Karty zbliżeniowe Mifare 13,56 MHz

Mam pytanie odnośnie zasady działania kart zbliżeniowych Mifare. W specyfikacji protokołu jest podane, że transmisja odbywa się na częstotliwości 13,56 MHz. Zbudowałem na kwarcu mały generatorek nośnej na tę freq. i przyłożyłem wraz z kartą do czytnika. Karta została odczytana bez problemu, transmisja nie była zakłócona. Czy 13,56 mhz służy tylko do indukcyjnego zasilania chipu w karcie, a transmisja danych odbywa się na innej freq? Z racji wysokiej prędkości transmisji danych powinno to się odbywac w szerszym widmie. Czy ktoś ma informacje inne niż dostępne w specyfikacji tego systemu, tzn. badał własnoręcznie jak przebiega transmisja między kartą i czytnikiem, jakie częstotliwości, jaka szerokość widma, czy da się zdalnie zagłuszyć transmisję z kilku metrów (na takiej zasadzie jak zagłuszacze GSM).

Reply to
jaroabc

W dniu 2011-11-10 14:22, snipped-for-privacy@NOSPAM.gazeta.pl pisze:

Nośna 13.56 MHz służy do zasilania, ale i w tym paśmie odbywa się również wymiana danych.

Oczywiście: w paśmie o szerokości 0 Hz nie da się ani ułamka bita przesłać.

Sobie oscyloskop podłączyłem, ale długo przebiegom się nie przyglądałem, bo po co? Nie mam ambicji budowania kontrolera, wszak do komunikacji z kartami dostępne są tanie kontrolery np. PN512 od NXP. Przejrzyj sobie datasheeta tego układu. Wymienione są tam obsługiwane modulacje.

Zerknij też na tekst standardu ISO/IEC 14443-2 (Mifare jest o niego oparte). Wersje robocze (drafty) są dostępne tu:

> czy da się zdalnie zagłuszyć > transmisję z kilku metrów (na takiej zasadzie jak zagłuszacze GSM).

Bez postawienia górnego limitu mocy przebiegu zakłócającego, śmiało odpowiadam, że się da.

pzdr mk

Reply to
mk

mk snipped-for-privacy@op.pl napisał(a):

Ale chyba tylko od czytnika do karty, bo trudno by karta nadawała na ściśle określonej częstotliwości, nie mając rezonatora kwarcowego.

Aktywność elektromagnetyczną tej transmisji chyba lepiej byłoby zobaczyć na analizatorze widma? niestety nie mam takowego...

Mam na myśli moc rzędu kilku W, tak jak w zagłuszaczach GSM. W końcu karta jest zasilana indukcyjnie i pewnie nie ma nawet miliwata mocy wyjściowej, i w dodatku przy znikomej skuteczności jej anteny (co obniża e.r.p.)

Reply to
jaroabc.SKASUJ

W dniu 12.11.2011 21:14, snipped-for-privacy@gazeta.pl pisze:

Jeśli to jest modulacja w stylu FSK, to np. zera są nadawane na częstotliwości mniejszej od 13,56MHz, a jedynki na wyższej od 13,56MHz. Trzeba by postawić nośną na jednej z tych częstotliwości lub pomodulować to sobie aby zająć pewne pasmo.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Powitanko,

Ta karta nie nadaje w takim sensie jak zapewne myslisz. W takt bitow zwierany lub rozwierany jest obwod rezonansowy, od strony czytnika jest to widziane jak zmienne obciazenie. Tak przynajmniej dzialaja unicode, Mifare na 99,9% tak samo. Trudno jest wiec np. uzyskac zasieg wiekszy niz kilkanascie cm. Co do czestotliwosci, to nosna jest poprostu dzielona i to taktuje sygnal. Nie pamietam z jaka czestotliwoscia Mifare sypie danymi, ale zapewne jak znajdziesz te predkosc transmisji, to bedzie ona "dziwnie" zgodna z prostym podzialem 13,54 MHz.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Użytkownik snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:j9mk2k$dk2$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Dlaczego nośną z czytnika (posiadającego kwarc) uważasz za gorsze źródło dokładnej częstotliwości niż własny kwarc ? P.G.

Reply to
Piotr Gałka