komora bezechowa - fale radiowe

Przed chwilą oglądałem "Polak potrafi" na TVN Turbo i ściany takiej komory były wyłożone czymś przypominającym wytłoczki do jajek tyle że ze... styropianu! To jakiś high-tech czy amatorski patent?

Mirek.

Reply to
Mirek

Mirek pisze:

Widziałem kawałek takiej komory w radioobserwatorium astronomicznym - to były stożki z przewodzącej gąbki, wszystko na zakres kilka-kilkadziesiąt GHz.

Reply to
Filip Ozimek

Użytkownik Filip Ozimek napisał:

Przewodząca gąbka, beton z dużym dodatkiem grafitu, na samym spodzie, na żelbetowej konstrukcji nośnej dziesięciomilimetrowe płytki z ferrytu...

Komory z gąbki mają tę zaletę że mogą jednocześnie służyć za akustyczne komory bezpogłosowe