Kamera-rejestrator wideo drogi w samochodzie - Page 5

Re: Kamera-rejestrator wideo drogi w samochodzie

Sprawa wydawała sie prosta, bo uważałem, ze jeżeli ktoś wjeżdża
 na czerwonym, to z góry jest przegrany, nawet jeden kierowca
 się zatrzymał i powiedział, że jak chcę świadka to służy swoja osobą,
ale sprawa wydawała sie tak ewidentna, ze podziękowałem.
(człowiek jest gupi całe życie:)).

Nie miałem.
Udowodniłem konfrontując zeznania kierowcy z prawami fizyki i logiki
Niechcący również policjant mi pomógł.

Nie wiem jak w USA w Polsce jak przyjmujesz mandat
 przyznajesz się do winy, odcinasz się (w zasadzie)
od dochodzenia  praw w sądzie.

Artur(m)

Re: Kamera-rejestrator wideo drogi w samochodzie
Ta historia jest przykra. Tylko co zrobisz gdy jakiś złodziej wypatrzy w
twoim wozie taką kamerkę??? Będzie dodatkowy koszt na nową szybę...

Re: Kamera-rejestrator wideo drogi w samochodzie
  Nie dała mu mandatu bo
Ale należał mu się mandat za spowodowanie kolizji

Ubezpieczalnia jego twierdzi,

To najprawdopodobniej w ubezpieczalni go namówili do zmiany zeznań

  i że

Ważne jest, że w raporcie jest wpis że cofał, tylko może nie
dopilnowałeś żeby policjant wpisał że cofając uderzył a nie Ty wjechałeś
w cofający samochód. Jeśli jest napisane w raporcie że kierowca TIRa
uderzył a nie Ty to ubezpieczalnia nie ma nic do gadania, jak chcą się
wykręcić to filmu z kamerki również nie wezmą pod uwagę bo nie muszą.
Tak naprawdę masz problem wyłącznie z ubezpieczycielem ale oni mogą
tylko liczyć na to że się poddasz bo nie mają argumentów tylko robią
próbę sił.

Wygląda również że nie przycisnąłeś TIRowca do spisania na miejscu przy
policji oświadczenia dla Ciebie o sprawstwie wypadku, teoretycznie można
je odwołać ale w połączeniu z raportem policji to praktycznie
niemożliwe. Kamera kamerą ale póki co trzeba jeszcze pamiętać o
papierach, warto wozić ze sobą gotowy formularz wypadkowy to się o
niczym nie zapomni i będzie łatwiej załatwić sprawy niż przy pomocy
pliku .avi którego bez ekspertyzy nikt nie uzna.

Re: Kamera-rejestrator wideo drogi w samochodzie

...tylko o ile "tamten" zgadza się z naszym opisem sytuacji :]

  W sumie o powyższe chciałem spytać: w czym jest lepsze zeznanie
świadka od zeznania świadka (lub strony) wspartego "plikiem .avi"
i stwierdzeniem "tak to właśnie wyglądało"?
  Przecież żeby "nie uznać" takiego .avi trzeba by zarzucić
manipulację dowodami/fałszerstwo.

pzdr, Gotfryd

Re: Kamera-rejestrator wideo drogi w samochodzie

No właśnie tu jest problem - jeśli kupno kamerki i rejestracja
nikogo oficjalnie nie przekona to nie będę wydawał kasy...
Zwłaszcza że 12 lat jeżdzę w tym kraju i dopiero raz mi sie
takie cos przytrafilo - byc moze kamerka nie przyda sie prędko.
Oby...

Re: Kamera-rejestrator wideo drogi w samochodzie

Świadek, szczególnie ten wiarygodny to zazwyczaj osoba obca, ryzykująca
odpowiedzialnością za pomoc w próbie wyłudzenia odszkodowania a
niezainteresowana wynikiem sporu, film będący własnością jednej ze stron
sporu, szczególnie w postaci cyfrowej czyli łatwej do modyfikacji bez
opinii eksperta jest z założenia niepewny i żaden ubezpieczyciel bez
sprawy sądowej nie będzie ryzykował uznania go za dowód szczególnie w
sytuacji kiedy nie musi a tym bardziej kiedy jest to wbrew jego
interesowi. Wartość takiego filmu może być najwyżej taka, że winny
kolizji przyzna się w oświadczeniu do jej spowodowania wiedząc że przez
film przegra ewentualną sprawę w sądzie, na wpływ filmu wprost na
decyzje ubezpieczyciela raczej bym nie liczył, no może jeśli
naprawilibyśmy auto z AC i nasz ubezpieczyciel wystąpił by z regresem do
ubezpieczyciela domniemanego sprawcy a to i tak pewnie skończyło by się
w sądzie.

Re: Kamera-rejestrator wideo drogi w samochodzie

Myślę że taka kamerka lub jej zawartość (karta SD) zabezpieczona
przez policję na miejscu zdarzenia usunęłaby wątpliwości co do
cyfrowości materiału i łatwości jego montażu skoro została zebrana
na miejscu zdarzenia przez wiarygodn strone: policję.

Re: Kamera-rejestrator wideo drogi w samochodzie

We wszystkim teoretycznie masz rację, tylko pamiętaj że policja i inne
urzędy to ludzie i procedury, jestem pewien że poza przypadkiem kiedy
będą ofiary śmiertelne żaden policjant nie zabezpieczy nagrania w
postaci karty SD bo nie ma na to procedury i będzie się obawiał
konsekwencji własnej nadgorliwości, w przypadku kolizji ma konkretne
wytyczne co robić i tego się trzyma. Spróbuję się dowiedzieć u źródła
ale zdaje mi się że "zwykły" policjant z drogówki nie ma możliwości
zatrzymywania jakichkolwiek dowodów, kiedy sprawa tego wymaga wzywani są
funkcjonariusze dochodzeniowi a w przypadku kolizji nikt ich nie wezwie.

Re: Kamera-rejestrator wideo drogi w samochodzie

ZTCP według przepisów videorejestrator powinien posiadać zarejestrowany
licznik klatek aby był to dowód w sprawie. Policyjne Polcamy tak np. mają:
http://www.vidibu.com/videoizle.php?vid=TmxHMnV0T1U5YjgtXy15b3V0dWJl

Myślę że posiadanie takiego gówienka na pokładzie zawsze lepiej działa
psychicznie
na opornego kierowcę, który będzie się wypierał. Miałem ostatnio sytuację że
gość
cofając osobówką omal nie zaparkował mi na masce. Nie wiem czy gdyby do
czegoś
doszło, a gość by się wyparł to co by policja powiedziała, bo oni
standardowo
tylko "wina tego co z tyłu, pewnie najechał" powiedzieć potrafią.

Pozdr. TC

Re: Kamera-rejestrator wideo drogi w samochodzie

Tez tak myślę, kamerka może się przydać ale w dwóch sytuacjach, albo do
przyciśnięcia winnego na miejscu do spisania prawdziwego oświadczenia o
swojej winie (wystarczyła by tylko atrapa :) albo dopiero w sądzie.

Re: Kamera-rejestrator wideo drogi w samochodzie

Policjant podobno NIE WIE kto spowodował kolizję...

:-) możliwe.

W raporcie policyjnym nie ma OPINII policji, bo ich nie było na miejscu
zdarzenia. W raporcie jest tylko spisane co zeznałem ja i co zeznał on.

Nie podpisałby mi niczego takiego. To był TIRowiec, Wie dobrze co by
to dla niego i jego kariery zawodowej znaczyło. Póki nie było świadków
i liczyć mógł jeszcze na to że mnie przekona aby załatwić wszystko
za gotówkę, bez wołania policji to był winny, a jak zawołałem policję
to zmienił ton i cały czas rozmawiał z kimś przez telefon.

Site Timeline