Kiedy akumulatorek jest rozładowany?

Witam, Mam akumulatorki Sanyo Eneloop i w urządzeniu pokazuje mi, że mają 62% naładowania. Sprawdzałem napięcie, wychodzi 1,296 V Czy to oznacza, że są naładowane czy też rozładowane? Pozdrawiam, Grzegorz

Reply to
GK

Użytkownik "GK" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:he6uh0$kpi$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

A napiecie mierzyles pod obciazeniem??

Reply to
TERRANova

TERRANova pisze:

Nie.

Reply to
GK

w NiMH/Cd to trudno powiedziec. Napiecie sie zmienia niewiele w miare rozladowywania, a inne czynniki na nie tez wplywaja.

To skąd będę wiedział kiedy się rozładują? Problem w tym, że jutro się wybieram od rana z urządzeniem i chciałbym, aby na kilka godzin pracy mi wystarczyły do działania. Wprawdzie urządzenie chyba zbyt wiele prądu nie pobiera, ale boję się, że jednak mogą mi paść w trakcie pracy. Akumulatorki są nowe, jeszcze nie ładowane od nowości. Pozdrawiam, Grzegorz

Reply to
GK

Użytkownik "GK" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:he72oc$7rt$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Dobrze by je było wpierw uformować, a dopiero potem używać "w terenie". W Twoim przypadku, "surowe", mogą szybko paść na pysk.

Reply to
Adam

Użytkownik "Adam" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:he7bkv$emb$ snipped-for-privacy@news.onet.pl... : : Użytkownik "GK" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości : news:he72oc$7rt$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl... : > J.F. pisze: : >> On Fri, 20 Nov 2009 21:34:44 +0100, GK wrote: : >>> Mam akumulatorki Sanyo Eneloop i w urządzeniu pokazuje mi, że mają 62% : >>> naładowania. Sprawdzałem napięcie, wychodzi 1,296 V Czy to oznacza, że : >>> są naładowane czy też rozładowane? : >>

: >> w NiMH/Cd to trudno powiedziec. Napiecie sie zmienia niewiele w miare : >> rozladowywania, a inne czynniki na nie tez wplywaja. : >>

: >> J. : >>

: >

: > To skąd będę wiedział kiedy się rozładują? Problem w tym, że jutro się : > wybieram od rana z urządzeniem i chciałbym, aby na kilka godzin pracy mi : > wystarczyły do działania. Wprawdzie urządzenie chyba zbyt wiele prądu nie : > pobiera, ale boję się, że jednak mogą mi paść w trakcie pracy. : > Akumulatorki są nowe, jeszcze nie ładowane od nowości. : > Pozdrawiam, : > Grzegorz : : Dobrze by je było wpierw uformować, a dopiero potem używać "w terenie". W : Twoim przypadku, "surowe", mogą szybko paść na pysk. :

Eneloop'ów się nie formuje - jak chcesz być pewny to naładuj przed "ważną" operacją - praktycznie nie mają efektu pamięciowego i można je dowolnie ładować ...

Reply to
buwi777

Powyżej 1,270V mają więcej niż 80% ładunku

1,23V - 50% ładunku 1,2V - 20% łądunku

Wyglądają na naładowane...

Reply to
Desoft

Eneloopy sprzedawane są uformowane i naładowane. Ładunek trzymają miesiącami.

Dokładnie, akumulatorkom nie zaszkodzi.

Reply to
Desoft

Użytkownik "Desoft" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:he88nl$pr9$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...

Czyli jakieś nowe zwierzę ;) Człowiek jednak uczy się przez całe życie ;)

Reply to
Adam

Raczej stare zwierzę. Dawniej właśnie produkowano takie akumulatorki, miały tylko mniejszą pojemność. Potem konkurencja (czytaj chińczyk) wymusiła produkcję lepszych i tańszych. Tańsze to one są, ale praw fizyki nie da się przeskoczyć więc "lepszość" to naginanie parametrów (tak jak wzmacniacze o mocy wyjściowej 1000W PMPO) lub podciąganie jednych parametrów kosztem drugich. W tym przypadku to zwiększenie pojemności kosztem samorozładowania i rezystancji wewnętrznej. Eneloopy to taka prawdziwa "swojska kiełbasa" :-)

Reply to
Desoft

Dnia Sat, 21 Nov 2009 18:43:55 +0100, Desoft napisał(a):

[ciach]

Z tą niską rezystancją Eneloop'ów to bym nie przesadzał. Przy prądzie rzędu 1.7A napięcie naładowanego pakietu ~4.3V i są całkiem ciepłe.

Pozdrawiam: Bo(o)t_manager

Reply to
Bo(o)t_manager

Zmierzyłem swój: Napięcie luzem 1,35V (akumulator ładowany jakieś dwa miesiące temu - nieużywany - posiadam go conajmniej trzy lata) Obciążony prądem 1,9A utrzymuje napięcie 1,2V raczej niezauważyłem coby się robił ciepły. Zgadzam się, że Eneloopy nie są akumulatorkami wysokoprądowymi - w paluszkach to raczej dedykowane. Kiedyś też był z tym problem i jako wysokoprądowe zalecano pastylkowe.

Reply to
Desoft

Dnia Mon, 23 Nov 2009 13:22:48 +0100, Desoft napisał(a):

[ciach]

A jak długo robiłeś test? Ja ponad 20 minut. Może mój komplet jest felerny? Wiem że się mocno zdziwiłem widząc te wyniki.

Reply to
Bo(o)t_manager

Tak długo nie mierzyłem. Z mojego wynika że ma 80momów rezystancji wewnętrznej. Moc wydzielana w akumulatorze to 0,15V * 2A = 300mW - za mało na grzanie.

Reply to
Desoft