Kompensacja w pętli sprzężenia zwrotnego we flyba

Podzielę się znaleziskiem na youtubie - dawno temu męczyłem się z przetwornicą do lamp ksenonowych - wyszedł flyback z aproksymowaną kontrolą mocy wyjściowej. Niezależnie ile Application Notes od UM3842 przeczytałem, kompensacja sprzężenia operacyjnego była "czarną" ( albo co najwyżej szarą magią).

Znalazłem serię bardzo fajnych materiałów o flybacku - projektowanie i symulacja w Spice. Najbardziej mi wyjaśniło całą pętle pokazanie sposobu jak zasymulować PWM = transformator "małosygnałowo" i wykreslić wzmocnienie i faze całego układu:

Wszystkich wideo o Flybacku jest ze 20 a autor kanału ma jeszcze video o podobnym podejściu do Forwarda.

Miłego oglądania - zarezerwujcie sobie pare godzin ;)

Marcin

Reply to
marcin.tomasz.bawolski

ale o co chodzi tą kompensacją? co to ma wspólnego z przetwornicą? oczywiście wiem, że ten link to do kc-ue po granty.

W dniu 2017-07-15 o 01:12, wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU pisze:

Wiesz, że w przetwornicy bywa sprzężenie zwrotne? P.G.

Reply to
Piotr Gałka

no to byś może mi wyjaśnił, chodzi o wzbudzenie z pomiaru napięcia wyjściowego?

P.S. jakby Ktoś chciał zabłysnąć na moim forum to chętnie bym zdobył jakieś ciekawe pdfy - na temat smps

W dniu 2017-07-15 o 14:55, wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU pisze:

Sprzężenie zwrotne czasem się wzbudza. Nie wiem co to wzbudzenie z pomiaru napięcia wyjściowego - pierwsze słyszę. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

musiałbyś porzucić swoje europejskie ideały...

swoją drogą to chujnia totalna, widać liders przecfelili już masy, żeby nie radziły sobie z treściami pisanymi... no chyba, że Ktoś to widział gdzieś w jakimś pdf? P.S. u mnie ten filmik jest tak przecfelony, że nawet wzorów nie widać, jak można zachwalać takie g...

a no widać, że liders pozmieniali nazwy,

jakoś na hasło "kompensacja sprzężenia operacyjnego" nic się w necie nie pojawia, więc gdzie błąd "merytoryczny" (przepraszam, żart)?