Kocioł indukcyjny CO - Page 2

Re: Kocioł indukcyjny CO

Akoniecznie, jak dywan bardzo włochaty to wzrośnie powierzchnia
oddawania ciepła i może wręcz wychładzać te druty ;)

L.

Re: Kocioł indukcyjny CO
W dniu wtorek, 23 października 2012 13:05:18 UTC+2 użytkownik Paweł P
ją dobrze
sażonymi w
żone

Tę całą wiedzę można ściągnąć ze stron firm oferujących
 systemy instalacji podłogowych. Dla kogoś kto miał do czynienia z Te
orią Obwodów nie jest to coś trudnego do zrozumienia. Można też
ściągnąć programy do projektowania całej instalacji z uwzględni
eniem konieczności zrównoważenia poszczególnych obwodów.

ość
yczne,
mpy).

Mam pompę IVT 9 kW i ona przy dużych mrozach sama decyduje, że trzeba
 włączyć grzałki. Na szczęście w przypadku wyłączenia zabez
pieczenia grzałek zgłasza błąd ale nie krytyczny, który powodowa
łby zatrzymanie pompy.

Re: Kocioł indukcyjny CO

Dokładnie.
A wiecie  jak zrobić przepływowy "kocioł" za 150zł? Jak ktos ma podłogówkę?
Kupuje się dwa trójniki 5/4" oraz rurę nagwintowaną obustronnie 5/4" długą
na 30-40cm, Długość rury taka aby  po skręceniu środkowe końce trójników
pasowały odległością do bocznego podejścia rozdzielacza podłogówki. W koniec
jednego trójnika wkręcamy grzałkę 2kW (wchodzi częściowo w rurę), w koniec
drugiego trójnika  wkręcamy redukcję z gilzą aby wsunąć do niej czujnik
temperatury. Drugi czujnik, awaryjny bimetalowy na 40stC przylgowo mocujemy
do rury.
Teraz wystarczy za 20zł prosty sterownik z zadawaną temperaturą w zakresie
20-35 i pompa obiegowa  wkręcamy środkowe końce trójników wprost pod
rozdzielacz podłogówki oczywiście z pomoą po drodze. Zamawiamy drugą taryfę
i gotowe. Żadnych odbiorów kominiarskich żadnych kominów, drogich kotłów z
bajerami (tych elektrycznych także) instalacji i przyłączy gazowych, żadnych
dodatkowych abonamentów (z faktur za gaz bo prąd i tak każdy musi mieć),
słowem jakieś 12tys zł na bidę zaoszczędzone mamy już na etapie inwestycji.
Jak mamy dwa rozdzielacze parter piętro, to skręcamy dwa takie "przepływowe
podgrzewacze i w kazdym po 2kW. W kazdym bądź razie nalezy  tak rozłożyć
podłogówkę na ilość rozdzielacy aby ilość mocy pokrywała zapotrzebowanie
domu na energię podczas grzania w drugiej taryfie. W dzień mamy częściowo
nagrzaną podłogę z nocy ale gdyby jednak mało było to można dogrzewać także
2 godziny w południe w drugiej taryfie, a jak i to mało, to wykorzystujemy
zbiornik do CWU tyle że trochę przewymiarowany  300-500l  z wężownicą w
dolnej części, z wkręconymi grzałkami 3x2kW. Dwie w dolnej części jedna w
górnej. Górna na cele CWU w lecie, dwie dolne do gromadzenia energii dla
wężownicy. W takim zbiorniku możemy grzać górę (CWU) do 65stC a dół do
40-50stC (CO). Woda w takim zbiorniku wystarczająco dobrze utrzymuje
rozwarstwione strefy temperatur. W drugiej taryfie grzejemy także dolną
część i za pomocą wężownicy rozładowujemy go w dzień podczas taryfy
pierwszej.

Marek

Re: Kocioł indukcyjny CO

Tak właśnie zrobiłem. Tylko trójnik dwucalowy i grzałki troszkę większej
mocy :-) Ale dotychczas nie zaszła potrzeba użycia tego wynalazku. Nawet
go odłączyłem od zasilania, aby się przypadkiem nie włączył.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Kocioł indukcyjny CO

zwrot

Ja mam ekogroszek, po sezonie czyszczę retortę, nic nie demontowałem, nic
się nie psuje.
Na 200m idzie mi przez rok 3T węgla po 750 (ciepła woda też łącznie z
latem). W domu utrzymuje w zimę 20 st.
Nie mam reku, pomp, innych cudów. Jak bym nie liczył to mi się nie
kalkulowało albo kalkulowało na dziesięciolecia.
Być może teraz wstawił bym rekuperator.

Łukasz

Re: Kocioł indukcyjny CO

Mój kolega też ma na ekogroszek. I nto nie byle jaki kocioł. Nie podam firmy
bo nie o to tu chodzi.
Dopiero dwa sezony pali a tego lata rozkręcał już  i wymieniał ślimak bo się
starł od węgla (250zł nowy ślimak) a pojemnik  na groszek zeżarła rdza w
środku tak że trzeba było dać do piaskowania i malowałem mu w go środku
barankiem aby zabezpieczyć.

Marek

Re: Kocioł indukcyjny CO

U mnie po 2 sezonach widać jakieś zużycie ale nie ma tragedii, jeszcze ze
3-4 powinien pociągnąć. Jak nie ma parcia to dobrze nie sypać całego
podajnika (u mnie np 200kg) bo to zwiększa nacisk na ślimak.
Wydaje mi się, że problem z którego to może wynikać to mokry węgiel.
Podstawa trwałości tego podajnika to węgiel suchy jak pieprz. Inaczej woda +
pył + siarka zje wszystko.
Ja kupuję w lato, składuję w altanie, w kotłowni mam cały czas FIFO 10
workowe. I węgiel tylko w jutowych workach. Jak piszesz o rdzewieniu
zasobnika to pomijając g. lakier musi być wilgotny węgiel, a tu po
podniesieniu klapy ma się unosić kurz w zasobniku.
Nie wiem czy ma ale warto zrobić doprowadzenie częsci powietrza z za
dmuchawy do zasobnika, np. wężem 1' To w razie wpadki z mokrym węglem
powolutku przedmucha wilgoć. Ideałem było by grzanie tego powietrza koło
pieca (są takie systemy fabryczne). Z doświadczenia wiem, że to pomaga
sporo.

Łukasz

Re: Kocioł indukcyjny CO
MArio Ci to ładnie wyliczył. jeśli mieszkasz w Polsce - nie będzie drożej.
czyli odkrywasz piec akumulacyjny z lat 50siątych? Rozumiem, nowsza
wersja. Niemnie jednak, prądem możesz grzać, używając urządzeń za
15zł/kw. Ty wybrałeś grzanie prądem wody, transport rurami wody, poprzez
zbiornik akumulacyjny poto aby rano mieć zimno a w nocy upał?

na allegro są baterie słoneczne za 2.49zł za wat. zwrócą Ci się po.... 7
latach. Coś mi się wydaje, że Ty wiesz czego chcesz, ale napewno nie
jakiejś rady od grupy

ToMasz

Re: Kocioł indukcyjny CO
Hello ToMasz,

Tuesday, October 23, 2012, 7:55:18 PM, you wrote:

Jak doszedłeś do takiego wniosku? Bo według mnie 1000l wody to
doskonały bufor, który zapewni małe wahania temperatury przez całą
dobę.

A gdzie chcesz magazynować energię z tych baterii? Zdajesz sobie
sprawę z tego, że obciążenie rezystancyjne nie jest dla nich
odpowiednie?

Hmmm...

 RoMan
Re: Kocioł indukcyjny CO

Teoria ogrzewania elektrycznego jest banalnie prosta, maksymalna
sprawność to 100% i taką osiąga dowolna najprymitywniejsza grzałka o ile
umieszczona jest wewnątrz przestrzeni ogrzewanej i przez to nie ma strat
transportu ciepła. Cała energooszczędność elektrycznych urządzeń
wytwarzających ciepło polega wyłącznie na ukierunkowaniu go do miejsca
jego wykorzystania, żelazko ma mieć gorąca stopę i zimną obudowę,
kuchenka ma grzać garnek a nie pół kuchni ale dowolny ogrzewacz
pomieszczenia nie może nic oszczędzić bo jaki by nie był całą energię i
tak wypromieniuje w pomieszczeniu. Jeśli stać cię na ogrzewanie
elektryczne jednotaryfowe (bo nie masz jak akumulować ciepła uzyskanego
podczas nocnej taryfy) to lepiej zamiast ciągnąć dziesiątki metrów rur i
kaloryferów załóż sobie elektryczne podłogowe albo powieś dobrej klasy
ogrzewacze konwekcyjne z ceramicznymi elementami grzewczymi, instalacja
wyjdzie lekko z pięć razy taniej a koszty eksploatacji będą identyczne.
Jeśli jednak chciałbyś ogrzewanie tanie a elektryczne to zainteresuj się
pompami ciepła, one w stosunku do pobranej energii elektrycznej maja
sprawność 300% i więcej ale inwestycja w cenie dobrego nowego samochodu
wymaga czasu zanim się zwróci.

Re: Kocioł indukcyjny CO
Ja grzeję 72m2 wolno stojącego domu kominkiem z grawitacyjną dystrybucją
gorącego powietrza, w zeszłym roku wydałem 750zł na 6m3 odpadów drewna
liściastego z fabryki mebli, grzałem tym cały sezon grzewczy i jeszcze
mi pół metra zostało na teraz. Fakt, w kominku samo się nie napali ale
znam dużo fajniejszych metod na wydanie pieniędzy niż na opał.

Re: Kocioł indukcyjny CO

...a kilka z tych metod ma również własności rozgrzewające.

Re: Kocioł indukcyjny CO

Sprawność > 100% ma tylko perpetum mobile.

Re: Kocioł indukcyjny CO

Lub urządzenia, które transportują energię i mogą ją przetransportować z
jednej postaci do drugiej przy czym uzyskana energia z postaci pierwszej
jest mniejsza od przetransportowanej postaci drugiej. Tak działa pompa
ciepła, która transportuje energię (ciepło) z ziemi i ma sprawność ponad
100%, jeśliby mierzyć włożoną energię prądu do uzyskanej energii na wyjściu.

Re: Kocioł indukcyjny CO

Żyjesz w błędzie, sprawność powyżej 100% nie istnieje :>
Pompa ma COP, czyli coefficient of performance, co na nasze znaczy coś
na kształt "współczynnika wydajności". Ze sprawnością nie ma to
 nic
wspólnego :>

L.

Re: Kocioł indukcyjny CO

Jak cos pobiera 1kW, a oddaje uzytecznej mocy 2kW, to ma sprawnosc
200% :-P

J.

Re: Kocioł indukcyjny CO

Tak ale biorąc pod uwagę tylko chałupę, a nie otoczenie jako wspó
lny
układ :>

L.

Re: Kocioł indukcyjny CO

Poki za otoczenie nie ma podatku, to podtrzymuje o tych 200% :-)

J.

Re: Kocioł indukcyjny CO

No to pal gazetami w kotle gazowym. Też ci wzrośnie sprawność.

Marek

Re: Kocioł indukcyjny CO

Jasne... Ciekawe jaką sprawność ma zatem palenie węglem kamiennym?
Policzmy - telefon do sprzedawcy, 3 litry paliwa na przywiezienie tony
do mnie i zrzucenie mi do piwnicy, potem 200 ruchów łopatą aby je
przerzucić na stertę - razem ile to Jouli wyszło? Sprawność chyba 1000%.

Site Timeline