kamera HD: już się gubię :)

zastanawiam się nad wyborem kamery w cenie do 4000- 4200 zł. Myślałem o:

gdzieś przeczytalem, że ten tryb 1920 *1080 jest interpolowany z niższej rozdxzielczości (TRUE ???) ni i w specyfikacji jest, że film jest nagrywany z przeplotem (1080i).

Trafiłem na opis:

Piszą tam: "full Hd Full HD 1920x1080 w formacie AVCHD" ale niżej w opisie jest, że nagrywa 1080i. Czyli jak to jrst z tym full HD ? Ma być bez przepltu czy z przeplotem ?

Czy warto dopłacić do 1080p (jaki model ?) czy 1080i jest wystarczającym standardem ? Chodzi tu o jakośc materiału wyjściwego, ale i o późniejszą edycję zgranego materiału (opraz bz przeplotu łatwiej edystować /konwertowac ?)Z drugiej strony czasem bedzie trzeba to odtworzyć na zwykłym telewizorze. Są jakieś ograniczenia ?

Reply to
Marek

Użytkownik "Marek" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Obraz bez przeplotu jest lepszy niż z przeplotem.

720p jak udowadniają na wielu forach jest lepszy niż 1080i (p - bez przeplotu, i - z przeplotem). Najlepszy jest 1080p, ale niewiele odbiorników jest w stanie go wyświetlić, a jak są, to często i tak robią to w trybie 1080i. IMHO najlepiej popatrz co umie Twój tv i do tego się stosuj. Przem
Reply to
Przemek

IMHO najlepiej popatrz co

To jest taki trochę przyszłościowy zakup=teraz mój tv niewiele potrafi ;). Zastanawia mnie /w recenzjach/ duży poziom szumów kamery sony przy słabym oświetleniu (bez definicji, co jest słabym oświetleniem ;)) . Może wziąć coś canona ?

Reply to
Marek

Potwierdzam. Mam w kablu programy w 720p i 1080i. Te pierwsze sa duzo ostrzejsze, szczegolnie przy obrazach dynamicznych. 1080p nie widzialem, bo w kablu u nas nie ma, a Niebieskiego Promienia jeszcze nie mam. W kazdym razie telewizor by potrafil :-). Co do edycji, to wsio ryba. Nie bedziesz chyba cial na poziomie ramki, a nawet jesli tak, to programy edycyjne to na ogol uwzgledniaja. Aha, kolega Marek powinien najpierw sobie sprawic nowa klawiature, bo straszne litrowki sie robia. Coby nie bylo: nie mam pliterek, bo siedze na wrogim komputerze

Waldek, JSC Houston,TX

Reply to
Waldemar Krzok

Full HD to rozdzielczość 1920x1080. Przeplot to zupełnie osobna sprawa.

Czy warto dopłacać do pickupa, czy kabriolet mi wystarczy? Do czego chcesz używać materiału z kamery? Jeśli to ma trafiać na DVD czy BD, to potrzebujesz przeplotu, bo po cholerę Ci 2x za wysoka rozdzielczość w 2x za niskiej FPS? Normalny TV HD pracuje w "50fps x

1920x540" (1080i). Ruchomy obraz jest płynniejszy, niż przy "25fps x 1920x1080" (1080p). Zrobienie DVD z progresywnego materiału jest już w ogóle drapaniem się w lewe ucho prawą stopą.

Natomiast jeśli materiał ma być przeznaczony do prezentacji na komputerach, przez rzutniki multimedialne itp., albo wręcz ma stanowić surowiec do produkcji kinowej (względnie transfer na taśmę filmową) to praca w 1080p będzie preferowana - z wszystkimi swoimi zadami i waletami.

Jasne, idealnie to kamera powinna mieć możliwość wyboru trybu i do tego jeszcze wspierać 24fps dla kina - ale może być problem z funduszami (4kPLN). Ja miałem wybór (ograniczony budżetem, nie dostępnością na rynku) pomiędzy 3ccd w 1080i a 1ccd 1080i/p i wybrałem to pierwsze, obraz po konwersji na progresywny w postprocesie (deinterlacing) wygląda wystarczająco dobrze, żeby mnie zadowolić.

Marek

Reply to
Marek Lewandowski

czyli w starciu sony hdr xr 200ve (cmos) vs panasonic hs 100 (3 mos) wygrałby panasonic ? Bo do tych kamer (nie wiem, czy słusznie) zawęziłem wybór.

Reply to
Marek

Cytuję: "Całkowita liczba pikseli: 2.36 miliona pikseli"

1920*1080 to ile pikseli? Mniej niż 2.36 miliona czy wiecej? (zagadnienia zwiazane z matryca Bayerowska pomijam ;-)

Z przeplotem czy bez to i tak masz Full HD. Jedno jest lepsze do dynamicznych scen (z przeplotem) drugie to statycznych ujęć z detalami ;-)

Sądząc po pytaniach wystarczylaby Ci kamera w zwykłym PALu ;-)

Reply to
Mikolaj Tutak

no i tak ładnie żarło, że zdechło? Standardowo, stado pytań, trochę odpowiedzi, po czym paszcza w kubeł, a 'dziękuję' to Burek... no nic, powodzenia z kamerą.

Reply to
Marek Lewandowski