kondensator filtrując, jaki?

Witam mam urządzenie 12V 80mA i trafo 11V 0,8A chcę zasilić urządzenie przez mostek i chciałem trochę wygładzić napięcie jaki powinienem zastosować kondensator ? z trafo będzie zasilane jeszcze jedno urządzenie na 11V AC

jeffrey

Reply to
Jeffrey

tak od 220 do 1000 ?F na 25V. Co pod łapą i się zmieści.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Waldemar Krzok snipped-for-privacy@zedat.fu-berlin.de> napisał(a):

Nie należy zapominać, że nominalne napięcie transformatora podawane jest przy nominalnym prądzie. Na luzie i przy mniejszym obciążeniu trafo daje wyższe napięcie i dla tego trafaa, po podbiciu na kondensatorze, stałe napięcie może osiągnąć 18-20V. Do bezpiecznego zasilania elektroniki trzeba byłoby dodać stabilizator.

Reply to
Wmak