Kalkulator ZEZA - nowa wersja, info

Użytkownik pawell32 napisał:

O wymianie elektrolitów w zasilaczu też już gdzieś czytałem, ale nie znalazłem dokładnego opisu co i na co wymienić Tak czy inaczej dzięki za poradę :-)

Też musi je jakoś przekształcić w obraz, ale być może jeśli nie są kodowane to ma z tym mniej roboty...

Siła 11, jakość skacze w zakresie 35-55 Przy podłączonej antenie mam siłę około 80 (z każdego satelity) i jakość 98.

Ja tam nie wiem jak wygladaja fanaberie konkretnych sprzetow ale poziom sygnalu to poprostu cos w rodzaju napiecia skutecznego. Natomiast jakosc to cos w rodzaju odstepu sygnalu od szumu. Taka troche barbarzynska interpretacja. Spowodowanie zeby sygnal byl silny to nie problem, wystarczy mocniejszy wzmacniacz albo wiecej szumow :) Natomiast zapewnienie jakosci czyli czytelnosci sygnalu uzytecznego jest trudniejsze. We wszystkich tunerach jakie mialem w lapach schemat byl wlasnie taki (wysoka sila ale slabsza jakosc).

Nie wiem czy ta jakosc to "przed" czy "po" korekcji bledow. Sadze ze przed bo wtedy elegancko mowi o tym jaki sygnal leci z anteny. i jest niezalezne od FEC serwowanego przez nadawce.

Jesli urzedujesz na slasku (polsl) to warunki masz podobne do moich z ta roznica ze ja nie mam niczego miedzy antena a niebem. Pogoda i klimat jest ten sam. Na antenie mi sie w zimie za wiele sniegu nie zbiera. Wiec jesli nic ci nie zawadza to dla pojedynczego hotbirda nie ma bata byle antena 65cm wystarczy. Ale jesli chcesz miec zeza na pare satelit to rzeczywiscie wieksza antena ci bedzie potrzebna.

Do tego jak ustawiales antene na taki piszczyk z wskaznikiem wychylowym to moze byc zle ustawiona. U mnie ustawienie na piszczyk pozwolilo tylko z grubsza zlapac satelite. Reszte musialem robic na lornetke i wyniesiony na podworko telewizor :) A i tak mialem zle ustawiony pochyl konwertera.

Reply to
ptoki

Użytkownik ptoki napisał:

Istotnie, jak bawiłem się na dachu w instalacje to miałem siłę 50% przy konwerterze skierowanym w dach ;-)

To pewnie zależy od softu tunera.

Urzęduję w Gliwicach, a między anteną a niebem mam tylko chmury, jeśli jakoweś są.

Za pomocą tego samego piszczyka ustawiałem wszystkie konwertery, a dodatkowo posiłkowałem się podglądem na żywo - wytargałem na dach zasilanie, tuner i mały monitor od kamery. Dawniej to jeszcze ustawiałem za pomocą tunera analogowego, bo tam każdą nieprawidłowość od razu widać w pogorszeniu jakości obrazu.

W dniu poniedziałek, 25 kwietnia 2011 21:43:53 UTC+2 użytkownik Jerzy Pastusiak napisał:

Mam kłopot z (wąskie) konw. na 16,0 i 23,5 E. Z poz. 16 odbiera mało kanałów a 23,5 mi zwiał i nie mogę ponownie dostroić - liczę na jakieś wskaz. Corab90, głów. na 19,2 E.

Reply to
wlodek12

Brylantowa łopata!

W.