kondensatory elektolityczne do p?yt g?ównych

Poszła mi płyta główna w stacjonarnym kompie i prawdopodobnie są to elektrolity (mocno napuchnięte). Płyta nie daje znaków zycia, po wcisnieciu powera na sekunde tylko odpala wiatrak i wyłącza sie całe zasilanie. Głównym podejrzanym oczywiscie sa te kondensatory, zreszta ze dwa lata temu podobnie mi sie stało z inna płytą i wymiana pomogła. Pytanie tylko czy mogą zamienić kondensator 1800u na 2200u bo te pierwsze są nie do dostania w mojej okolicy. Oczywiscie mowa tylko i wyłącznie o low ESR. Potrzebuje ich sześć sztuk. Przy okazji jeśli ktoś wie gdzie je można dostać w okolicach Gliwic to prosze o info.

Reply to
BearBag

Dnia 28-08-2010 o 08:20:22 BearBag snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

Mozesz - nawet lepiej, ze nieco wyzsza pojemnosc.

Seguro. Zamów przez internet, odbierz osobiście, czy jak Ci pasuje, w każdym razie wielu elementów nie mają w sklepie i trzeba poczekać jeden dzień.

Reply to
shg

Kondensatory wymienione i niestety lipa, zero poprawy. Komp startuje na pół sekundy i sie wylacza, napiecie na zasilaczu spadają do zera tak jakby zadziałało zabezpieczenie przeciw zwarciowe. Wiatraki i płyta startują tylko gdy wyjmę 4pinowa wtyczkę od zasilania dodatkowego płyty (chyba 12V) tylko że wtedy oczywiscie komp nie wczyta nawet biosu. Tak czy siak płyta raczej do wywalenia chyba że ma ktoś jeszcze jakies pomysły. Wymieniłem wszystkie wieksze elektrolity, nawet te które nie były spuchnięte.

Reply to
BearBag

Zajrzyj do zasilacza - tam też mogą być kondensatory do wymiany.

Reply to
Krenauer

jest nowiutki bo stary sie przegrzewał.

Reply to
BearBag

A czy na tym zasilaczu pracował ten komputer? Może ten stary jest lepszy i zadziała?

Reply to
EM

Baterie zegara sprawdził ? W niektorych modelach niesprawna potrafiła blokować start. Dodatkowo zrobic CLEAR CMOS.

K.

Reply to
Krzysztof

bez przesady, bateria nie zwierałaby zasilania a taki był objaw. Po prostu po poł sekundy od włączenia zasilacz sie wyłączał bo zadziałało zabezpieczenie przeciwzwarciowe.

Reply to
BearBag