KiCAD - netlista

Od jakiegos czasu probuje pracowac z KiCADem. Program od poczatku mi sie
spodobal, bo mimo swoich bogatych możliwosci jest darmowy.
Po zakonczeniu rysowania schematu uzupelnilem go recznie o footprinty
uzytych elementow (w edytuj element->Obudowa). Po wygenerowaniu netlisty i
wczytaniu jej do pcbnew zglaszany jest komunikat o tym, ze footprinty nie sa
widoczne, mimo, ze wystepuja one w uzytych bibliotekach z katalogu
KiCAD\share\modules (co widzialem w edytorze tych bibliotek).
Programy eeschema i pcbnew maja ustawione potrzebne biblioteki.
Jak sobie z tym poradzic?
Z gory dziekuje za pomoc.

Jacek M.

Re: KiCAD - netlista

A w netliście jest widoczna ta obudowa? Powinna być wyświetlona po
dwukropku za wartością elementu. Pytam bo ja nie definiuję obudowy we
właściwościach elementu na schemacie. W widoku netlisty, z prawej strony
strony jest przewijalna lista wszystkich footprintów dostępnych  przez
pcbnew.
Podświetlam jakiś element w lewej liście a potem znajduję dla niego
footprint w prawej liście i dwuklikiem przyporządkowauję go do elementu.
Nie mam problemów z wczytaniem obudów.

Po wygenerowaniu netlisty i

Czasami na początku zdarzało mi się, że w pcbnew dodawałem biblioteke
przez Ustawienia>Biblioteka>Dodaj. Zapisywałem w projekcie a po ponownym
włączeniu znowu tych bibliotek nie było. Podobnie było w konfiguracji
Eeschema i CvPcb. Okazało się, że  przyczyną był błąd w pliku projektu
(KiCad/doc/Nazwa/Nazwa.pro) Przy tworzeniu nowego projektu generowała mi
się jakaś bardzo duża wielocyfrowa liczba przy parametrach version.
Występują one cztery razy dla poszczególnych bloków pliku pro. Po
zamianie na version=1 nie miałem już problemów.

Re: KiCAD - netlista

Prawdopodobnie generujesz netlistę w innym formacie niż ja, bo jedyne
dwukropki jakie są u mnie w pliku to te w zapisie godziny
tworzenia pliku i przed listą dołączonych footprintów. Ja używam domyślnego
formatu netlisty, czyli pcbnew.

Analizując teraz plik netlisty zauważyłem, że w przypadku większości
elementów zamiast nazwy footprinta widnieją znaki "D?".
Spróbuję dodać footprinty do netlisty przy pomocy programu cvpcb (podobnie
jak robi to Mario). Odezwę się po testach.
Jacek M.

Re: KiCAD - netlista

...a może nie nadałeś elementom odpowiednich nazw?? Tzn. nie
ponumerowałeś ich?? I to D? to oznaczenie, nie obudowa...

  Konop

Re: KiCAD - netlista

Miałem na myśli widok netlisty w jej edytorze czyli w CvPCB otwieranym
po dwukliknięciu pliku nazwa.net w menadżerze projektu.

Re: KiCAD - netlista ZAKOŃCZENIE

Nie zrozumiałem Cię i to ja się pomyliłem, szukając dwukropka w złym
miejscu.
Oczywiście po narysowaniu schematu przeszedłem wszystkie etapy projektowe.
Ponumerowałem elementy przy użyciu przycisku w eeschema. Następnie
sprawdziłem poprawność połączeń  D.R.C. i dopiero wtedy wygenerowałem
netlistę.
Problem udało mi się rozwiązać po ściągnięciu i zainstalowaniu nowszej
wersji pakietu KiCad. Wersja z 2010-05-05 generowała błędy o których
pisałem. Nowa wersja z datą 2011-04-29 już ich nie generuje.
Wielkie dzięki dla kolegów Konop i Mario za pomoc. Mam nadzieję, że dalej
będzie już dużo lepiej.

Jacek

Site Timeline