wyświetlacza?

W moim Kindle 3 pękł wyświetlacz. Nie wiem kiedy, nie wiem jak. Urządzenie leżało w torbie przez jakieś dwa tygodnie, nie zaliczyło upadku ani uderzenia (ani samo, ani razem z całą torbą) o którym bym wiedział. Po prostu pewnego dnia wyjąłem go, żeby poczytać, a ekran nie działa w całości, większość powierzchni pokrywają paski.

Rozkręciłem go zgodnie z instrukcją i faktycznie - od tyłu, na lustrzanej powierzchni wyświetlacza widać wielkie pęknięcie...

Wyświetlacz wymontowałem, resztę złożyłem (żeby żadna część się nie zgubiła) bez zakładania baterii.

Teraz mam pytanie. Czy brak wyświetlacza stworzyłby jakieś zagrożenie dla elektroniki, gdybym chciał włożyć baterię i podłączyć urządzenie do komputera celem sprawdzenia poprawności działania i przegrania książek na dysk?

Reply to
Atlantis

Użytkownik Atlantis napisał:

Było nie grzebać, Amazon wymienia tak uszkodzone urządzenia od ręki. Co do pytania to nie jestem pewien, nie widziałem nigdzie specyfikacji ekranów e-ink więc przypuszczam że idzie na nie wysokie napięcie które niczym nie obciążone może coś upalić.

Reply to
AlexY

W dniu 2012-07-28 20:01, AlexY pisze:

Nic mi to nie daje. Nawet oryginalnego pudełka znaleźć nie mogę... :/ Co do drugiego pytania, to podpiąłem chwilowo uszkodzony ekran, na chwilę, żeby zgrać książki.

O wysokim napięciu nic mi nie wiadomo.

Reply to
Atlantis

Użytkownik Atlantis napisał:

Nie jest wymagane o ile mi wiadomo, no ale cóż, po ptakach.

Jest używane do obracania kulek, nie wiem ile i nie wiem czy przetwornica jest na samym LCD, jak pisałem nie widziałem PDF'a więc strzelam na ślepo.

Reply to
AlexY

Z tym "wysokim" napięciem to ciut przesadzasz, +/- 15V raptem:

Pozdr Portal

Reply to
Portal

30V to już sporo, pamiętam problemy z telefonem SE V630 bodajże w którym paliła się zenerka zabezpieczająca linię podświetlenia jeśli się go odpaliło bez klawiatury, a tam raptem 10V było.
Reply to
AlexY

W dniu 2012-07-28 20:04, Atlantis pisze:

przede wszystkim skontaktuj się na czacie z serwisem gwarancyjnym amazona. Jeśli miałeś go zarejestrowany to Ci powiedzą, czy załapiesz się na wymianę bezpłatną czy nie. Jeśli nie, to być może dostaniesz propozycję zakupu nowego po obniżonej cenie. Jeśli i to zawiedzie, to gdzieś na stronie

był opis gdzie i za ile można zamówić taki wyświetlacz i jak go samemu wymienić.

Reply to
Michał Baszyński