Keil - mapa pamięci

Witam Wlasnie zaczalem zabawe z Keil uVision (kompilator C dla mikrokonrolerow). Z ciekawosci przyjrzalem sie skompilowanemu tym pakietem plikowi (plik HEX). Pod adresem 0x0000 znajduje sie LJMP powyżej adresu 0x0800, gdzie znajduje sie wlasciwy program. Wszystko wyglada w porzadku (mam do syspozycji 4kB pamieci programu). Ale:

- Co, jeśli bede mial pamiec programu o pojemnosci 2kB?

- Czy mozna Keila zmusic, zeby program znajdowal sie na samym poczatku pamieci (np. zaraz za wektorami przerwan)?

- Na co przeznaczona jest pamiec programu od 0x0000 do 0x0800?

Probowalem zmienic w opcjach [Target]->[Code Rom Size]->[Small: program 2K or Less], ale to nic nie daje.

Za odpowiedzi z gory dziekuje. Wojtek

Reply to
Wojtek

Coś mi się wydaje, że bezpłatna wersja tak właśnie robi :) Gdzieś ostatnio było o tym na grupie. Ale nie wiem ... nie sprawdzałem

A próbowałeś ORG 00H na początku programu?

Reply to
filug

Wojtek napisal(a):

To jest zrobione oczywiscie po to, zeby utrudnic komercyjne wykorzystanie programu na 2051.

Reply to
Marcin E. Hamerla