Karty PayPass

Witam

Crosspost na pl.misc.elektronika i pl.biznes.banki !!
Widze, ze pare osob tez udziela sie na obu.
Pare dni temu na pl.biznes.banki zawiazala sie dyskusja n/t kart
bezstykowych i jak by je ewentualnie "unieruchomic"

No to moja Mastercard  PayPass z Multibanku poszla na przeswietlenie:

http://img843.imageshack.us/img843/6859/multi01.png

http://img269.imageshack.us/img269/4029/57415970.png

http://img69.imageshack.us/img69/4602/66067416.png

http://img855.imageshack.us/img855/7182/45435299.png

Przypuszczam, ze co jest w srodku zainteresuje innych.
Antena to cienki drucik po obwodzie, podlaczony do chipa EMV.
Tak wiec jesli ktos chce deaktywowac funkcje bezprzewodowosci,
nozyczki i tniemy brzeg karty....
Samej struktur nie widac na zdjeciach, krzem dla promieni rentgena
jest przezroczycty (przynajmniej przy takich enrgiach ktore pozwalaja
na zobaczenie anteny). Bonding widac  dosc dokladnie.

Marcin
p.s. uprasza sie o nie robienie zakupow na moj koszt ;)

--
www.bawolski.pl

Re: Karty PayPass

Było nie prosić - może nie zauważyliby :-)
A teraz to masz już co najmniej kilka prób (oby nieudanych) "jak w
banku" ;-)

witrak()

Re: Karty PayPass

Ja pocialem swojego PayPassa z Alioru i wygladalo to tak samo - tzn.
antena byla podlaczona do chipa i tam siedzial caly szajs od platnosci
zblizeniowej - nie tak jak bylo w "filmie o niszczeniu PayPass" :)

Re: Karty PayPass
swoja droga Inteligo dla niektorych swoich kart umozliwia zmiane limitu
transakcji zblizeniowych (wg info ze strony www), ale nie dla wszystkich
(kredytowki juz nie, a szkoda!)

Re: Karty PayPass

Jest tak samo jak w "filmie o niszczeniu PayPass", tyle Ĺźe tam karta
była bezstykowa. I podana w filmie metoda zadziała, tyle że przy okazji
pozbędziesz też transakcji stykowych... :-(

--
MiCHA

Re: Karty PayPass

Zgodnie z ideologiB1%: albo PayPass albo rezygnujesz z usB3%ug bankF3%w:P

Re: Karty PayPass

Right.

A natnij sobie krawędź karty i spróbuj zapłacić kartą w sklepie.
Nie, nie hardware nawali - software jak najbardziej.

   Zbyszek
Re: Karty PayPass

Wydawalo mi sie, ze na filmie ten modul byl w innym miejscu...

Re: Karty PayPass

Na filmie ktF3%ry ja widziaB3%em mieli jakB1%B6 amerykaF1%skB1% kartB1% w =
wersji
pasek + PayPass.

Czyli tam nie mieli nawet okazji poznaE6% technologii ktF3%ra daje prawie
to samo co PayPass bez PayPass.
(autoryzacja off-line  a nawet moBF%na zrezygnowaE6% z PINu).
Chyba jedynie szybsze zuBF%ywanie siEA% stykF3%w byB3%oby argumentem za
PayPass.

Re: Karty PayPass

Co nie jest bezzasadne. Właśnie jedna z kart
którą się(intensywnie) posługuję postanowiła
raz na ileś transakcji nie obsługiwać chipa.
Ważna jeszcze do 12/12, czyli 21 miesięcy za
wcześnie..

Re: Karty PayPass

A nie wystarczy tylko jakos uszkodzic tych dwoch linii odchodzacych od
EMV?
Antenka bedzie chyba wtedy za mala, zeby odbic sygnal?

Pozdrawiam
Rafal

Re: Karty PayPass

...juz myslalem, ze to kolejny lament jakie te paypassy sa zle
i jacy to ludzie sa nieszczesliwi, ze banki im je wciskaja -
- a tu prosze - mila niespodzianka :).

Dzieki za bardzo ciekawe zdjecia.

Re: Karty PayPass

Zastanawia mnie dlaczego drucik anteny kolo chipa jest w taki zygzak ulozony
(tego typu ulozenie kabli przy badaniach EMC okreslane jest jako
bezindukcyjne).
P.G.

Re: Karty PayPass

Wydaje mi się, że chodzi o zwiększenie wytrzymałości na zginanie w
pobliżu mało elastycznego elementu (czyli chipu).

Site Timeline