnie kwietnia.

J.

Re: Koniec zarowek

To normalne, że tam pewne rzeczy są nienormalne. Piekarnie też zdaje się
w nocy nie pracują.

Czas pików raczej się od zmiany rodzaju sprzętu oświetleniowego nie zmieni.
Chyba żeby nakazali ustawą chodzić spać z kurami. Chodziło mi o samą
energochłonność oświetlenia, co może mieć tylko wpływ na amplitudę pików.
Ale sądzę, że może nastąpić inne zjawisko. Jak ludzie świecili lampami
naftowymi i świeczkami, to mieli dość ciemno w izbie. Ale żyć się z tym
dało. Później jak nastały żarówki, to świecili jakimiś czterddziestkami,
bo tak się przyzwyczaili. Ale z czasem moce urosły do wielu setek na
jeden pokój. Teraz się gada w kółko, jakie to oszczędne te nowe wynalazki.
W końcu ludziska uwierzą. I ponawkręcają sobie tego jeszcze więcej.
A zużywana energia będzie taka sama. Będzie tylko jaśniej. Trochę jaśniej,
bo oko na światło reaguje logarytmicznie.

Re: Koniec zarowek

Akurat to jest normalne - w poludnie przychodza klienci na lunch a
potem wracaja do pracy :-)

No i amplitude mozna porownac.

zbyt jasno wcale nie jest przyjemnie, wiec bylbym o to spokojny.
Szczegolnie ze wybor swietlowek jest spory, mozna sobie kupic 8W,
mozna 25W, i chyba nawet widzialem jeszcze mocniejsze.