kasowanie pamieci 27C512

czy uda się wyczyścić tą pamięć za pomocą świetlówki UV ?
Marek

Re: kasowanie pamieci 27C512

1. Widzisz co napisałeś ?
2. Pewnie się uda, ale to potrwa jakoś masakrycznie długo.
    Ja uĹźywałem jarznika z rtęciĂłwki (takiej "mix" z włóknem Ĺźarowym )
chyba ze 100W, oczywiście po usunięciu banki, a i tak kasowanie trwało z
30 minut, z odległości około 5 cm.
Rtęciówkę można kupić za jakieś 10 zł, więc koszt żaden. Trzeba tylko
rozbić ostrożnie bankę, podłączyć zwykłą żarówkę zamiast włókna i
śmiga
jak ta lala. A ile ozonu robi :)

Re: kasowanie pamieci 27C512

Dobrze napisał. To Ty masz skopane kodowanie.

Re: kasowanie pamieci 27C512
O, RLY?
To pokaĹź, gdzie jest to dobrze napisane kodowanie:

Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: kasowanie pamieci 27C512
Date: Fri, 30 Mar 2012 16:16:37 +0200

Re: kasowanie pamieci 27C512

Racja. Uprzejmie przepraszam, uruchomiłem niedawno thunderbirda i dlatego...

Re: kasowanie pamieci 27C512
In the darkest hour on Fri, 30 Mar 2012 19:07:34 +0200,

Ĺťadna racja. Brak deklaracji kodowania.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:230B ]
[ 09:25:49 user up 13124 days, 21:20,  1 user, load average: 0.18, 0.01, 0.02 ]

Re: kasowanie pamieci 27C512

Podstaw pod lampę bakteriologiczną, w szpitalu :-)

Pozdrawiam,
Paweł

Re: kasowanie pamieci 27C512

W epromach bywają też czasem wirusy.

Re: kasowanie pamieci 27C512

Wystaw na slonce wyczysci w kilkanascie sekund. Plytki do trawienia UV
naswietla w ciagu 5-10 sekund w zaleznosci od pory dnia.

Re: kasowanie pamieci 27C512
tak ... ok lecę do szpitala ..... i czekam na słonce ...
ja tam widze co pisze

Re: kasowanie pamieci 27C512
Możesz jeszcze udać się do solarium. Jak pamięć poopala się razem z
tobą, powinna się skasować :)
Andrzej
Re: kasowanie pamieci 27C512
I kicha 9W nie kasuje , stara naswietlarka do positiv tez nie dała rady .

Re: kasowanie pamieci 27C512
oczywiście że nic z w/w nie da rady,
bo to musi być lampa kwarcować a nie jakieś diody UV świecące na
niebiesko...

Re: kasowanie pamieci 27C512

No ostrzegałem przecież :)
Właśnie niedawno musiałem zaprogramować archaiczne 27C512 w ilości paru szt. i
przerabiałem temat.
Teraz też mnie to czeka, ale już nie chcę się bawić i wdychać ozonu, więc
kupiłem OTP.
Mam nadzieję, że Willem EZO da radę...

Re: kasowanie pamieci 27C512
 A może wymienić na EEPROM tylko jaki ?? czy zamiennikiem będzie 28C512 ?

Re: kasowanie pamieci 27C512

Poczytaj tutaj http://forums.nxp.com/viewtopic.php?t59%6

Podobno 28C512 nie jest wymienne z 27C512.
Ktoś pisze, że użył z sukcesem MX26C512A.

Re: kasowanie pamieci 27C512

No nie jest, ale kwestia bodajże zamiany jednej nóżki i zaizolowania
drugiej.
W takim starym wynalazku - programator ACS, gdzie "upgrade" robiło się
programując na nowo kość 27C512 bodajże, w pewnym momencie zastosowałem
właśnie 28C plus podstawkę z podmienionymi pinami i wkładałem to w podstawkę
na płycie :)

--
Irokez

Re: kasowanie pamieci 27C512

Bo świetlówki do opalania ani naświetlarka do positivu nie da rady. To
jest mniej więcej UVB - rzędu 420nm a ty potrzebujesz ze 350. Potrzebna
świetlówka UVC - taka przezroczysta albo palnik rtęciowy wysokociśnieniowy.
Odpisuj pod cytowanym postem a nie na górze.

Re: kasowanie pamieci 27C512
Ewentualnie idź na prześwietlenie do dentysty.
Za ok 10zł prześwetli Ci kostkę i będzie ok.
Testowane i działa chociaż jak mi prześwietlał to dał chyba z poczwórną
dawkę prześwietlenia dla pewności :)
--
pzdr, j.r.

Re: kasowanie pamieci 27C512

Jak znajdzie stara "kwarcowke" do opalania, to byc moze,
ale w tych nowszych solariach to lampy nie sa "dyskotekowe" ?
one epromow nie ruszaja.