Klawiatura membranowa, jak poradzić sobie z pewnym pro blemem?

Przymierzam się do zastosowania po raz pierwszy klawiatury membranowej w
moim urządzeniu. Zastanawiam się, jak rozwiązać pewien problem
konstrukcyjny. Proszę zapoznać się z obrazkiem:
http://img607.imageshack.us/img607/1808/lcd.png
Klawiatura membranowa nad wyświetlaczem jest przezroczysta, żeby było widać
wyświetlacz. Jednak między klawiaturą a wyświetlaczem jest pewna przestrzeń.
Obawiam się, że albo ktoś wciśnie tę folię nad wyświetlaczem palcem, albo
samoistnie będzie ona się zapadać i marszczyć w tym miejscu. Zapewne
należałoby zastosować jakąś przezroczystą wkładkę, ale jaką, w jakim
kształcie (ma opierać się o szkło wyświetlacza, czy jakoś inaczej), jak
mocować, i jak ją potem obrabiać w warunkach prawie-domowych. Byłbym w ogóle
wdzięczny za jakieś rady, jak Wy rozwiązujecie ten problem.
Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam,
  Robbo

Re: Klawiatura membranowa, jak poradzić sobie z pewnym problemem?

Najprościej to dać odpowiednio wyfrezowaną pleksę. Wyświetlacz montujesz
do pleksy, a pleksę do obudowy.

Re: Klawiatura membranowa, jak poradzić sobie z pewnym problemem?

No właśnie, też myślałem o frezowaniu, ale obawiam się tego, bo za bardzo
nie wiem, gdzie to dać do zrobienia, a poza tym nie wiem, jak z ceną.

R.

Re: Klawiatura membranowa, jak poradzić sobie z pewnym problemem?

Ja to robię w lokalnej firmie zajmującej wszelkiego rodzaju
reklamami/grafiką. Cena nie jest zbyt niska bo za komplet dwóch
wyfrezowanych pleks do swojego ustrojstwa płacę jakieś 30 kilka pln.

Re: Klawiatura membranowa, jak poradzić sobie z pewnym problemem?
Jeszcze miałbym następujące pytania:

1. Klawiatura membranowa składa się z warstw. Czy w związku z tym
przezroczysta folia nad wyświetlaczem jest cieńsza niż reszta klawiatury?
Ilustruje to rysunek:
http://img156.imageshack.us/img156/1185/64962931.png

2. Widzę dwa sposoby zrobienia pleksi. Który lepszy?
a) bez frezowania, tylko przycięte na wymiar:
http://img831.imageshack.us/img831/7636/95460499.png
b) z frezowaniem:
http://img694.imageshack.us/img694/5371/35746568.png

R.

Re: Klawiatura membranowa, jak poradzić sobie z pewnym problemem?

Jak na mój gust z frezowaniem jest lepszy, bo pleksa opiera się o
obudowę wyświetlacza i jak klient naciśnie ją palcem to ci go nie
wgniecie. Nie będziesz też musiał tak bardzo uważać przy dokręcaniu
śrubek. Jedyne na co trzeba uważać, to paprochy między pleksą a
wyświetlaczem - nie wyglądają zbyt efektownie.

Re: Klawiatura membranowa, jak poradzić sobie z pewnym problemem?
Dzięki.

A co do pytania nr 1, to czy ta folia nad wyświetlaczem jest cieńsza niż
klawiatura w innych miejscach?

R.

Re: Klawiatura membranowa, jak poradzić sobie z pewnym problemem?

O to zapytaj firmę, która wykona ci klawiaturę.

Re: Klawiatura membranowa, jak poradzić sobie z pewnym problemem?

Sama folia się nie zapadnie. Miałem podobną konstrukcję tylko z
wyświetlaczem LED. Masz już tę folię? Sprawdź jak widać przez nią
wyświetlacz, LEDy musiałem dosunąć do samej folii, inaczej były rozmazane :(
Wojtek

--
sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

Re: Klawiatura membranowa, jak poradzić sobie z pewnym problemem?

Jeszcze nie zamawiałem klawiatur. Wyświetlacz będzie tego typu
http://hd44780.biz/assets/images/IMG_869902.JPG

Dzięki za zwrócenie uwagi na możliwość wystąpienia problemu. Będę musiał
dopytać producenta klawiatury. Wstępnie wybrałem firmę Irga. Nie pytałem ich
o cenę tej konkretnej klawiatury, ale kiedyś do kilku firm wysyłałem
zapytania ofertowe i Irga była najtańsza.

R.

Re: Klawiatura membranowa, jak poradzić sobie z pewnym problemem?

Zwykły wyświetlacz z ochydnym podświetleniem :(

Stosowałem ich klawiatury (bez okienka) i jakość była bardzo dobra.

Wojtek

--
sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

Site Timeline