kamerka termowizyjna za $150 - Page 2

Re: kamerka termowizyjna za $150

Jesteś pewien?
Kiedyś szukając fotodiod IR kupiłem za 5pln pirometr jakiejś niemieckiej
firmy. Z lektury website wyszło mi, że za ~300PLN można dostać matrycę
16x16 px a to w połączeniu z akcelerometrem i żyroskopem (odwrotność
persistance of vision) powinno pozwolić na stworzenie mapy cieplnej
(chociaż filmu nie nakręci ;)).

Re: kamerka termowizyjna za $150
16x16
persistance of

to niemal $100, za $500 jest zatem 80x16 px matrycy bez czegokolwiek
innego, o zaplaceniu skladajacemu nie wspominajac

hobbystyczne grzebanie z takimi pirometrami to jedno ale faktyczne
zalatwienie dzialajacego urzadzenia za dwa miesiace (ktore tu obiecuja)
w cenie ponizej $500 to drugie...

na kickstarterze jest podobny projekt z czujnikiem 64 strefowym za $135
http://www.kickstarter.com/projects/andyrawson/ir-blue-thermal-imaging-smartphone-accessory?ref=search

dlatego pisze ze ewentualne $150 za 160x120px to praktycznie kompletna
rewolucja w termowizji dla poczatkujacych

Re: kamerka termowizyjna za $150
Użytkownik m4rkiz napisał:
[..]
http://www.kickstarter.com/projects/andyrawson/ir-blue-thermal-imaging-smartphone-accessory?ref=search

ooo.. fajny sensor
http://www.melexis.com/Infrared-Thermometer-Sensors/Infrared-Thermometer-Sensors/MLX90620-776.aspx
cena tylko 2 razy wyższa od MLX90614 potrzebnego do
http://www.cheap-thermocam.tk/
chyba się pobawię.. :)

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
[...]

I przesyłka tylko podwaja koszt :\ Bo sam bym kupił, ale nie za ~130 USD...

Re: kamerka termowizyjna za $150
[..]
http://www.melexis.com/Infrared-Thermometer-Sensors/Infrared-Thermometer-Sensors/MLX90620-776.aspx

Jest też na pewnym międzynarodowym portalu aukcyjnym, ino już znacznie
drożej, gdyby nie cło to kupiłbym dychę i odsprzedał nadwyżkę.

--
[...]

Alternatywnie jest sensor 8x8 panasonica AMG8851, ino dokumentacji nie
widzę, cena nieco niższa i jest na alibabie od chinoli.
Napaliłem się jak świnia na obierki.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: kamerka termowizyjna za $150
http://www.melexis.com/Infrared-Thermometer-Sensors/Infrared-Thermometer-Sensors/MLX90620-776.aspx

http://pewa.panasonic.com/assets/pcsd/catalog/grid-eye-catalog.pdf

Tylko alibaba to nie aliexpress - domyślnie nie ma escrow.

Om, nom,nom ;)

Re: kamerka termowizyjna za $150

http://www.maxjusticz.com/light-painting-with-temperature/

jeden sensor, oswietlenie rgb powiazane z temperatura,
fotka obiektu cykana z dlugim czasem naswietlania :D

Re: kamerka termowizyjna za $150

Nie dociera do Ciebie różnica między termowizją a płytką podczerwienią,
grot rozgrzany do czerwoności to i ja na oko w ciemności zobaczę. Wbij w
jutuba "FLIR" to się dowiesz co to jest termowizja.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: kamerka termowizyjna za $150

A co to jest termowizja ?

To wlasnie to co widzi kamera przerobione na kolory + wyskalowane.

Re: kamerka termowizyjna za $150
podczerwienią,

obraz tego co jest emitowane daleko poza zakresem widzialnym

zwykla kamerka widzi niewiele wyzej niz ludzkie oko, poprostu zobaczysz
rozgrzane DO CZERWONOSCI przedmioty szybciej niz wlasnym okiem, z faktyczna
termowizja nie ma to nic wspolnego

Re: kamerka termowizyjna za $150
Hello m4rkiz,

Sunday, March 10, 2013, 1:53:21 PM, you wrote:

[...]

Że też chce Ci się to karmić...

 RoMan
Re: kamerka termowizyjna za $150

sprawdzalem czy sie zapetli czy przestanie przyjmowac do wiadomosci

Re: kamerka termowizyjna za $150

Tak sobie myślę panowie... zapachniało mi to pewnym kolegą, o inicjałach
Sz.B., podobny styl (różnice oczywiście są też)... nie odnieśliście może też
takiego wrażenia? :)
Tylko szukając odpowiedzi w pamięci, nie usmażcie megatronów w swych
mikrowelach :))) Bo wam klajstron pęknie :)))

Re: kamerka termowizyjna za $150
:-))))).
Wyraźnie jest widoczna walka o zachowanie poletka dla "wtajemniczonych" i
szukanie wytłumaczenia, że "to musi kosztować".
Cóż...kilka lat temu kolorowa drukarka laserowa kosztowała ok. 10-20 tys.
złotych.
Dziś można ją kupić za 400 złotych.
To samo spotka każdą technologię . To tylko kwestia czasu.
Także ci ,którzy chcą obronić za wszelką cenę swoje status quo są bez szans.
Tylko po co zaklinać rzeczywistość.

Re: kamerka termowizyjna za $150

Ależ czyż bronimy komus robić tego, o czym piszesz? NIE!
Tylko, żeśmy są praktycy, nie hu(j)maniści, nam trzeba konkretów. Jeśli pada
wzmianka, że oto kamera termowizyjna ma rozdziałkę webcama, oraz takowoż
kosztuje, radzi jesteśmy, jeśli to się potwierdzi w jakiś sposób
udowodnione. Jeśli tak się stanie, to pierwsi będziemy bronić stwierdzenia,
że świetną termowizję można zrobić już za 150$. Ale do tego momentu będziemy
sceptyczni i wątpiący. Jak na razie nikt nie udowodnił, że da się robić
termowizję za $150. Tylko te soczewki z germanu :P

Re: kamerka termowizyjna za $150
To co używałem na chemii przy spektrometrach IR (cele pomiarowe) z pewnością
nie było z germanu.To był jakiś monokryształ chlorku czy jakiejś innej
soli.CaF2 na przykład.
A to były naprawdę duże wymagania, bo to był spektrometr, a nie kamerka.Z
czasem wszystko to stanieje z pewnością i stanie się dostepne dla zwykłego
zjadacza chleba.

Re: kamerka termowizyjna za $150

Pewnie tak, w każdym razie nie szko, które podczerwień tłumi (wystarczy
pirometrem strzelić przez szklaną szybę na płomień palnika kuchenki
gazowej), więc taka tania kamerka raczej nie ma szans czegoś zobaczyć,
choćby ze względu na szklany obiektyw. A jeśli było tak, jak piszesz, to
inna broszka.

O ile jakaś Silna Grupa Pod Wezwaniem nie zrobi, jak to z twardymi dyskami
było, pod pozorem jakiejś awarii do dziś dyski nie staniały wystarczająco...

Re: kamerka termowizyjna za $150

Trochę więcej niż kilka lat temu - swoją pierwszą *nową* laserówkę (Oki
Page 8W Lite) kupiłem w 2000 albo 2001 roku za jakieś 1000-1200 zł.
Typowy model domowy ale jednak.
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: kamerka termowizyjna za $150

Czarno-biała, mowa o kolorowych.