Kłopoty z obrazem i dźwiękiem TV

Wszystko było OK dopóki korzystałam z TV kablowej. Problemy zaczęły się od czasu zmiany na TV odbieraną poprzez modem i dekoder. W obu przypadkach przekaz analogowy. Problem objawia się tym, że z różną częstotliwością, czasami nawet co chwilę, obraz psuje się do postaci jakby pikseli. Trwa to krótką chwilę i samo wraca do normy. Ponadto, też od czasu do czasu, występują jakieś dziwne dźwięki w rodzaju jakby kliknięcia. Często te zakłócenia obrazu jak i dziwne dźwięki pojawiają się równocześnie, ale zdarzają się także oddzielnie.

Zdaję sobie sprawę z tego, że wskazanie konkretnej przyczyny po podaniu tylko powyższych danych nie będzie możliwe. Jednak proszę o ukierunkowanie poszukiwań powodu tych kłopotów.

Pozdrawiam Zocha

Reply to
Zocha

Watpię.

Typowe zakłócenia transmisji CYFROWEJ.

Spróbuj na pl.rec.telewizja

Dlaczego?

Czy to oznacza, że gdy kupię telewizor cyfrowy, to te problemy same znikną?

Pozdrawiam Zocha

Reply to
Zocha

Uzupełnię: w obu przypadkach łączenie przez SCART (eurozłącze). Na 100%. To nie jest analogowe? Skąd ta wątpliwość?

Pozdrawiam Zocha

Reply to
Zocha

W dniu 30.10.2014 o 22:10, Zocha pisze:

To nie ma znaczenia jakie podłączenie, liczy się w jakiej postaci jest sygnał odbierany i przetwarzany. Wysyłany do telewizora to może być nawet analogowym do bólu CVBSem.

Reply to
butek

"Zocha" snipped-for-privacy@Z.pl schrieb im Newsbeitrag news:5452a92d$0$11131$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Proste - TV przez Internet jest zawsze Cyfrowa. Masz obraz jakości SD, ale cyfrowy. A ustalić przyczynę jets bardzo łatwo - Twój internet jest za wolny, nie wystarcza, yby dostarczyc odpowiednio szybko informacje do dekodera.

Reply to
Hans Kloß

Dzięki.

Mam szybkość 20 Mbps i podobno więcej się nie da (praktycznie w testach wychodzi najwyżej 16 Mbps). Jeśli to jest za mało, to nie powinni zawierać umowy na telewizję.

Czy te efekty mogą coś zepsuć w sprzędzie u mnie w domu, czy jest to "tylko" niedogodność?

Pozdrawiam Zocha

Reply to
Zocha

Bo nikt już nie nadaje analogowo - to bez sensu.

Nie. To są zakłócenia transmisji.

Przekaz od dekodera do telewizora jest analogowy, wszędzie wcześniej jest cyfrowy. Zakłócenia są charakterystyczne dla transmisji cyfrowej.

Ale to w zupełności wystarczy na telewizję.

W czym?

Tylko niedogodność.

Nie masz racji. UPC "starym" klientom kablówki ciągle jeszcze nadaje analogowo. Nawet przedwczoraj z nimi o tym rozmawiałam.

Pozdrawiam Zocha

Reply to
Zocha

Użytkownik "Zocha" snipped-for-privacy@Z.pl napisał w wiadomości news:5452c147$0$18076$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Kablówka (jak sama nazwa wskazuje) jest przewodowa (kablowa) zatem nic nie nadaje (nadawanie to transmisja bezprzewodowa). P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Domowym sposobem można sprawdzić: kabelek między dekoderem a telewizorem przez poruszanie, kabelek anteny, samą antenę. Poza tym wysyłany sygnał może być z mocą 100 kilowatów, jak kogo lubią, lub na przykład 5 albo niżej.

Reply to
wt

Piłeś - nie pisz.

Rano wyłączyłam Wi-Fi w oprogramowaniu modemu. Od tego momentu zarówno zniekształcenia obrazu jak i zakłócenia dźwięku nie pojawiają się. Jaki wniosek z tego wynika?

Pozdrawiam Zocha

Reply to
Zocha

W dniu 2014-10-31 10:33, Zocha pisze:

Być może taki, że jak oglądasz TV, a równocześnie ktoś inny (może więcej osób?) korzysta z Internetu przez Wi-Fi, to te 16Mbps nie wystarcza, by równocześnie przesłać wszystkie dane, stąd przycięcia transmisji.

Reply to
ajt

Wi-Fi od wielu dni nie było używane. Używam je bardzo rzadko, właściwie tylko wtedy, gdy przygotowuję coś do zabrania na laptopie lub tablecie. Ale być może samo sprawdzanie Wi-Fi, bo chyba takie w pętli się odbywa, powoduje większe obciążenie Internetu?

Wczoraj wieczorem zrobiłam jeszcze taki eksperyment, że zamknęłam Outlook Express. Normalnie jest cały czas otwarty i sprawdza czy coś przyszło co minutę. Po tym zamknięciu efekty na ekranie dalej się pojawiały, ale wydaje mi się, że dużo rzadziej. Chociaż występowały one wcześniej z różną częstotliwością, więc głowy za to nie dam. Wczoraj wieczorem jeszcze Wi-Fi było włączone.

Pozdrawiam Zocha

Reply to
Zocha

W dniu 2014-10-31 11:35, Zocha pisze:

A masz zabezpieczone to WiFi? Bo może wyłączyłaś sąsiadom darmowy internet?

Reply to
Tomasz Wójtowicz

W dniu 2014-10-31 o 11:35, Zocha pisze:

To, że Ty nie używasz, nie znaczy, że kilku gówniarzy od sąsiadów nie siedzi na Twoim Wi-Fi lub nie próbuje się do niego włamać... Kilka podpowiedzi:

- Masz standardowe hasło do Wi-Fi ustawione przez operatora?

- Używasz WEP?

- Masz włączony FunSpot, Fon, Wi-Free albo inne tego typu usługi?

- Masz "dziurawy" router od UPC?

Reply to
Andrzej W.

Miałam i mam włączone szyfrowanie WPA2-PSK/AES i hasło tak skomplikowane, że sama go nie pamiętam. :-) Chyba, że ktoś przechwycił sygnał, bo konfigurując sieć na laptopie skorzystałam z przycisku na modemie (z lenistwa, żeby nie wpalcowywać tego skomplikowanego hasła).

Nie mam włączonego FunSpot, Fon, Wi-Free albo innej tego typu usługi.

Już nie korzystam z UPC. Miałam od nich zresztą tylko kablówkę, nie Internet.

Pozdrawiam Zocha

Reply to
Zocha