Kocioł indukcyjny CO

Witam
W sieci jest bardzo mało informacji na temat indukcyjnych kotłów
grzewczych NTH:
http://www.nthsystem.pl
trafo do tego produkuje całkiem przyzwoita fabryka
http://www.elhand.pl/produkty/urzadzenia-specjalne/kotly-co/indukcyjne-kotly-co

miał ktoś z takim czymś do czynienia?
Gazu nie mam.. węgiel i pochodnie mi nie pasują..
pomyślałem sobie że z indukcją w kuchni zamiast gazu jest super wygodnie
i kosztowo porównywalnie - i zastanowiłem się czemu nie ma pieców do CO
skoro dobrze się sprawdza zarówno z kuchniach jak i np. piecacj
odlewniczych itp.. (wiem że częstotliwości czy napięcia inne ale liczy
się technologia) .. poszukałem po sieci wczoraj i znalazłem tylko to co
powyżej..
miał ktoś do czynienia z takim piecem i mógłby napisać parę słów..
ewentualnie jak ma się teoria do tego co tam napisano..

Pozdrawiam

Re: Kocioł indukcyjny CO
http://www.elhand.pl/produkty/urzadzenia-specjalne/kotly-co/indukcyjne-kotly-co

W kuchni gazowej duża część gazu nie oddaje ciepła omijając garnek. Poza
tym kuchenka indukcyjna jest wygodna w obsłudze bo łatwo utrzymać
czystość i szybko się nagrzewa garnek.
Przy CO nie widać zalet grzania elektrycznego w tym tez indukcyjnego.
Niezależnie czy grzejesz indukcyjne czy oporowo to sprawność jest 100%,
a czas reakcji grzałki (z uwzględnieniem ewentualnych strat na kamieniu
kotłowym  nie ma znaczenia w porównaniu do stałych czasowych układu
cieplnego jaki stanowi dom. Sprawność nie spada ze wzrostem wielkości
kamienia gdyż i tak całe ciepło trafia do tej wody tylko trochę wolniej.

Grzanie gazem z sieci jest ze 2,5 razy tańsze. Ze zbiornika już jest
trochę gorzej 1,5 do 2 zależy czy zwrócisz uwagę na szczegóły umowy z
dostawcą przy podejmowaniu decyzji o inwestycji w gaz.
Jeśli chodzi o koszty, to najtaniej jest grzać kotłem na paliwo stałe, z
ewentualnym podajnikiem na groszek, pelets, czy nawet ziarno, sieczkę ze
słomy czy wytłoki sojowe. W następnej kolejności grzanie na gaz i
ewentualnie grzanie pompą cieplną - ale to spory wydatek na początek.
Następnie olej opałowy i na końcu prąd.

Jeśli wydawać pieniądze na dziwne, rozwiązania to zainwestuj w pompę
cieplną. Problemem są wysokie koszty na starcie i fakt, że najlepszą
sprawność ma w niskotemperaturowych instalacjach grzewczych jak
ogrzewanie podłogowe. A najlepiej wybierz jak najtańszy sposób
ogrzewania, bo potem roczne koszty ogrzewania domku w wysokości 8 tys
złotych wpędzą cię w nerwicę.

Re: Kocioł indukcyjny CO

I jeszcze porównanie:
http://www.e-instalacje.pl/a/4222,ile-kosztuje-ogrzewanie-domu

Re: Kocioł indukcyjny CO
żadnego węgla czy ekogroszku nie chcę..
kilku znajomych ma i klną na czym świat stoi..
brudno, kilka razy w roku ślimak wyciągają z podajnika, popiół, itp.
Gazu z sieci nie mam.. gaz z butli wyjdzie podobnie jak prąd albo drożej..
chcę oprócz pieca postawić bufor około 1000 litrów dla magazynowania
ciepła grzanego w 2giej taryfie.. i grzać właśnie podłogówką..
dom będzie dobrze ocieplony - postawiony na płycie fundamentowej a nie
tradycyjnych ławach - od spodu styro EPS200, ściany minimum 24cm nośna i
20cm styropianu) być może trójwarstwowa, parterowy, poddasze nieużytkowe
strop drewniany 25cm też dobrze ocieplony wełną.. do tego jeszcze pod
dachem 15cm wełny.. więc tak źle nie będzie..
tyle czy przy grzaniu takim piecykiem na niskich parametrach podłogówki
to ma szansę działać przyzwoicie? bufor nagrzeję do 85 stopni piecem i
będzie przez zawór trójdrożny do 60 stopni mieszał wodę z beczki z
instalacją tak żeby śmigało w czasie gdy będzie 1wsza taryfa...
chyba że gdzieś jest błąd w rozumowaniu?
aha - i planowany jest rekuperator..

pompa ciepła od tego jest droższa o jakieś 30-40 tysięcy w mojej okolicy
i to już robi różnicę - jak różnica w cenie będzie np. 2000 za rok to
zwrot różnicy będzie po 15-20 latach.. i to mnie zniechęca trochę..

Re: Kocioł indukcyjny CO

Uwzględniając CWU podejrzewam, że pompa cieplna da 3-4 tys zł.
oszczędności rocznie. Może się zwrócić po ok. 10 latach. Ja mam też
dobrze ocieplony dom. Zrobiłem w całym domu podłogowe wodne. Pierwszy
rok grzania był dość drogi, zwłaszcza, że jeszcze dużo wilgoci
technologicznej w ścianach i stropach. W następnym roku zainstalowałem
pompę cieplną. Kosztowała niewiele bo przywieziona używana ze
Skandynawii. Ale musiałem sam ją serwisować. W tym roku po 12 latach od
ukończenia budowy podłączyłem się do nowo budowanej sieci gazowej.
Kupiłem kocioł kondensacyjny Immergas. Tej zimy będzie pierwszy sezon. W
moim przypadku korzystnym okazało zastosowanie podłogówki bo świetnie
współpracuje zarówno z PC jak i kotłem kondensacyjnym.
Sprawdź jeszcze czy w planach zagospodarowania jest sieć gazowa i kiedy
może być realizowana. Może opłaca się zrobić na razie instalację na gaz
ciekły (chyba jednak  tańszy od elektryczności) a potem zmienić na ziemny.

Re: Kocioł indukcyjny CO

Ano czyli cię stać :) te piece indukcyjne rzeczywiście wyglądają dobrze
i na pewno ich trwałość będzie nieporównywalna z takimi wyposażonymi w
grzałki oporowe. Tylko mam obiekcje czy za kilka - kilkanaście lat
proporcje cen nośników energii będą takie same jak teraz. Pompa cieplna
ma doskonałą sprawność i to gwarantuje zwrot inwestycji, droga
instalacja na jedno chwilowo tanie paliwo jest zawsze ryzykowna.
Przypomnij sobie co działo się przed laty po wprowadzeniu akcyzy na olej
opałowy, ludzie zapożyczali się na lata żeby kupić piec i zmodernizować
instalacje CO a w następnym roku nie było już ich stać na zakup oleju w
nowej cenie. Za 10 lat może być drogi prąd i tani gaz łupkowy albo
dokładnie odwrotnie jak się okaże że gazu nie ma.

Re: Kocioł indukcyjny CO

Ale jakby co, to grzalki sie szybko i tanio wymienia.

A moze podlogowe zainstalowac ?

No, zebys sie nie zdziwil. taki tam kolega kolegi kolegi ma, to czasem
slysze - jak zima byla ciezka, to trzeba sie bylo dogrzewac pradem i
rachunek byl wysoki, jak zima byla lekka, to rata kredytu byla wysoka ... w
porownaniu do kosztow sasiadow.

J.

Re: Kocioł indukcyjny CO

Podłogowe jest super (oczywiście wodne), musi jednak zostać położone
przez fachowców (nie "fachowców"). Przy oknach i drzwiach balkonowych
rurki gęściej, w jednym pokoju co najmniej dwa obwody (wyłączywszy
maleńkie pokoiki). Zrobione porządnie działa znakomicie.

Mam pompę ciepła już 15 lat. Nigdy nie zdarzyła mi się konieczność
dogrzewania prądem (choć w obwodzie zainstalowałem grzałki elektryczne,
sterownik ma je włączać przy niedostatecznej podaży ciepła z pompy).
Wtedy zapłaciłem 7500 zł za pompę, jakieś 3000 zł za rurki w ziemi i
5500 za ogrzewanie podłogowe. Wtedy liczyłem czas zwrotu na jakieś 12
lat, ale szybko energia bardzo podrożała (ceny pomp ciepła jeszcze
bardziej), co w moim przypadku radykalnie skróciło czas zwrotu kosztów
inwestycji. Obawiam się, że elementów niepewnych w kalkulacji jest tyle,
że przewidywania mają mały sens.
Jestem ciepłolubny, w pokojach utrzymuję 23C, a układ włączony jest cały
rok. Nawet w lecie, przy zimnych dniach zdarza mu się włączyć na pół
godziny. Daje to bardzo wysoki komfort.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Kocioł indukcyjny CO
Użytkownik "Paweł Pawłowicz"  napisał w wiadomości grup

A elektryczne nie jest super ?

Ale tu mielismy ostatnio prawdziwa zime, a nawet kilka :-)

Teraz chyba inwestycja troche drozsza, ale tez liczyc trzeba raczej w
przeliczeniu na gaz, OO, czy nawet wegiel lub drewno :-)

J.

Re: Kocioł indukcyjny CO

Moim skromnym zdaniem nie jest. Jeżeli na podłodze z ogrzewaniem
elektrycznym położysz włochaty dywanik (na przykład skórę dla zwierzaka)
to pod nim podłoga potrafi się całkiem zdrowo rozgrzać, a to szkodzi
deskom, panelom, czy co tam na niej jest. Przy ogrzewaniu wodnym ten
efekt nie następuje :-) W łazience z kafelkami elektryczne ogrzewanie
podłogowe jeszcze ujdzie, w pokojach nie wytrzymuje konkurencji z wodnym.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Kocioł indukcyjny CO
[..]

Bardzo chętnie przeczytam uzasadnienie tego tajemniczego zjawiska,
albowiem w chwili obecnej na usta ciśnie mi się klasyczne "WTF?"

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Banalnie proste: wodne ma niższą temperaturę elementu grzejnego.

 RoMan
[OT] Re: Kocioł indukcyjny CO
zwierzaka)

Nawet jeśli, to co z tego? I wcale nie jestem pewien czy rzeczywiście
kable są cieplejsze ani o ile, ale nie siedzę w temacie więc się nie
spieram. Interesuje mnie samo zjawisko szkodliwości dla podłogi która
powinna być odpowiednio dopasowana do ogrzewania.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: [OT] Re: Kocioł indukcyjny CO
Hello AlexY,

Ano to z tego, że osłaniając coś doprowadzasz do zwiększenia
rezystancji cieplnej pomiędzy podłoga a otoczeniem. A ponieważ
istnieje bezposrednia zależność róznicy temperatur od rezystancji
cieplnej, to wyższa temperatura elementu grzejnego skutkuje znacznym
podniesieniem temperatury osłoniętej podłogi.

Z samej zasady muszą być cieplejsze. Średnica drutu oporowego jest
znacznie mniejsza od średnicy rurki z wodą.

Panele są przygotowywane na temperaturzę rzędu 45 stopni - i takiej
temperatury wody się używa. Przy ogrzewaniu elektrycznym, po
przykryciu włochatym dywanem, możesz doprowadzić do nadtapiania od
spodu takiego dywanu...

 RoMan
Re: [OT] Re: Kocioł indukcyjny CO
[..]

Teoretycznie się zgodzę ale czy ktoś praktycznie sprawdził na ile rośnie
temperatura kabla jeśli się go ładnie opatuli izolacją termiczną? Musi
się to ustabilizować na jakiejś wartości i będę bardzo zdziwiony jeśli
jest to wartość szkodliwa dla jakiegoś elementu domu.

Drut nie leży on bezpośrednio pod panelem, jest jeszcze wylewka
rozprowadzająca ciepło.

Interesują mnie liczby, ile może mieć taka podłoga pod dywanem,
sprawdzał ktoś? Jeśli rzeczywiście jest z tym problem trzeba go obejść.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: [OT] Re: Kocioł indukcyjny CO
W dniu środa, 24 października 2012 14:27:36 UTC+2 użytkownik AlexY na
pisał:
 dla zwierzaka)
szkodzi
anie
odnym.

nie
ra

Szkodliwość jest wynikiem tego że przygłup projektował elektryczn
e i nie skalkulował mocy. Jeśli jakiś głupek źle zaprojektuje wod
ne to może parzyć w stopy :)

Re: Kocioł indukcyjny CO
W dniu wtorek, 23 października 2012 21:55:02 UTC+2 użytkownik Paweł P
 wiadomoďż˝ci grup
osta� po�o�one
ewaniem
ďż˝ad skďż˝rďż˝ dla zwierzaka)
grzaďż˝, a to szkodzi
e ogrzewanie
 wodnym.

Widocznie te podłogowe elektryczne ma moc na m^2 większą niż wodne
z którym go porównywałeś. Przy identycznych gęstościach mocy ni
e powinno być różnic.

Re: Kocioł indukcyjny CO
Hello mariusz,

Wednesday, October 24, 2012, 11:30:26 PM, you wrote:

zwierzaka)
różnic.

To nie problem mocy ale temperatury grzejnika i rezystancji cieplnej.

 RoMan
Re: Kocioł indukcyjny CO
W dniu środa, 24 października 2012 23:32:12 UTC+2 użytkownik RoMan Ma
grzewaniem
yk�ad sk�r� dla zwierzaka)
rozgrzaďż˝, a to szkodzi
czne ogrzewanie
i z wodnym.
ďż˝ niďż˝ wodne
nych g�sto�ciach mocy nie powinno by� r�nic
.

Ale ten grzejnik (przewód grzejny elektryczny) nie ma prawa się przegrz
ać jeśli strumień odbieranej energii będzie odpowiedni. Rezystancja
 cieplna zależy od głębokości zanurzenia w wylewce. A pompa cieplna
 też może dawać temperaturę wyjściową od 30 do 50 C,  więc te
ż można doprowadzić do przegrzewania jeśli ktoś źle(za gęsto)
 poprowadzi rurki. Wprawdzie można ograniczyć nadmierną temperaturę
 wody w obiegu ale tak samo można ograniczyć moc elektryczną albo reg
ulować ją płynnie z pogodówki przez sterowanie grupowe mocą.

Re: Kocioł indukcyjny CO
Hello mariusz,

Wednesday, October 24, 2012, 11:50:50 PM, you wrote:

Ale kiedy położysz na tym włochaty dywan, to właśnie zaburzysz odbiór
energii. Lokalnie wzrośnie rezystancja termiczna. Znacząco.

I na tym koniec. Choćbys podłoge opakowal metrami styropianu -
temperatura nie wzrośnie powyzej temperatury czynnika. A temperatura
drutu grzejnego będzie rosła w nieskończoność (teoretycznie przy
idealnej izolacji). W rzeczywistosci pod dywanem rozeschną się panele
a i sam drut oporowy może się przepalić po prostu.

 RoMan