Kiedy akumulatorek jest rozładowany?

Mam akumulatorki Sanyo Eneloop i w urządzeniu pokazuje mi, że mają 62%
naładowania. Sprawdzałem napięcie, wychodzi 1,296 V Czy to oznacza, że
są naładowane czy też rozładowane?
Pozdrawiam,
Grzegorz

Re: Kiedy akumulatorek jest rozładowany?

A napiecie mierzyles pod obciazeniem??

Re: Kiedy akumulatorek jest rozładowany?

Nie.

Re: Kiedy akumulatorek jest rozładowany?

Powyżej 1,270V mają więcej niż 80% ładunku
1,23V - 50% ładunku
1,2V - 20% łądunku

Wyglądają na naładowane...

--
Desoft

Re: Kiedy akumulatorek jest rozładowany?

w NiMH/Cd to trudno powiedziec. Napiecie sie zmienia niewiele w miare
rozladowywania, a inne czynniki na nie tez wplywaja.

J.

Re: Kiedy akumulatorek jest rozładowany?

To skąd będę wiedział kiedy się rozładują? Problem w tym, że jutro się
wybieram od rana z urządzeniem i chciałbym, aby na kilka godzin pracy mi
wystarczyły do działania. Wprawdzie urządzenie chyba zbyt wiele prądu
nie pobiera, ale boję się, że jednak mogą mi paść w trakcie pracy.
Akumulatorki są nowe, jeszcze nie ładowane od nowości.
Pozdrawiam,
Grzegorz

Re: Kiedy akumulatorek jest rozładowany?

Dobrze by je było wpierw uformować, a dopiero potem używać "w terenie". W
Twoim przypadku, "surowe", mogą szybko paść na pysk.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Re: Kiedy akumulatorek jest rozładowany?

:
: > J.F. pisze:
: >> On Fri, 20 Nov 2009 21:34:44 +0100,  GK wrote:
: >>> Mam akumulatorki Sanyo Eneloop i w urządzeniu pokazuje mi, że mają 62%
: >>> naładowania. Sprawdzałem napięcie, wychodzi 1,296 V Czy to oznacza, że
: >>> są naładowane czy też rozładowane?
: >>
[...]
: >
[...]

Eneloop'ów się nie formuje - jak chcesz być pewny to naładuj przed "ważną"
operacją - praktycznie nie mają efektu pamięciowego i można je dowolnie
ładować ...

Re: Kiedy akumulatorek jest rozładowany?

Eneloopy sprzedawane są uformowane i naładowane. Ładunek trzymają
miesiącami.

Dokładnie, akumulatorkom nie zaszkodzi.

--
Desoft

Re: Kiedy akumulatorek jest rozładowany?

Czyli jakieś nowe zwierzę ;)
Człowiek jednak uczy się przez całe życie ;)

--
Pozdrawiam.

Adam.

Re: Kiedy akumulatorek jest rozładowany?

Raczej stare zwierzę. Dawniej właśnie produkowano takie akumulatorki, miały
tylko mniejszą pojemność. Potem konkurencja (czytaj chińczyk) wymusiła
produkcję
lepszych i tańszych. Tańsze to one są, ale praw fizyki nie da się
przeskoczyć więc "lepszość" to naginanie parametrów (tak jak wzmacniacze o
mocy wyjściowej 1000W PMPO) lub podciąganie jednych parametrów kosztem
drugich. W tym przypadku to zwiększenie pojemności kosztem samorozładowania
i rezystancji wewnętrznej.
Eneloopy to taka prawdziwa "swojska kiełbasa" :-)

--
Desoft

Re: Kiedy akumulatorek jest rozładowany?
Dnia Sat, 21 Nov 2009 18:43:55 +0100, Desoft napisał(a):

[ciach]

Z tą niską rezystancją Eneloop'ów to bym nie przesadzał.
Przy prądzie rzędu 1.7A napięcie naładowanego pakietu ~4.3V i są całkiem
ciepłe.

    Pozdrawiam:
        Bo(o)t_manager

Re: Kiedy akumulatorek jest rozładowany?

Zmierzyłem swój:
Napięcie luzem 1,35V (akumulator ładowany jakieś dwa miesiące temu -
nieużywany - posiadam go conajmniej trzy lata)
Obciążony prądem 1,9A utrzymuje napięcie 1,2V raczej niezauważyłem coby się
robił ciepły.
Zgadzam się, że Eneloopy nie są akumulatorkami wysokoprądowymi - w
paluszkach to raczej dedykowane. Kiedyś też był z tym problem i jako
wysokoprądowe zalecano pastylkowe.

--
Desoft

Re: Kiedy akumulatorek jest rozładowany?
Dnia Mon, 23 Nov 2009 13:22:48 +0100, Desoft napisał(a):

[ciach]

A jak długo robiłeś test? Ja ponad 20 minut. Może mój komplet jest
felerny? Wiem że się mocno zdziwiłem widząc te wyniki.

--
Bo(o)t_manager

Re: Kiedy akumulatorek jest rozładowany?

Tak długo nie mierzyłem. Z mojego wynika że ma 80momów rezystancji
wewnętrznej.
Moc wydzielana w akumulatorze to 0,15V * 2A = 300mW - za mało na grzanie.

--
Desoft

Site Timeline