Karta zbliżeniowa i czytnik?

Witam,

Chciałem Was podpytać o możliwości zakupu prostego układu czytnik+karty, który spełniłby funkcję zabezpieczenia samochodu na wypadek kradzieży samochodu tak zaparkowanego jak również wypraszając z niego właściciela. Miałoby to działać tak, że kierowca wsiada sobie do samochodu mając w kieszeni kartę, a czytnik to wykrywa i aktywuje instalację samochodu; po wyjściu/wyrzuceniu kiedrowcy system jeszcze jakiś czas przytrzymuje samochód przy życiu, po czym unieruchamia samochód. Więc potrzebny jest czytnik, który na pewną odległość umiałby zidentyfikować kartę i dać jakiś prosty sygnał na zewnątrz gdzie już odpowiednio byłby on wykorzystany. Czy jest coś takiego do kupienie i czy w rozsądnej na własny użytek cenie?

Pozdrawiam elyo

Reply to
elyo

czytniki na odległość wieksza niz 10cm sa bardzo drogie. montowałem na giełdzie papierów wartościowych w warszawie system zbliżeniowy działający na

60cm. strasznie to drogie było. ale dzialało. lepiej kupić system radiowy.
Reply to
VSS

Co to znaczy "strasznie drogie"? Osobiście zbudowałem taki czytnik na U2270B i małym Atmelku na zasięg około 40cm. Zasięg takiego czytnika w dużej mierze zależy od wymiarów anteny nadawczo - odbiorczej. Moja ma średnicę ok. 20 cm. Czytnik komunikuje się z otoczeniem przez RS232. W kosztach materiałów wyszło około 24 pln. To dużo? Ale jeśli chce się używać TIRIS.... ;-)))

Jacek

PS Zapraszam na

Mam na niej dokumentację czytnika (wraz z softem) na układzie ASIC od SOKYMAT.

Reply to
Jacek Bogusz

Moze to głupi pomysl ale moze rozwiazniem jest zastosowanie systemu podobnego do tych w sklepach do zabezpieczania towarów. Zabezpieczysz sobie i domownikom kilkanascie par zeczy ( spodni ) i nie bedziesz musial pamietac o braniu jakiejs karty :-) tylko ten pisk bramki przy wchodzeniu do sklepu

Reply to
AleX

gotowy immobiliser na taką kartę co się ją trzyma w portfelu kosztuje ~200zł.

PC

Reply to
Pablo_C

Użytkownik "Pablo_C" <pch[ciach]@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:cbtmov$r38$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Najtańsze karty zbliżeniowe, wysyłające tylko swój kod (bez kryptologicznych zabezpieczeń) są podatne na odczytanie ich kodu z odległości rzędu 1m. Oczywiście nie ma to znaczenia jak złodziej nie wie, co jest zaintalowane.

Piotr Gałka

Reply to
Piotr

A czy działa on tak, że po wyjściu z uruchomionego samochodu (z kartą) przez jakiś czas (konfigurowalny) silnik pracuj, a następnie immobilizer robi swoje? Gdzie taki komlpet (immobilizer karty) można zakupić?

Pozdrawiam elyo

Reply to
elyo