klucz usb

hej Adam...

to ten Wasz telefon pokazywali dzis w Teleexpresie?

szkoda, ze ani slowa o producencie ani nazwy produktu nie bylo.

i oczywiscie miano "wynalazek".

Reply to
Psychik

Nickelodeon pisze:

:-o Cena kosmiczna, daj link - kupimy od razu większą partię i sprzedamy ponownie. Serio.

W praktyce najprostszy model na linie analogowe kosztuje powyżej 400 zł:

Widać, jaką marżę mają niektóre sklepy...

A i tak jest już tanio - na początku debiutował z ceną ok. 2000 zł:

BTW: Dzisiaj Orange ogłosił ceny naszych Xaosów:
cenowa, komórki szyfrujące Motoroli dla porównania to koszt sporo powyżej 10k PLN za sztukę.

Reply to
Adam Dybkowski

Z jednej strony masz racje. Z drugiej strony - trudno podsluchac cos, czego nie ma. Czyli leci np: normalna rozmowa i na to naniesiony jakos kanal szyfrowany. Dla osob trzecich - zwykla rozmowa, wiec nie maja _podstaw_ do szukania tam czegokolwiek. Dla wtajemniczonych prosto dotrzec do informacji ktora jest szyfrowana. Niektorzy takie rzeczy juz robia.

No bo kazdy szyfr jest tylko tak mocny, jak haslo do niego - a "z akumulatorem na jajach" zawsze gadali, jak bylo w jakims filmie. Po co 'oglaszac' wszem i wobec ze tutaj mamy szyfrowane dane? To tylko wzbudza ciekawosc w normalnym czlowieku. Duzo lepiej by bylo sprawiac wrazenie ze poza pogaduszkami cioci nic wiecej przez telefon nie leci.

Reply to
Jerry1111

Nickelodeon pisze:

Bo w normalnych komórkach nikomu na tym nie zależy. Ale w szyfrujących to norma.

Reply to
Adam Dybkowski

m pisze:

Ściema. Chyba redaktor nie do końca zrozumiał, o co chodziło na konferencji prasowej. Polecam raczej czytanie depesz prosto z PAP.

Reply to
Adam Dybkowski

Tylko ze wtedy starczy sprawny kieszonkowiec. A jak bedziesz mial tam dane z konta bankowego, to co?

Reply to
Jerry1111

Psychik pisze:

Tak. Ten dziadek z PW nieźle dowalił cytatem. ;-)

Reply to
Adam Dybkowski

Adam, ja rozumiem ze zaprojektowaliscie sami - i dobrze, cos hi-tech trzeba robic. Interesuje mnie czy produkcja leci w PL czy w Chinach? Nie chodzi mi pod katem bezpieczenstwa (bo to softem mozna zalatwic), tylko chodzi mi o temat 'produkcja wielu sztuk telefonu komorkowego od A do Z z plytkami, klawiaturami obudowami itp'. Jest jakikolwiek sens robienia tego w PL?

Reply to
Jerry1111

Nickelodeon pisze:

Telefony można kupić też bezpośrednio u nas, nie musisz wtedy się nigdzie rejestrować.

W dzisiejszej GW był cennik, AFAIR około 1000 Euro netto za sztukę. W Orange będą dużo taniej no ale pewnie z wysokim abonamentem.

Reply to
Adam Dybkowski

Wojciech Frybyśu pisze:

Oczywiście - i wolałbyś przy tym, gdyby każdy mógł wgrać do twojej komórki dowolny soft (udający wygląd oryginalnego), po doczepieniu się laptopem przez USB na kilka minut? Nigdy nie zostawiasz komórki w firmie na biurku wychodząc na 5 minut do kibla? To ja już wolę rozwiązania, w których jedynie producent ma możliwość apgrejdu softu. Również zdalnego.

Reply to
Adam Dybkowski

Jerry1111 pisze:

Ale dlaczego mamy dać zarobić Chińczykom, a nie naszym chłopakom z TechLabu? Sprzęt nie jest tani, nie jest "powszechnego użytku" i do tego nie jest bardzo masowo produkowany. Koszt montażu to ułamek ceny a tutaj mamy wszystko pod kontrolą.

Płytki zamawialiśmy w Polsce, lutowanie też idzie w Polsce, obudowy i elementy mechaniczne przychodzą w paczkach (plastik z wtryskarki nie w Polsce), scalaki standardowo od dystrybutorów (co tam teraz na topie w produkcji krzemu? Malezja? Singapur?) Programowanie, testowanie, skręcanie obudowy, wydruk instrukcji i pakowanie odbywa się w Polsce. Chyba wystarczające, aby mówić o polskiej produkcji?

Reply to
Adam Dybkowski

Jerry1111 pisze:

BTW: Poraża mnie myślenie niektórych redaktorów. Cytat ze strony:

"stosuje nową metodę szyfrowania głosu - kryptografię eliptyczną. Nazwa pochodzi od wykorzystania geometrycznych właściwości elipsy."

Czy ci ludzie w ogóle wiedzą, o czym piszą? :-o

Reply to
Adam Dybkowski

Dobrze ze chociaz wie w ktorym kosciele dzwoni (ze elipsa to cos z geometria). Gorzej ze troche to miesza z innymi rzeczami.

ATSD to dobrze ze nie zna angielskiego skrotu (ECC), bo by zaraz mowil o korekcji bledow ;-)

Reply to
Jerry1111

Nickelodeon pisze:

Dlatego mówię i powtarzam. Musi być hasło /klawisze/wyświetlacz. No cóż. Ja niestety nie potrafię zrobić niczego takiego. Może bym się zastanowil nad programowaniem, ale nad hardware niestety nie. Ale mam troszkę chęci ;) I wygrzebałem coś takiego

jest to chyba to co chciałem, nie ma przejsciówki, ale zaczatek jest. Trzeba by dorobić choć namiastkę klawiatury i wyświetlacza i można poprobować.

Tylko czy pomysł chwyci?

To nic. Jak nie znasz sposobu logowania (grafy, czy zwykłe hasło ) nic Ci to nie da.

Adam Dybkowski pisze:

No ja nie mam tajnych danych, ale Ty możesz mieć to na scalaku nizmienialnym bez specjalnego kodera. Albo i zapisane RAZ i niezmienialne.

Da mi wszystko. Przeciez z zalozenia wystarczy to wsadzic w port USB komputera i wszelakie aplikacje autoryzowac sie moga automatycznie - wiec nic nie trzeba wiedziec. Wsadzasz i dziala. No chyba ze chcesz wybierac jakies tryby autoryzacji itp, ale przeciez mialo byc bez wpisywania hasla?

Reply to
Jerry1111