KBD, BarCode na USB to ATMega

Szukałem, ale moja wiedza i doświadczenie na temat USB jest znikoma.
Potrzebuję popchać KBD i skaner kodów kreskowych ATMega128.
Implementacja USB w M128 jest co najmniej karkołomna.

Znacie jakieś układy dedykowane do konwersji USB na UART/SPI/TWI?

Dzięki za każdy trop:-)
Pozdrawiam Michał

Re: KBD, BarCode na USB to ATMega

ja osobiście używam FT232R i jestem bardzo zadowolony. Jeden układ, dwa
kondensatory i międzymordzie gotowe. Drivery dla Windowsa i Linuxa można
ściągnąć z sieci.

Waldek

Re: KBD, BarCode na USB to ATMega

Domyslam sie ze jego problem jest odwrotny - odczytac na ATMega
dane ze skanera.
Do tego sie FT232 nie nada.

Najprosciej kupic skaner szeregowy, klawiaturowy lub
wielosystemowy.

J.

Re: KBD, BarCode na USB to ATMega
Coś takiego ?
http://www.vinculum.com/prd_vnc1l.html
http://www.sklep.propox.com/index.php?d=produkt&id20%71

Pozdrawiam
Trimar

Re: KBD, BarCode na USB to ATMega

Aha. No to faktycznie, łatwiej skanner szeregowy. A jak nie, to FTDI
robi też USB-Hosty w serii Vinculum: http://www.vinculum.com/documents.html
Sam się tym nie bawiłem, ale od kolegów słyszałem tylko pozytywne
opinie. Trzeba jednak trochę oprogramować, za to ma wyjście UART, SPI i
równoległe, do wyboru, do koloru.

Waldek

Re: KBD, BarCode na USB to ATMega

No to dokup "międzymordzie" z nieco większym prockiem i będzie po
problemie. Skaner barkodów doczepisz przez USB a dane prześlesz dalej
przez UART. O, na przykład to by się nadawało (śmiga na Linuxie i
obsłuży skaner USB prawie na pewno):
http://www.sklep.propox.com/index.php?d=produkt&id21%18

Oczywiście jeżeli masz zrobić wiele egzemplarzy, znajdą się i lepsze
rozwiązania. Ogólnie mówiąc najczęściej jest tak że im więcej wydasz na
development, tym tańsze wyjdzie rozwiązanie za sztukę.

O ile oczywiście nie możesz zmienić skanera na wersję z RS232 albo PS/2
- bo to upraszcza sprawę do minimum. :)