KiCAD - netlista

W dniu 2011-04-30 16:28, Jacek M. pisze:

A w netliście jest widoczna ta obudowa? Powinna być wyświetlona po dwukropku za wartością elementu. Pytam bo ja nie definiuję obudowy we właściwościach elementu na schemacie. W widoku netlisty, z prawej strony strony jest przewijalna lista wszystkich footprintów dostępnych przez pcbnew. Podświetlam jakiś element w lewej liście a potem znajduję dla niego footprint w prawej liście i dwuklikiem przyporządkowauję go do elementu. Nie mam problemów z wczytaniem obudów.

Po wygenerowaniu netlisty i

Czasami na początku zdarzało mi się, że w pcbnew dodawałem biblioteke przez Ustawienia>Biblioteka>Dodaj. Zapisywałem w projekcie a po ponownym włączeniu znowu tych bibliotek nie było. Podobnie było w konfiguracji Eeschema i CvPcb. Okazało się, że przyczyną był błąd w pliku projektu (KiCad/doc/Nazwa/Nazwa.pro) Przy tworzeniu nowego projektu generowała mi się jakaś bardzo duża wielocyfrowa liczba przy parametrach version. Występują one cztery razy dla poszczególnych bloków pliku pro. Po zamianie na version=1 nie miałem już problemów.

Reply to
Mario

...a może nie nadałeś elementom odpowiednich nazw?? Tzn. nie ponumerowałeś ich?? I to D? to oznaczenie, nie obudowa...

Reply to
Konop

W dniu 2011-04-30 21:03, Jacek M. pisze:

Miałem na myśli widok netlisty w jej edytorze czyli w CvPCB otwieranym po dwukliknięciu pliku nazwa.net w menadżerze projektu.

Reply to
Mario

Nie zrozumiałem Cię i to ja się pomyliłem, szukając dwukropka w złym miejscu. Oczywiście po narysowaniu schematu przeszedłem wszystkie etapy projektowe. Ponumerowałem elementy przy użyciu przycisku w eeschema. Następnie sprawdziłem poprawność połączeń D.R.C. i dopiero wtedy wygenerowałem netlistę. Problem udało mi się rozwiązać po ściągnięciu i zainstalowaniu nowszej wersji pakietu KiCad. Wersja z 2010-05-05 generowała błędy o których pisałem. Nowa wersja z datą 2011-04-29 już ich nie generuje. Wielkie dzięki dla kolegów Konop i Mario za pomoc. Mam nadzieję, że dalej będzie już dużo lepiej.

Jacek

Reply to
Jacek M.