komparator TTL

czy w rodzinie 74LS istnieje jakiś scalony komparator dwóch liczb binarnych?
można prosić o symbol?
a jeśli nie to czy Ktoś mógłby przypomnieć jak konstruowało się komparator
na bramkach - coś mi świta, że wychodziły same EXORy?

Re: komparator TTL

Może 74LS85 ?

--
Filip.

Re: komparator TTL

dzięki! a może znacie jakiś dobry PDF do alfanumerycznych wyświetlaczy LCD?

Re: komparator TTL

Szukaj scalaków na których są zrobione. Z reguły to są odpowiedniki Toshiby
hd44780
Znalazłem też starego mejla od Marka Dzwonnika:

Przem

Re: komparator TTL
Powitanko,

A wlasnie, co sie z nim dzieje, wieki temu pisal i zawsze byl
nieocenionym zrodlem wiedzy.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: komparator TTL
Wed, 22 Jul 2009 20:10:57 +0200 "identyfikator: 20040501"

Jest, 74LS688 - 8bitowy, pokazuje równość i nierówność (która liczba
większa).
Wieki temu bywał używany w kartach na ISA jako dekoder adresowy :-)

Ciekawym scalaczkiem był 74181 - 4 bitowa ALU :-)

--
I really hate this damn machine,
I wish that they would sell it.