klawiatura pojemnosciowa

witam

zastanawiam sie czy klawiatura pojemnosciowa bedzie dzialala dobrze przez plyte stalowa pomalowana obustronie

jest taka mozliwosc czy to nie wykonalne

pozdrawiam

Reply to
Raven

Z tego co wiem to nie ma szans .Dok adasz jedn ok adzine do kondensatora (jezeli to jest p yta czo owa )

Reply to
klosso

to miala by byc plyta czolowa

to sie zastanawiam w jaki sposob robione sa klawiatury wandalo odporne z klawiszami drukowanymi na material do zludzenia przypominajacego stal kwasoodporna

teoretycznie uklad klawiatury mialby rozdzielczosc fentofaradow jak dobrze pamietam

Reply to
Raven

Z tego co wiem , mo e by nawet i blacha , ale musi by oddzielona od reszty p yty (nie mo e by jej jednolit cz ci ) wtedy ta blaszka mo e spokojnie robi jako ok adzina .

Reply to
klosso

Fri, 28 Sep 2007 11:32:15 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Raven snipped-for-privacy@too2.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

A tak z ciekawości, na czym planujesz tą klawiaturę zrobić? Na scalakach Quantuma, czy pojawiły się jakieś inne tańsze i dostępniejsze?

Reply to
__Maciek

Fri, 05 Oct 2007 21:03:11 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Raven snipped-for-privacy@too2.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Mam wrażenie że pojemnościowej "niedasie".

A może optyczna jak w domofonach Proela (np. w popularnym CD1803)? Nie do ubicia, chyba że jakiś dresik pomaluje okienka fotoelementów markerem ;-)

A może zrezygnować z "litości" ;-) stali i dać przyciski wandaloodporne? Np. Schurtera. Wprawdzie są po ok. 20 - 25zł za sztukę, ale skoro ma być pancerne...

Reply to
__Maciek

Quantum

musze znalezc metode na zrobienie klawiatury ktora przbije sie przez 8mm litej stali

i po zewnetrznej stronie nie bedzie nic poza sitem

Reply to
Raven

__Maciek pisze:

haha zabawne calosc ma "wyjsc" ponizej stowki a ty mi na 12 klawiszy jeden po cwiartce proponujesz:D

ale tak powazniej dranstwo ma biegac pol roku na bateri:D i z tego powodu mocno sie wstrzymuje przed matryca na optyce:P

litosci niestety nie bedzie :( normy tego nie przewiduja a przewiduja inne pulapki np max otwor nie moze przekroczyc 100mm2 wiec mam zgryza

moze widziales gdzies rozebrana piezo bo na razie nie wyguglalem schematu do analizy:P

Reply to
Raven

Jak bardzo litej? Znaczy, czy arkusz d=8mm podparty jest zaraz na obrzezu klawiatury, czy jest to np. panel drzwi i jest tego metr dookola?

moze piezo, ultradzwieki i dwa mikrofony? Palec powinien jakos wplywac na rozprzestrzenianie sie dzwieku, moze jak ,,klawisze'' beda duze, to wylapiesz cos...

//strzal w ciemno, bo pomyslu gwarant nie mam.

Reply to
Marek Lewandowski

Marek Lewandowski pisze:

litej i to bardzo :P to forma pancerza najmniejszy to jakies 250x200x8 mm wiec troszke tego jest

Reply to
Raven

Fri, 05 Oct 2007 21:59:09 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Raven snipped-for-privacy@too2.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

A cóż to za dziwaczna norma? Dyć 100mm^2 to zaledwie 1cm^2 !

Ambicja ambicją, a koszt kosztem. Na pochyłe drzewo i Salomon nie naleje... ;-)

Ale ja miałem na myśli takie najtańsze głośniczki jak w kartach z pozytywką. W sklepie koło mnie są po 0,5zł. Co szkodzi wypróbować? "Warstwa izolacyjna" może być od razu PCB na której znajdą się ściezki do podłączenia wszystkich 12 głośniczków.

Reply to
__Maciek

A mozna przewiercic ?

Bo tak na moj gust - albo zamocujesz cienka klawiature na zewnatrz, albo temat jest na dlugie zimowe wieczory ..

swoja droga moglby sie ladnie sprzedawac.

A moze podfrezowac od spodu otwory pod przyciski odpowiednio duzym frezem, zostawiajac np. 0,5-1mm materialu.

Cos w ten desen: ______________ ___| |_____| |___

Pozdr

Reply to
morghul

Raven napisał(a):

Tak zdefiniowany problem wygląda na Bumar Łabędy. Czyli zrobić coś kosmicznego, byle za darmo bo i tak nikt nie oczekuje że zadziała :) A w razie potrzeby budżet państwa wesprze matczyną ręką, i na pensje oraz nagrody się znajdzie ;)

Reply to
A. Grodecki

No nie wiem .. Bumarowi sie czasem udaje sprzedac troche czolgow do Malezji, a wtedy slysze jakoby naszego udzialu w tym bylo rzedu 5%, a za 95% to jest upakowane francuskiej elektroniki. Czyli .. nie oszczedzaja :-)

J.F. napisał(a):

Masz na myśli te czołgi które nie zostały wysłane, bo silników nie umiemy złożyć? I za które zapłacimy kary zamiast zebrać zysk?

Reply to
A. Grodecki

A. Grodecki pisze:

bumar to ja widzilem ale w zoo w warszawie :D biega tam taki jeden bumarek:P za solidnym plotem

w zalozeniach musi to byc tanie ( bo ma isc w swiat czyt hiper...) a ze problem wydal mi sie ciekawy to musze sobie znalezc rozwiazanie na to

gdyby nie normy i koszty ( bo wtedy by pewnie poszly kompozyty) to nie mialbym takiej zagwostki jak to zrobic ograniczenie kosztowe mocno ograniczaja mozliwosci

ostateczna mozliwosc to stwierdzic "nie da sie" ale to ostatecznosc

Reply to
Raven

To nie tylko koszta - 8mm stali naprawde dobrze izoluje.

Jesli naprawde ma byc lita stal, to chyba tylko ultradzwieki zostaja, i to jakas nietrzywialna metoda.

Zobacz ze nikt [?] na swiecie tak nie robi.

Wed, 10 Oct 2007 13:31:35 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Raven snipped-for-privacy@too2.pl wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

To już w hipermarktach taka klientela że 8mm stali potrzebne? :-)

BTW jak w tegoroczne wakacje zwalniałem pokój w ośrodku wypoczynkowym i gość z recepcji przyszedł sprawdzić czy wsystko ok, rzucił przy wejściu "najważniejsze czy wszystkie szyby są", co spowodowało u mnie lekki opad szczęki... :-)

Reply to
__Maciek