Komputer MERA 300, Momik

Witam, posiadam zdekompletowaną Merę 301 i chcę ją naprawić oraz uruchomić - posiadam ku temu siły i środki. Potrzebna jest jednak dokumentacja techniczna tego komputera, a niełatwo ją zdobyć i szukam jej po całym kraju. Poszukuję konkretnie informacji, gdzie komputery z serii MERA 300 oraz Momik pracowały, gdyż są prawdopodobnymi lokalizacjami gdzie taką dokumentację obecnie można by zdobyć, oczywiście celem skopiowania. Byłbym wdzięczny również za wszelkie informacje dotyczące jakichkolwiek części lub składowych tego komputera. Oczywiście zwrócę wszystkie ewentualnie poniesione koszty. Bardzo proszę o kontakt i pomoc w realizacji tego projektu. Cały proces odbudowy zostanie udokumentowany i opublikowany. Jak projekt ulegnie powodzeniu, będzie to jedyny komputer z serii systemu MERA 300 działający w kraju i zapewne na świecie.

Pozdrawiam

Reply to
Cordylus

W dniu 2017-05-25 o 10:54, Cordylus pisze:

MERA 300 to komputer dzięki któremu dowiedziałem się co znaczy słowo bajzel (od dziecka je słyszałem w znaczeniu bałagan i tak je rozumiałem). Dlatego na kolokwium, na którym trzeba było napisać jakiś program w assemblerze MERY 300, napisałem, że mam w zeszycie taki bajzel, że niczego nie mogę znaleźć.

Działo się to około 1980 i wtedy działająca MERA 300 była na wydziale Elektroniki Politechniki Gdańskiej. To kolokwium przeprowadzał Waldemar Tlaga i chyba to on opiekował się MERĄ. Pana Tlagę poprosiliśmy z bratem w 1995 roku o recenzję naszej książki, ale od tamtego czasu nie mam z nim kontaktu. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Dziękuje za wskazówkę. Jutro udam się na politechnikę i będę pytał. Czy sam posiada pan może jakieś pozostałości po tym sprzęcie?

Reply to
Cordylus

W dniu 2017-05-25 o 14:09, Cordylus pisze:

Na p.m.e nie mówimy sobie na pan. Zachowałem (gdzieś w piwnicy) kilka zeszytów ze studiów, ale na 99% tego nie. Na zajęciach mieliśmy omawiany tylko assembler bez wnikania za dokładnie w sprzęt. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

W dniu 2017-05-25 o 10:54, Cordylus pisze:

A to znasz?

t-1

W dniu 2017-05-25 o 10:54, Cordylus pisze:

A tu dokumentacja ale nowszy model.

t-1

Powitanko,

A u źródła próbowałeś?:

że mają, mi Radmor przysłał pełną serwisówkę swojego sprzętu audio sprzed lat, to może i Mera się nie wstydzi przeszłości. Coś do powiedzenie może mieć też Muzeum Techniki:
Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Pan Tlaga jest łatwy do znalezienia - LinkedIn. Pracuje w Alarmtech. M.

Reply to
Marvin

W dniu 2017-05-25 o 11:22, Piotr Gałka pisze:

Masz na myśli dom publiczny?

Reply to
robot

W dniu 2017-05-29 o 12:15, robot pisze:

Tak wtedy usłyszałem - nie weryfikowałem, nie jestem językoznawcą :) P.G.

Reply to
Piotr Gałka

MMm.. nas to uczyli ze inne slowo na balagan to raczej slowo co sie zaczyna na bur, a konczy sie na del ;)

-L.

Reply to
el_es