Komputer pokładowy od samochodu

Witam Mam komputer pokładowy ow VW Transporter 2,5TD. Jest on wyraźnie uszkodzony mechanicznie. Konkretnie pamięć Flash. Poza tym wygląda dosyć dobrze, mimo to, że wielowarstwowa płyta jest widocznie zniekształcona.

Czy ktoś naprawia takie moduły? Czy wsad do pamięci może być osiągalny? Podobno w Słomczynie na giełdzie można spotkać ludzi, którzy się tym zajmują, tylko nie wiem jakie mają możliwości i wiedzę. Pozdrawiam EM

Reply to
EM

Ta "wielowarstwowa płyta" to płytka z elementami elektronicznymi? Co to znaczy "zniekształcona"? Jeśli jest pogięta to jest duża szansa, że ścieżki wewnątrz są popękane i nadaje się do wymiany...

Ten "wsad do pamięci" to pewnie specjalizowana wersja Windows CE. Nie jest osiągalny nigdzie poza fabryką tego urzadzenia...

Szczerze wątpię. Poza próbą skopiowania zawartości flash z identycznego urządzenia raczej nie widzę innej szansy naprawy... Raczej zapomnij.

Reply to
Pszemol

^^^^^^^^^^

??? Od kiedy Volkswagen montuje do aut urzadzenia zaopatrzone w Windowsy? no chyba ze ja o czyms nie wiem, a poza tym to wndowsy kiepsko wygladaja na LCD innym niz graficznym :)))

Sproboj poszukac na liscie mailingowej snipped-for-privacy@uniserwis.pl

pzdr, damdam

Reply to
damdam

Nie znam volkswagenów, ale to dosyć powszechna już nowalijka... Ma zwykle duży ekran 6-10 cali przekątna, GPS, mapy itp.

Reply to
Pszemol

No ale trzeba zaczac od tego ze raczej ta opcja nie dotyczy pojzdow uzytkowych, jakim niewatpliwie jest transporter, a juz na pewno nie ma tam Win CE, przeszukalem wszystkie zrodla, ale nic o OSie nie wspominaja. Ale jesli tak faktycznie jest, to ja kupuje VW, hackuje go i stawiam LINUXa ;)

powoli sie robi z tego OT :)

pzdr, damdam

Reply to
damdam

No to mi rzeczywiście umknęło przy czytaniu... :-))) BTW - jakie komputery pokładowe mają transportery? Chodzi o tą linijkę cyfr na której wyświetla przebieg, średnią spalania, temperaturę itp?

Te pokładowe systemy nawigacji z dużym kolorowym ekranem graficznym mają właśnie często Windows CE - wbrew pozorom wcale nie jest łatwo postawić na to linuxa bo to nie jest zwykle "normalny" pecet a urządzenie typu "embedded".

Reply to
Pszemol

Ja mysle ze "EM"owi chodzi wlasnie o ta linijke wkomponowana w zegary ktora pokazuje przbieg, zegar, spalanie itp.

BTW to jakbym mial kupic auto z WINDOWS, to tylko z tymi, ktore sa opuszczane elektrycznie :)

pzdr, damdam

Reply to
damdam
[...]

A czy to cos zmienia? W tej chwili jest dostepnych na rynku wiele urzadzen z firmware opartym na linuksie, mozesz nawet nie zdawac sobie sprawy ze masz w domu stadko pingwinow czajacych sie w zakamarkach routerkow linksysa czy w tivo :) Jesli chodzi ci o spelnienie warunkow stawianych systemom hard rt to faktycznie, "goly" linuks tu sie nie specjalnie nadaje. Zamiast tego nalezalo by zastosowac np. RTAI, ale to w zasadzie jest juz oddzielny system, w ktorym kernel linuksa jest tylko jednym z zadan.

pzdr. j.

Reply to
Jacek R. Radzikowski

Zmienia tyle, że "postawić linuxa" na takim sprzęcie to nie to samo co włożyć CD z Red Hatem do szufladki w pececie... O to tylko mi chodziło.

Reply to
Pszemol

To raczej zrozumiale. Ale "postawienie" windowsow tez nie sprowadza sie wlozenia cdka z xp i mozolnego klikania przez ekrany instalatora przeplatanego wprowadzaniem kryptycznych ciagow literek i cyfr. Poza tym sam system niewiele znaczy. Najwazniesze jest i tak oprogramowanie aplikacyjne, a stworzenie go na pewno jest o wiele bardziej skomplikowane niz postawienie samego systemu. Jakiegokolwiek.

pzdr. j.

Reply to
Jacek R. Radzikowski

Ile masz doświadczenia z Windows CE? :-)

Reply to
Pszemol

Nie mam. Ale mam za to sporo z linuksem, takze embedded. I nie uwierze ze instalacja czegokolwiek na prawdziwym systemie embedded sprowadza sie do wlozenia cd do napedu i zabootowania sprzetu (chyba ze to jest cos klasy pc/104 z intelem, ale to jest zwykly pecet). Zawsze bedziesz mial zabawe na systemie devel, dopasowanie systemu do zastosowania i przenoszenie obrazow/ladowanie do flasha/etc.

pzdr. j.

Reply to
Jacek R. Radzikowski

Własnie dlatego pytałem ile masz doswiadczenia... Bo czasem napisanie oprogramowania aplikacyjnego może być łatwiejsze niż "postawienie" systemu operacyjnego na jakimś nietypowym sprzęcie. To przecież system operacyjny "odwala" za aplikację ciężką robotę komunikacji ze sprzętem, detekcji, autokalibracji i tym podobnych rzeczy - aplikacja "przychodzi na gotowe" i zwykle woła standardowe API które "ktoś dla niej napisał"... Ale to nieważne - chyba nie jest to tematem tej grupy, więc EOT.

Reply to
Pszemol

Zalezy od aplkiacji.

To samo dotyczy wszystkich systemow. EOT i nie FUDuj wiecej

pzdr. j.

Reply to
Jacek R. Radzikowski

Zależy zarówno od aplikacji jak i od systemu operacyjnego, no nie? :-)

FUDuj?

Reply to
Pszemol

Owszem to PCB jest zgięte w wyniku czego pękł Flash. Niewykluczone jednak, że ścieżki są OK.

Raczej jest to jakiś firmware. Tak ogólnie to może się źle wyraziłem. Jest to moduł sterujący pracą silnika (samochodu).

Tak tylko pytam... Ja już zaopiniowałem podobnie i nieco wątpię, żeby ktoś miał możliwość naprawiania czegoś takiego. Pozdrawiam EM

Reply to
EM

Wed, 15 Oct 2003 22:48:33 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "damdam" snipped-for-privacy@gower.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Mam w domu zdjecie plakatu reklamowego jakichs samochodow (nie pamietam jakiego producenta), w kazdym razie reklamowali kabriolety i haslo reklamowe brzmialo: "Our hardware runs better without windows" :-))))

Reply to
BLE_Maciek

Tak mi przyszło do głowy: są w Polsce firmy zajmujące się chip-tuningiem. Tylko pytanie czy będą mieli program do transportera...

Reply to
jerry1111

On Behalf Of jerry1111

Mają. Ale, to już jest tuning i kasa się należy ;-)

pzdr Artur

Reply to
ziel