Kod SMD "RIP"

Na płytce mam wlutowane tranzystory w obudowie SOT23 o bardzo wyraźnym
oznaczeniu "RIP" zajmującym całą górną powierchnię elementu. Wg schematu
powinny to być BFR93 lub BFR91, ale pewności nie ma. Szukam takiego "smd
code" w Internecie, ale jasności nie ma. Najbliższy jest R1P, ale to jest
2N2222.
Układ nie działa zbyt dobrze, ale od kupna i wymiany tranzystorów na kupione
jako BFR93 może mógłbym się powstrzymać, bo napięcia stałe wydają się w
porządku.
Czy ktoś wie, jak rozszyfrować ten zapis?

Michał

Re: Kod SMD "RIP"

http://floridawriters.files.wordpress.com/2009/06/rip.jpg

NMSP

Re: Kod SMD "RIP"

PrzecieC5%BC kolega pisaC5%82, C5%BCe SOT23, a Ty mu w TO92 podsyC5%82=
asz :)
--20%
Patryk

Re: Kod SMD "RIP"

W linkach mam coś takiego: http://www.marsport.org.uk/smd/mainframe.htm .

--
Łukasz.

Re: Kod SMD "RIP"

Ja mam jeszcze:

http://forum.ep.com.pl/viewtopic.php?t11%526
http://www.dl7avf.info/charts/smdcode/cm.html
http://info.electronicwerkstatt.de/bereiche/bauteile/smd/smd_aktiv/index.html

--
gof

Re: Kod SMD "RIP"

Patrząć w datasheet BFR93 to by pasowało.
http://www.nxp.com/documents/data_sheet/BFR93_2.pdf

tylko oczywiście tam pewnie jest R1p
--
Pozdr
EM

Re: Kod SMD "RIP"

Patrzyłem akurat w dokument Vishay'a, w którym jest oznaczenie tylko R1.
Jest spore prawdopodobieństwo, że to jednak BFRy. Mylące jest jednak
uproszczenie 1 do I, chociaż na rezystorach też takie wybijają i litera P na
końcu - może chodzi o Philips?

Michał

Re: Kod SMD "RIP"

Tak, p lub s na końcu to oznaczenie producenta.

Niestety te kody są tak zrobione, że nieraz bardzo trudno dojść czego się
spodziewać pod obudową.

Najgorsze są chyba 4-iterowe oznaczenia np. na SOT23-6, gdzie np. dwie
pierwsze literki oznaczają typ a dwie następne to kod daty.
--
Pozdr
EM

Site Timeline