Karta dzwiekowa na USB generujaca czyste wysokie tony

Witam, Poszukuje karty dzwiekowej stereo na USB, ktora generuje czyste wysokie tony ... zadnych 5.1 tylko zwykle stereo, nie chce zadnych creativa poniewaz ktos na komputroniku w opiniach dodal ze powyzej 400Mhz juz sie pojawiaja schodki

w tej chwili mam wbudowanego realtek'a oraz C-Media na USB, dzwiek z realteka jest OK dla mnie, natomiast C-Media generuje fatalne wysokie tony

szukam czegos na USB co posiada chipset realteka albo lepszy, niestety producenci nie podaja, na jakich chipsetach sa zbudowane, dlatego pytam tutaj

pozdrawiam

Reply to
gomader
["Followup-To:" header set to pl.comp.pecet.] epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "gomader"

Kurczę, niezły słuch koleś ma, jak słyszy powyżej 400MHz.

Rozwiązań jest kilka:

1) Kup kierunkowe kable zasilające i podstawki pod kolumny. Będziesz mieć wówczas krystalicznie czysty dźwięk, doskonałą głębię sceny i pierdyliard innych audiofallicznych kretynizmów 2) Wyjdź z komputera cyfrowo (S/PDIF?) 3) Kup coś pokroju E-MU 0404 USB. 4) Masaj.
Reply to
Mariusz Kruk

cos w okolicach DAC 24bit/192kHz bylaby dobra, oczywiscie samo stereo, bez zadnych udziwnien typu 5.1 ...

Reply to
gomader

wkradla sie pomylka - posiadam Intel HD Audio

lspci: Audio device: Intel Corporation 82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller (rev 03)

i szukam czegos na USB o podobnej lub lepszej jakosci ...

Reply to
gomader

nie potrzebuje zadnych udziwnien

Reply to
gomader

W dniu 2011-06-03 09:36, gomader pisze: (...)

O co Ci biega?

Dostałeś konkretną i dobrą podpowiedź: E-MU 0404 lub SPDIF. Jakie tam widzisz udziwnienia???

Napisz jeszcze raz dokładnie, co chcesz uzyskać. Co Ci przeszkadza? Jakie masz zniekształcenia: harmomiczne, fazowe, może latencja? Intel HD Audio jest przyzwoitym DSP. Może masz problem ze sterownikami? Każda chyba karta n.1 może pracować jako 2.0.

Reply to
Adam

Uzytkownik "gomader" snipped-for-privacy@gmail.com napisal w wiadomosci news:isa2r4$r9v$ snipped-for-privacy@news.vectranet.pl...

A jak z ta jakoscia, bo IMO:

-karta to zwykly DAC, niby nie powinno byc roznic, ale odkad wymyslono "1 bit" to juz nie jestem taki pewny,

-teraz karty obsluguje mixer programowy MS, i robi to na czestotliwosci .. u siebie na jakims starociu widze 96ksps. Ile w tym zaslugi karty i jej drivera, a ile MS to juz nie wiem - ale rozsadne jest zeby mixer pracowal na najwyszej czestotliwosci,

-gdzies po drodze ten mikser musi robic resampling - i tu mozna wiele stracic, szczegolnie jak zrodlo ma 44.1ksps. A usb moze dorzucic swoje.

Summa summarum - to nie musi byc wina karty.

I sie ne bardzo potrafie doczytac czy powyzszy intel to rozwiazuje.

Apostrof, apostrofem. Skoro już się poucza w sprawach językowych, wypadałoby odróżniać samogłoskę (a ą e ę i o u y) od głoski bezdźwięcznej (c ch cz f h k p s ś sz t x).

W nazwisku Morse ostatnią głoską (w piśmie) jest jak najbardziej dźwięczna samogłoska - stąd w odmianie Morse'a. W nazwisku Dubois (w wymowie!) jest również dźwięczna samogłoska - stąd Dubois'a - paradoksalnie wymowa dopełniacza nie różni się od mianownika.

Gdyby rzeczywiście chodziło o bezdźwięczne, to "linuxa" należałoby pisać jako "linux'a" a na stronie jak wój mamy jednak "linuxa" lub "linuksa". Podobnie ze "Slackware" - nie ma tu głoski bezdźwięczenej a jednak w odmianie używamy apostrofu.

Ufff..

Na USB trzeba szukać urządzeń pracujących w trybie asynchronicznym, tzn. własny zegar, nie wyciągany PLL-em z ramek. Chociaż ten ostatni to nie aż takie wielkie zło, sprawdzałem na kilku kontrolerach i wygląda to tak, że w okolicy 1 kHz są śmieci na poziomie ~-100 dBFS, prążki oddalone o 100 Hz, albo 150 z największym przy 1 kHz. Na niektórych kontrolerach USB tego w ogóle nie ma, albo jest jeszcze mniejsze. Sprawdzane na PCM2906. Poza tym innych śmieci z USB nie widziałem na oczy. Robiłem próby z transmisją synchroniczną i asynchroniczną (z własnym urządzeniem) i przez wiele godzin nie trafiła się ani jedna błędna ramka, na różnych kombinacjach przewodów (w tym 2+5 metrów), bez uziemienia, w warunkach domowych.

PCM-ów raczej nie polecam, są jakoś wybitnie wrażliwe na zakłócenia, lubią się zawiesić (przynajmniej 2702 i 2906, nie wiem jak inne). Na analizatorze widma nie oglądałem, więc nie wiem co jest powyżej 400 MHz, mogę jedynie polecić głośniki:

24bit/192kHz na USB wymaga już użycia standardu High-Speed (maksimum dla audio to 1 MB/s w Full-Speed). Chyba mało tego na rynku i raczej sprzęt z górnej półki, chociaż jakaś firma na X coś tam pokazała, co wyglądało w miarę tanio, ale zestawy ewaluacyjne w cenie raczej nieprzyzwoitej.
Reply to
shg
["Followup-To:" header set to pl.comp.pecet.] epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "RoMan Mandziejewicz"

Tfu. Oczywiście, masz rację. Z rozpędu napisałem bezdźwięczności, zamiast o znaku niemym.

Reply to
Mariusz Kruk

SAMOGŁOSCE! Znaków niemych w języku polskim nie ma.

["Followup-To:" header set to pl.comp.pecet.] epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "RoMan Mandziejewicz"

W zapisie nie ma głosek, nieprawdaż?

Reply to
Mariusz Kruk

24bit/192Khz to nie ma byc format pliku, tylko probkowanie DAC, szukam prostej i w miare taniej karty dzwiekowej na USB (o jakosci podobnej do Intel HD), ktora przy odtwarzaniu pliku 44kHz dokunuje automatycznego upresamplingu do 192kHz i przy tym dziala na systemowych sterownikach, nie po to zeby dzwiek byl lepszy (bo to sie nie da), tylko zeby schodki byly mniej zauwazalne ...
Reply to
gomader

Chodzi o samogłoskę w wymowie lub w piśmie. Nie o nieistniejący w języku polskim znak niemy. A już na pewno nie o głoski bezdźwięczne.

Nie rozmydlaj sprawy, proszę.

ja nie potrzebuje drogich audiofilskich kart ...

Intel HD Audio mam zintegrowane z plyta glowna, natomiast z pewnych przyczyn szukam karty dzwiekowej na USB o jakosci podobnej do Intel HD ...

Reply to
gomader
["Followup-To:" header set to pl.comp.pecet.]

Mógłbyś nie ignorować FUT-ów?

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "RoMan Mandziejewicz"

Jezusmariajózefieśfienty. W piśmie nie ma głosek!

Zacznijmy od tego może, że mówiliśmy o słowach niepolskich.

Zostaw te głoski w spokoju. Pisałem już, że bezdźwięczność pojawiła mi się tam przez pomyłkę.

Reply to
Mariusz Kruk

Nie - mój czytnik ich nie rozumie.

[...]

Jasne. Zastępuje się je znakami alfabetu morsa.

MYDLISZ!

["Followup-To:" header set to pl.comp.pecet.] epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "RoMan Mandziejewicz"

To naprawdę nie moja wina, że używasz kalekich narzędzi.

Owszem, można.

Bredzisz.

I miłego życia.

Reply to
Mariusz Kruk

Wygodnych dla mnie. FUT jest ostatnią funkcjonalnością, jakiej potrzebuję.

[...]

Nie pojmuję, po co posuwasz się do obrazy.