kondensator na jednej nóżce :-)

Jaką rolę pełni kondensator C22 przylutowany jedną nóżka do płytki na
kontrolerze USB na PCI?
Dodam, że kontroler działa poprawnie. :-)

http://lh4.ggpht.com/_1-qNRAJbnDs/TAQXkRQqdKI/AAAAAAAAEwI/bxl5kbpbwi0/IMG_1327.JPG

Re: kondensator na jednej nóżce :-)

http://lh4.ggpht.com/_1-qNRAJbnDs/TAQXkRQqdKI/AAAAAAAAEwI/bxl5kbpbwi0/IMG_1327.JPG

Może to jakaś antena szpiegowska, albo inna pluskwa ...

Re: kondensator na jednej nóżce :-)
nom przemówił ludzkim głosem:

Efekt nagrobkowy.

Re: kondensator na jednej nóżce :-)
http://lh4.ggpht.com/_1-qNRAJbnDs/TAQXkRQqdKI/AAAAAAAAEwI/bxl5kbpbwi0/IMG_1327.JPG

Jeśli to zdjęcie robiłeś rano - to może to poranna gimnastyka po
prostu?? Pamiętaj, że w kraju, z którego ten kontroler pochodzi, jest
inna strefa czasowa ;P...

  Konop

Re: kondensator na jednej nóżce :-)
http://lh4.ggpht.com/_1-qNRAJbnDs/TAQXkRQqdKI/AAAAAAAAEwI/bxl5kbpbwi0/IMG_1327.JPG

kondensator c22 ewidentnie przeszedł z pozycji "padnij" do pozycji
"baczność"

--
VSS
http://vss.pl
Re: kondensator na jednej nóżce :-)

http://lh4.ggpht.com/_1-qNRAJbnDs/TAQXkRQqdKI/AAAAAAAAEwI/bxl5kbpbwi0/IMG_1327.JPG

Za pomocą lutownicy przywróciłem go do pozycji "padnij". :-)

Re: kondensator na jednej nóżce :-)

zbiera pewnie B3%adunek z otoczenia :P

Re: kondensator na jednej nóżce :-)

Nie wiem, ale skoro działa, to projektant powinien dostać po premii
za nieuzasadnione podnoszenie kosztów produkcji.

http://lh4.ggpht.com/_1-qNRAJbnDs/TAQXkRQqdKI/AAAAAAAAEwI/bxl5kbpbwi0/IMG_1327.JPG

Re: kondensator na jednej nóżce :-)

Dajesz w swoich projektach dokładnie tyle elementów filtrujących aby w
jakiś ściśle określonych warunkach układ "zazwyczaj" działał, czy tyle,
aby niestraszne mu były różne nieprzewidziane zakłócenia.

Re: kondensator na jednej nóżce :-)

Czuję się w obowiązku zdementować pogłoski, jakobym miał coś wspólnego
z urządzeniem przedstawionym wcześniej na obrazku. Natomiast wśród
producentów podobnych kontrolerów, owszem, zasada zazwyczajdziałania
i minimalizacji kosztów produkcji jest powszechnie przyjęta.

Jarek

PS
Na zdjęciu dobrze widać nalepkę "Pass Quality Control", więc można być
spokojnym o to, że przyjęte standardy technologiczne zostały zachowane.
Brak jednak znaku "Accounting Control", ale to pewnie dlatego, że te
służby działają po cichu i bardzo dyskretnie, nie szukaja poklasku dla
swojej pożytecznej pracy.

--
Error 1982: Księgowy wykonał nieprawidłową operację i zostanie zamknięty.

Re: kondensator na jednej nóżce :-)
UBF%ytkownik JarosB3%aw SokoB3%owski napisaB3%:

Acz sB1% to sB3%uBF%by kluczowe w procesie projektowania.

--20%
Darek

Re: kondensator na jednej nóżce :-)
http://lh4.ggpht.com/_1-qNRAJbnDs/TAQXkRQqdKI/AAAAAAAAEwI/bxl5kbpbwi0/IMG_1327.JPG
Pamietam, w dawnych czasach pracowałem w praconi konstrukcyjnej pewnego
zakładu.
Szefostwo ustaliło "średni koszt jednej części" elektronicznej, mechanicznej
i optycznej.
Np. Obudowa=1 el., wkręt M3=1 el., bezpiecznik=1el., trafo sieciowe=1 el.
itd.
Cena sprzedazy liczona była od ilości elementów.
Premia była dzielona zależnie od ilości użytych elementów.
Tak więc warto było np. zastosować 2 dowolne elementy zamiast jednego (np. 2
oporniki połączone równolegle).
Zakład oczywiście dawno padł.
pozdrawiam,
Andrzej

Re: kondensator na jednej nóżce :-)

Oj to chyba jakiś były pracownik tego zakładu u mnie w firmie pracuje :)

Kiedy jeszcze zajmował się "wsparciem technicznym" i kiedy z mającej świetną
pozycję na rynku, prężnie rozwijającej się firmy zaczeliśmy się
przekształcać w... (nie napiszę, co mi chodzi po głowie, nie napiszę...) w
jeszcze lepszą, nowoczesnie zarządzaną i supernowoczesnie prowadzoną firmę,
z megatrendynowoczesnym managementem opartym na tabelkach, prezentacjach
i... BACZNOŚĆ! *** W S K A Ź N I K A C H *** Spocznij!, wprowadzono nam w
dziale wsparcia technicznego specjalny sposób rejestracji obsługiwanych
problemów, tak, żeby potem na podstawie tego, co jakiśtam inżynier zrobił,
armia bardzo ciężko pracujących i niezwykle ważnych dla funkcjonowania firmy
osób mogła sporządzać tabelki, rysować mądre wykresy, robić animowane
prezentacje - no wiadomo.

Tenże człowiek w każdym razie do sytuacji przystosował się idealnie.
Przychodziło zgłoszenie: nie działa cośtam. Cośtam zwykle było sporym
systemem, opartym na iluś modułach podrzędnych. Ja sprawę załatwiałem jednym
wpisem: nie działa urządzenie xxx, zresetowano, zaczęło działać, amen. Czas
naprawy: 1 godzina.
Kolega zaś:
1) nie działał taki moduł. Zresetowano moduł. Czas: jedna godzina.
2) nie działał siaki moduł. Zresetowano moduł. Czas: jedna godzina.
3)
4)
5)
i tak do wysokości salda. Znaczy ilości komponentów urządzenia. A że cały
czas chodziło o tą samą jedną godzinę i ten sam reset wykonany na całości
metodą pociągnięcia za heble od zasilania? No tak. Ale tego w tabelce nie
było jak zaznaczyć. A np. piętnaście wpisów wyglądało w statystyce
piętnaście razy lepiej niż jeden wpis :-)

J.

Re: kondensator na jednej nóżce :-)

A ja podam przykład odwrotny. W pewnej firmie zajmującej się "obróbką
mechaniczną urządzeń elektrycznych" koszt był liczony od... masy
wykonanego elementu. No bez sensu powiecie. Otóż nie do końca. Okazało
się, że koszt rzeczywisty nie różni się bardziej niż o 15% od tego
wyliczonego z masy, a że detale były dość łatwe do oszacowania w masie,
to było znacznie szybsze i tańsze, niż liczenie pracochłonności na
poszczególnych stanowiskach itp.

A ja opracowałem metodę dokładnego liczenia! No w sumie trochę mi się
tam nudziło, dlatego.
--
Grzexs

Site Timeline