kondensator dostrojczy radiowy - Page 2

Re: kondensator dostrojczy radiowy

...ale od razu, zanim podejdzie do tematu...

Też tak myślę. Ale ktoś jednak chyba nie myśli.

Piorun może krążyć i przyp...ć.

Wadzuchna kochano liczy pewnie na to, że chop rzuci bata w pizdu, stając na
baczność, jak dzieci w przedszkolu.

Wiadomo... ale jak sam widzisz, też dociekam, co twórca tego ostrzeżenia
miał na myśli. I za cholerę nie mogę nic wymyślić. W szkołach zadręcza(ło?)
się dzieci tym, Co Poeta Miał Na Myśli, zamiast nauczać, jak interpretować
takie dziwadła, bardziej trzeba było wykazać się logicznym rozbiorem
wiersza, czy dzieła literackiego, niż tym, żeby nie wsadzać paluchów do
kontaktu. Choć czołganie może być niebezpieczne w trakcie burzy, albo jak
przewód spadnie na glebę... Ale zasadniczo masz rację. Ja wiem, co mnie
czeka, gdy okażę prądowi brak szacunku. Ale wielu ludzi... daj im śrubokręt
i poproś o wymianę wyłacznika w lampce... tak, jakby dać małpie brzytwę. I
to nie z ich winy.

Przyznam, że nie wiem... Może trafię w necie na jakąś info?

Re: kondensator dostrojczy radiowy
Użytkownik "Jarosław Sokołowski"  napisał w

Mozliwe ze jakis "germanista po wojsku" tlumaczyl niemieckie
"Achtung", ktore tez jest wieloznaczne  :-)

J.

Re: kondensator dostrojczy radiowy

Najbardziej rozwiniętą kolej odziedziczyliśmy po zaborze pruskim, więc
tłumaczenie napisów kolejowych akurat z języka niemieckiego wydaje się
oczywiste. Ale z drugiej strony, po pierwszej wojnie światowej ona chyba
jeszcze w ogóle nie była zelektryfikowana.

"Acht Pferde oder achtundvierzieg Mann"

Re: kondensator dostrojczy radiowy

Sluszna uwaga - faktycznie, o prad na kolei chodzic nie moglo.

Inne druty z pradem - elektrownie, tramwaje, pociagi w kopalniach,
czy kolej ma swoje ulubione "bacznosc" ? Np.
http://drogipubliczne.eu/przejazdy-i-przejscia-kolejowe

J.

Re: kondensator dostrojczy radiowy

Ale w Kotlinie Jeleniogórskiej była, dopóki nie przyszli Ruscy w 45.
"15 sierpnia 1867 uruchomiono 125 km 2-torową linię kolejową
Wałbrzych-Jelenia Góra-Krysin, zelektryfikowaną w latach 1916-1923 (po
zakończeniu II wojny światowej, w I półroczu 1945 zlikwidowano trakcję
elektryczną i częściowo rozebrano drugi tor"
http://pl.wikipedia.org/wiki/Jelenia_G%C3%B3ra

Re: kondensator dostrojczy radiowy

No to się wszystko zgadza -- w Drugiej Rzplitej zelektryfikowanych kolei
nie było. A w 45 do Jeleniej Góry weszła władza radziecka, która gdy
sobie poszła, zostawiła nas tam już bez elektryfikacji (co gdyby wierzyć
słowom tow. Lenina, mogło być dla nas bezpieczniejszym rozwiązaniem).

"Komunizm -- to władza radziecka plus elektryfikacja całego kraju."

Re: kondensator dostrojczy radiowy

W sumie to racja. Mi chodziło o to, że kolej pruska bywała już
gdzieniegdzie zelektryfikowana w tych czasach.

Re: kondensator dostrojczy radiowy

Jest też przykład takiej linii i lokomotywy, której Ruscy nie
od razu dali rady, a nasi męczyli się z nią aż czternaście lat:

http://pl.wikipedia.org/wiki/EU40

Re: kondensator dostrojczy radiowy

Pierwszą zelektryfikowaną linią kolejową (choć niektórzy twierdzą, że
był to raczej tramwaj) na obecnym terenie Rzeczpospolitej była trasa w
Wąbrzeźnie - nastąpiło to w 1898 roku.
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: kondensator dostrojczy radiowy

Ale nas interesuje elektryfikacja na terenie RP z lat 1919-39.
Co tam pisalo na slupach we Wroclawiu to raczej na przepisy PKP nie mialo
wplywu.

J.

Re: kondensator dostrojczy radiowy

Mnie kiedyś dawno (obóz wędrowny +- 1975) zaintrygowała stojąca gdzieś w
Bieszczadach przy drodze (mogło to być w Brzegach Górnych) tablica o treści
"PZPR zawsze z Partią" (nic poza tym napisem). Że sami ze sobą to jeszcze,
jeszcze, ale żeby się z tym obnosić - nie mieściło nam się w głowach. Jednak
człowiek był wtedy ograniczony :-( - parada gay-ów też by się nam nie
mieściła w głowach.
P.G.

Re: kondensator dostrojczy radiowy

A może PZPR, to była partyjka... a Partią, oczywiście, KPZR :)) Ze wsparciem

LKSW (1), nie wiedzieć czemu pokazywanym jako NKWD... :P
To wiadomo - PZPR z Partią :))

(1) Rozwinę parę skrótów, aby podać, o co mi chodzi... (rosyjskie
niby-fonetycznie)
PZPR - wiadomo, Polska Zjednoczona Partia Robotnicza

KPZR - Komunistyczna Partia Związku Rdzieckiego
=
KPSS - Kommunisticzeskaja Partija Sowietskogo Sojuza (cyrylicą ????)

Tu używano KPZR, naszego.

LKSW - Ludowy Komisariat Spraw Wewnętrznych
=
NKWD - Narodnoj Kommisarijat Wnutriennych Dieł (cyrylicą ????)

(a tu ichniego, może dlatego, że NKWD łatwiej wymówić?)

Pomijam już Naród z Partią, Partia z Narodem, już nie wiadomo było w sumie,

kto kogo dyma, bo gdzie, to było wiadomo...
Ale ja taki jestem, że się czepiam :P

Re: kondensator dostrojczy radiowy

Pozwolę sobie dopytać: jakie ciekawe zjawiska takiej czynności towarzyszą?

pzdr
mk

Re: kondensator dostrojczy radiowy
Hello mk,

                                             ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Kontekst podkreśliłem.

 RoMan
Re: kondensator dostrojczy radiowy

To nie ja oberwałem, tylko moja mama (na Czarnej Hańczy kilka km poniżej
jeziora Hańcza - rzeka tak uciążliwa, że przez cały dzień udało nam się 8 km
pokonać - właściwie samo przeciąganie kajaków przez chaszcze).
Według mamy relacji - jakby ją kto batem przez plecy przeciągnął.
P.G.

Re: kondensator dostrojczy radiowy

Słyszałem już nie jedną relację o posmyraniu prądem przebywającego pod
linią WN i NN, ale jednak z rezerwą odnoszę się do nich.

Z drugiej strony faktycznie widuje się zakazy zatrzymywania się
samochodów w miejscu przecięcia ulic z liniami NN.

Z zamiłowania biegam od czasu do czasu, również w terenie i swego czasu
dość często przemierzałem tereny pod linią 400 kV, czasami w dość
mokrych warunkach -- nigdy nie odczułem przepływu prądu na własnej skórze.

Rozumiem, że kajak niesiony na grzbiecie, z racji gabarytów, mógł
zwiększać pojemność do linii... ale i jak patrzę na mapę sieci NN w
okolicy Czarnej Hańczy nie ma linii 220 kV czy 400 kV.

Jednocześnie widziałem jeźdźców konnych przemierzających pod linią 400
kV, a pojemność koń-linia też znacznie większa niż człowiek-linia -- nie
zauważyłem by coś niepokojącego z jeźdźcem czy koniem się działo...

pzdr
mk

Re: kondensator dostrojczy radiowy

To pastuchy elektroniczne tylko pod takimi liniami się montuje ?
P.G.

Re: kondensator dostrojczy radiowy

Aaaaa... "pod jakimś drutem" zinterpretowałem mylnie jako linię
energetyczną :)

pzdr
mk

Re: kondensator dostrojczy radiowy

ale wg tego co opowiadali kiedyś pracownicy rozdzielni w Widełce to owce
pod linię 750kV wchodzić nie chcą

--
Pozdr.
Michał

Re: kondensator dostrojczy radiowy

Ja wyczuwam znacznie nizsze napiecia - nawet kilkanascie V powoduje
mrowienie wloskow (tylko na dotyk), a owce wlosy maja dlugie :-)

Ale to by warto najpierw zweryfikowac obserwacyjnie, a dopiero potem
hipotezy snuc ..