Kamerka HDMI, zapis, luźne rozważania

Witam Kupiłem sobie kamerkę, której zadaniem bezie rejestracja obrazu z kokpitu samochodu. Coś jak kamery w radiowozach. Wybierając model prosiłem o "próbne" nagrania. Najpierw jednak chciałbym usystematyzować neico swoją wiedze. o ile wiem "od zawsze" kamery przemysłowe pracowały w jakości zbliżonej do standardu telewizyjnego. Tyle tylko ze _teoretycznie_ PAL ma lepszą jakość niż VGA, natomiast na moje oko to co widzą kamery przemysłowe, jest gorsze niż VGA na komputerze. Tak czy owak, VGA uzyskiwane z kamerek USB ma podobną jakość. Róznica taka ze PAl jest przesyłany "chinchami" a VGA jako zera i jednynki przez USB, które w przypadku powiekszenia rozdzielczości moze sie okazać zbyt wolne. Wrócmy jednak do mojej kamerki. To co mi oferowano to w wiekszości były kamery VGA. takei w długopisie "widziały" ( z kokpitu) poprzedzajacy samochód. w idealnych warunkach jakieś firmowe(creativ chyba) umożliwiał odczytanie tablicy rejestracynej. natomiast jedna z kamer dawała obraz wyraźnie lepszy. mozna było odczytać rejestracje nawet 3 samochodów w korku, i samochodów jadących z przeciwka. To właśnie kamerka hdmi. (Poza mało stabilnym zapisem niema zalet wiec celowo nichce robić reklamy) Dzisiaj z czystej ciekawości (zmajstrowałem przelotke) i podłączyłem ją do rejestratora (cinchami). porównywałem jej jakość z pozostałymi kamerami obserwującymi lokal. W sumie bez niespodzianek. Chiński badziew

2009 daje lepszy obraz niż pół profesjonalna kamera przemysłowa z 2001r. ale to co potrafi nagrać ta kamera w jakosci HD, to już inna klasa. HD w porównaniu do zapisu rejestratora to jak zdjęcie z lustrzanki i fotka z telefonu vga. Z ilością danych też nie przesadnie - 6 godzin=16gb. teraz sie zastanawiam. gdybym rejestrator i 4 kamery za ok 2000zł, zastąpił 4 kamerkami HD(1000zł) i podłączył je do..... no właśnie. PC? Kamerka ma wyjście hdmi, czy na nim bedzie obraz taki jak rejestrowany na karcieSD ? (niemam tv z hdmi wiec nie sprawdze) Czy są karty do PC pozwalajace "przyjąć" i zapisać obraz hdmi? Po cholere wogóle nam to hdmi? tylko poto zeby te ponad 1000 punktów posłać do TV?

Pozdrawiam ToMasz

Reply to
ToMasz

Musisz się zdecydować co ma być kryterium oceny przydatności sprzętu. Czy chcesz uzyskiwać pojedyncze zdjęcia o dużej rozdzielczości z których można odczytać tablice rejestracyjne, czy może chcesz aby ładnie wyglądał ruchomy obraz na ekranie monitora.

Paweł

Reply to
Paweł

W dniu 2010-01-29 21:33, ToMasz pisze:

[...]

A czy na pewno chcesz wozić peceta w samochodzie? Karty framegrabber z wejściem HDMI oczywiście istnieją, ale spodziewałbym się najtańszych modeli za gdzieś średnio $250.

Adam Dybkowski

Adam Dybkowski pisze:

NIE! w samochodzie wystarczy mi jedna kamera i parę godzin nagrania.

Natomiast mnie genetyczne skąpstwo pcha w kierunku najtańszych rozwiązań. Tak jak pisałem, nie "ruszyłbym" sprawy gdyby nie fakt ze kamera z rejestratorem nagrywa duuuuużo lepszy obraz niż sama dedykowana kamera z dedykowanym rejestratorem. tyle ze cena tej pierwszej jest równa cenie drugiej - bez rejestratora... Poczekamy parę lat, moze coś sie zmieni. Wtedy zmieni sie bardzo wiele, bo nagrania HD naprawde pomogą "dowieść prawdy" w spornych sprawach.

ToMasz

Reply to
ToMasz

W dniu 2010-01-30 21:38, ToMasz pisze:

No to kup kamerę HD nagrywającą na kartach SD. Na kilka godzin nagrywania wystarczy jedna karta. A potem podmiana karty i już na spokojnie skopiowanie zawartości w domu na peceta.

Nagranie z takiej własnej kamerki dowodem w sądzie nie zostanie - więc przydatność licha, nawet gdyby ktoś z tyłu wjechał Ci w samochód i upierał się, że to Ty cofałeś na autostradzie. Prawda obiektywna (nagranie z kamery) to jedno, a wykorzystanie dowodu w sądzie to całkiem inna sprawa.

Reply to
Adam Dybkowski

W dniu 2010-01-30 10:36, Paweł pisze:

Oba warunki można spełnić kamerą nagrywającą w rozdzielczości FullHD (albo chociaż AVCHD 1440x1080), kwestia tylko ceny.

Reply to
Adam Dybkowski