kamerka termowizyjna za $150

plus koszty przesylki i vat, wysylka w maju
160 x 120 pixeli, -66 do 140 stopni

konieczny smartfon z androidem, ios lub windows do ktorego
przesylany jest obraz

http://www.indiegogo.com/projects/mu-thermal-camera-the-greatest-tool-to-eliminate-energy-waste

Re: kamerka termowizyjna za $150

wlasnie dossalo mi reszte i widze ze temat juz jest, cancel poszedl

Re: kamerka termowizyjna za $150
http://www.indiegogo.com/projects/mu-thermal-camera-the-greatest-tool-to-eliminate-energy-waste
Dajcie juz sobie na wstrzymanie z tym spamem jesli juz to podeslijcie
dzialajace rozwiazanie nie taKie w stadium projektu na kartce papieru.

Re: kamerka termowizyjna za $150

http://www.youtube.com/watch?v=wU_zSm4Wyi0

Re: kamerka termowizyjna za $150

To nie jest kamera termowizyjna. To jest na bliską podczerwień,
teoretycznie, gdybyś przesunął dolną granicę widma jeszcze bardziej w dół (w
sensie tego, co widzi oko, uciekły mi lepsze słowa), to byś zobaczył to
samo, co ta kamerka - to jest zwykła mechaniczna przeróbka gdzie odejmujesz
filtr zatrzymujący podczerwoną część widma (jeśli takowy jest), a dodajesz
odcinający część widzialną, tak np. działa monitoring pozornie w całkowitych
ciemnościach. Zależy to też od przetwornika - choć lwia część tańszych, ale
i droższych też, kamer, nie ma tak równo uciętego widma, jak ludzkie oko -
przypuszczam, że skrojenie tego było by zbyt kosztowne, lepiej już dać
prosty filtr, który z pewnością łatwiej wykonać.
Termowizja siedzi dużo głębiej - dłuższa fala - i z pewnością nie opiera się
o tanie soczewki, jakie są w takich webkamerkach, tylko o znacznie droższe,
OIDP germanowe. A german najtańszy nie jest, a także raczej to materiał
daleko delikatniejszy od tradycyjnych soczewek szklanych, czy z tworzywa.

Re: kamerka termowizyjna za $150

Niechce mi sie szukac ale kilka dobrych lat temu byla dzialajaca
przerobka jakiejs nokii.
I prosze nie uzywaj slow specjalny extra turbo bo to jest dobre dla
laikow. Przemyslowo kamery tnie sie z metra i wiekszosc widzi doskonale
cale widmo podczerwieni.

Re: kamerka termowizyjna za $150

Do tego trzeba dobrac naprawde dobry filtr wycinajacy pasmo widzialne i
pozniej to juz obroka szarosci na barwy i skalowanie barwy do
temperatury. Beletablet to przezyje i nie bedzie to kosztowalo nawet 10$
no nie liczas osftu bo ktos to musi napisac i pewnie nie za darmo.

[...]

Programowa a-la żartobliwy program udający RTGczy rzeczywista?

Wskaż miejsce, gdzie ich użyłem i dlaczego niesłusznie. Wtedy odszczekam. Bo
nie przypominam sobie... może pisałem przez sen, albo bardzo zmęczony? Nie
mogę tego wykluczyć.

Rozumiem, że masz jakies dane potwierdzające to?
Albowiem jak...
- jaki zastosować obiektyw, żeby nie stłumił "sygnału użytecznego", czyli
treści, z jaką chcemy się zapoznać.
- jak zapewnisz, by promieniowanie cieplne także obiektywu (a dodatkowo,
szkło tłumi podczerwień - postaw szybkę między np. palnikiem gazowym "w
ruchu", a pirometrem - co pirometr pokaże? (ja wiem co, bo już to
sprawdziłem), nie wzbudzało matrycy? Żeby matryca była wzbudzana tylko przez
pożądaną treść obrazu. Przypominam, że KAŻDE ciało o temperaturze powyżej
zera bezwzględnego (należy do niego więc także obiektyw, oraz sama matryca),
emituje podczerwień, głęboką. A treść obrazu z filmiku nie wskazywała na
cieplne pobudzanie matrycy.
- no, to odkąd zaczyna się (z dołu) podczerwień? Bo może dmuchnę z dobrego
masera i zobaczę to w kamerze, takiej za 150 zyla?

Mnie to naprawdę ciekawi, a jako, że Ty postawiłeś argument "kamery widzą
całe widmo podczerwieni", to także do ciebie należy obrona tego argumentu -
tj. link do strony producenta, lub do innego, WIARYGODNEGO źródła. Nie do
Wikipedii, bo jakkolwiek sporo można się stamtąd dowiedzieć, tak
wiarygodność Wiki w tego typu sprawach jest dla mnie wątpliwa - nie mam
podkładki (czasem jest link do stosownej literatury) do wiarygodnego
źródła... Ani do innych stron typu "Co Wujek Zdzichu wymacał" (Wujo może
natomiast po swoim pokazie wskazać, gdzie mogę potwierdzić podane przez
niego informacje).

Re: kamerka termowizyjna za $150
Wybacz ale za stary jestem zebym podsuwal ci gotowe info jak napisalem
wczesniej link byl nawet na grupie jakies 3-4 lata temu przerobka z
kamery od telefonu nokia doskonale widzialo podczerwien te nas
interesujaca czyli widmo cieplne.

Re: kamerka termowizyjna za $150

To znaczy, że tego info nie masz. Trudno. To nie był mój argument, więc
szukać nie będę, nawet jeśli mogę. Jakaś Nokia... heh, nienie. Dzwonili, ale
nie wiadomo, w którym kościele, tyle na razie to znaczy, nie więcej. Więc 2
rzeczy - poprzyj swój argument, oraz pisz porządnie (interpunkcja,
ortografia), inaczej, sory, "do widzenia się z panem". Na tym zakończyłem
wymianę zdań :)

Re: kamerka termowizyjna za $150

Ja tez nie slij juz tego spamu !

Dla inteligentnego czlowieka brak ogonkow nie stanowi problemu .

Re: kamerka termowizyjna za $150

http://www.youtube.com/watch?v=TUtBuOHfxnA

prosze cie bardzo jest tego w chuj za grosze trzeba tylko troche ruszyc
dupa reka i glowa.

Re: kamerka termowizyjna za $150

ale tu nie chodzi o bliska podczerwien 0,75-1,4 ?m tylko o urzadzenie z
deklarowanym zakresem 7?m - 14?m

tego zadnym webcamem z przeswietlonym negatywem nie zrobisz

o ile bedzie dzialalo tak jak deklaruja i bedzie kosztowalo tyle
ile pisza to jest to kompletna "rewolucja cenowa" w termowizji

Re: kamerka termowizyjna za $150

Ale wlasnie ta bliska jest wykorzystywana w termografii i jesli o to
chodzilo to webcamera wystarczy .

Re: kamerka termowizyjna za $150

Nie jest. Termiczna podczerwień to to dalekie IR. Bliskie nadaje
się do oglądania pilota i roślinek. Z kamerki z krzemowym sensorem
nie zrobisz kamery termicznej bo czułość krzemu kończy się na długo
zanim rozpoczyna się termiczne IR.

pzdr.
j.

Re: kamerka termowizyjna za $150

Taa to ciekawe dlaczego stosuje sie filtry IR, zerknij tylko do youtuba
nagrania zwykla kamera z filtrem IR obiektow takich jak piece tudziez
slynny problem z kuchenkami ktorych plyty swieca dlugo po wylaczeniu.

Powtarzam jeszcze raz kamery CCD sa z metra ciete w fabryce i rozrzut
parametrow jest tak duzy ze nikomu nie chce sie tego przerabiac. A te
"specjalne" to tylko belkot marketoingowy ktoremu ulegles ty i wielu
tobie podobnych.

Re: kamerka termowizyjna za $150

zeby eliminowac BLISKA PODCZERWIEN, w 99% zastosowan domowo warsztatowych
ona mnie jednak nie interesuje

owszem, tylko dalej chodzi jedynie o bliska podczerwien a nie o termowizje
ktora moglaby miec jakiekolwiek znaczenie praktyczne

skoncz bajac i doczytaj dlaczego praktycznie nic ponad 1150nm na
krzemowym przetworniku nie zobaczysz

rozumiesz ze gowniatymi webcamami mozesz conajwyzej poogladac rzeczy majace
po kilkaset stopni celsjusza a faktyczna termowizja powinna sie w naszych
domowych warunkach zaczynac przynajmniej od -20?

Re: kamerka termowizyjna za $150

Mylisz czułość z zakresem czestotliwosci.  "Zwykla" kamera CCD taka np
jak ta z linku ktory podałem ale ty nawet nie raczyles go obejrzec do
konca pokazuje na prostym przykladzie lutownicy zakres dzialania takiej
kamery. jesli ona to widzi tzn promieniowanie cieplne to jest Ok
nastepny problem to soczewki i filtr ktore nie moga pochlaniac
podczerwieni a eliminowac widmo widzialne i to jest wiekszy problem niz
zakres widma ktory widzi webkamera.

Tak wiec panowei naganiacze idzicie szukac glupszego od siebie gdzie
indziej.

Re: kamerka termowizyjna za $150

nie myle tylko pokazuje na przykladzie dlaczego hacki webacmow nie maja
prawa byc przydatne

mam tak zrobionego vx-1000 i po raz kolejny ci pisze ze jest to kompletnie
nieprzydatne, chyba ze chesz patrzyc przez cole czy sprawdzac banknoty

nie widzi interesujacego nas w termowizji zakresu, to zamyka temat

webkamera nie ma prawa pokazac nic sensownego po 1150nm, niezaleznie od
zastosowanych filtrow czy soczewek

zalozmy na chwile ze masz racje i przedstaw mi jakikolwiek dzialajacy
sprzet ktorym moge sobie poogladac temperatury domu, pcb czy podlogowki

bonusowe punkty za kazdego dolara ponizej $500

a jak juz zrozumiesz ze nawet *gdybys* mial racje to i tak nic z tego nie
wynika bo niezaleznie od twoich przekonan nie znajdziesz i nie zrobisz
uzytecznej termowizji za mniej niz ~$2000 za ktore mozna u chinczykow
kupic najtansza kamerke w okolicach 80x60 pixeli to zauwazysz ze
wspomniane tu $150 za (potencjalnie) dzialajace rozwiazanie to ponad
10 razy mniej niz obecne minimum

Site Timeline