Kalkulator ZEZA - nowa wersja, info

Witam.

Poniewaz na kilku forach widzialem duze zainteresowanie tworzeniem zestawow satelitarnych do odbioru z wielu kierunkow - czesto nietypowych, np. Astra 2 <--> Hellas, w ostatnich dwoch dniach, majac troche czasu, uzupelnilem strone:

[Kalkulator ZEZA]
o mozliwosc oblicznia parametrow "z reki": [Kalkulator ZEZA] [Licz z Reki]
Dodalem takze "antene 45cm", oraz opis: [Odległości LNB dla zeza HB <--> Astra 1]
Pzdr.J.P.
Reply to
Jerzy Pastusiak

W dniu 11-04-25 21:43, Jerzy Pastusiak pisze:

Dzieki ale moze bys dodał bardziej popularną antenę 100cm? coś ala TRIAX 100 TD

G.

Reply to
Alias Awatar

| Dzieki ale moze bys dodał bardziej popularną antenę 100cm? | coś ala TRIAX 100 TD

Podalem odleglosci dla anten ktore wisialy u mnie na balkonie. Sadze, ze wyniki dla TRIAX 100 TD, powinny byc b. podobne do anteny 110 cm.

Jak ktos chetny - na priva, pomoze mi przeskalowac, to nie ma problemu, dwa wpisy w JS.

I tak docelowo, nalezaloby precyzyjnie ustawic LNB jakims miernikiem SNR.

Chociaz mialem kilka sygnalow, ze niektorym udawalo sie i na slonce i na oko.

Pzdr.J.P.

Reply to
Jerzy Pastusiak

W dniu 2011-04-26 23:43, Alias Awatar pisze:

po co Ci taki grzmot?

Reply to
pawell32

W dniu 2011-04-27 09:43, Edukom pisze:

z całym szacunkiem, ale w jakim regionie mieszkasz, że TD78 jest za mała? no chyba, że ustawiasz się na takie, które mają u nas słaby sygnał. p.s. piękny żagiel

Reply to
pawell32

Dnia 27-04-2011 o 09:50:11 pawell32 snipped-for-privacy@net-sat.pl napisał(a):

Ja np taką mam, dzięki temu nawet jak śnieg gęsto sypie to mam stabilny odbiór, a że mieszkam w górach to często i gęsto sypie. Wsporniki założyłem dwa, zespawałem razem i dzięki temu antena spokojnie wytrzymuje wiatry jakie u mnie wieją a że mieszkam nagórce to wieje pożadnie. Sąsiadowi elewację 'ściągło' z budynku :)

Reply to
janusz_kk1

Użytkownik pawell32 napisał:

Prawdę mówiąc to sam zastanawiam się nad przejściem na większą czaszę - obecnie mam offset 85 cm i czasami sygnał mi się przycina. Dokładniej to jest tak, że kierunek główny to HotBird, a na zezie m. in. Astra i parę innych, i o ile z Astry na ogół idzie dobrze wszystko (i TVP FTA i niemieckie), o tyle z HotBirda jest gorzej, z tym, że chyba bardziej przycinają się kodowane. No i nie wiem teraz czy to wina tunera (Ferguson DF9000 PVR), kabla (ale tym samym kablem idzie sygnał z Astry) czy konwertera, no a może antena już się zestarzała moralnie bo chyba 10 lat wnet jej stuknie.

W dniu 2011-04-27 13:18, Bartłomiej Zieliński pisze:

szukałbym przyczyny najpierw. jak przycina Ci się hotbird i to na kanałach sd to coś masz nie tak. może po prostu nie jest dobrze ustawiona? ja mam 60 cm i nic mi się nie przycina, fakt że nie ma dużych odcinków kabla.

Reply to
pawell32

Użytkownik Cavallino napisał:

Tak właśnie, albo że czasami przy szybszym ruchu obrazu (np. cios karate) za ręką wędruje pixeloza.

Ostatnio wgrywałem już soft obsługujący EPG dla TVN, więc w miarę świeży (wersja 6.01 z Conaxem). No ale z innymi tunerami trudno porównywać, bo alternatywnie mogę podłączyć Skymaxa, ale on tylko FTA bierze, a na tym ferdku FTA prawie nie robią problemów - zresztą to co mnie interesuje (TVP Kultura) łapię też stabilnie z Astry.

Użytkownik pawell32 napisał:

Ustawiane za pomocą satfindera za 20 zł na najsłabszy (wówczas) transponder, ale i tak na wszystkich transponderach mam siłę sygnału rzędu 70-75% a jakość 100% (według tego Fergusona, Skymax pokazywał

66-70% i też 100% jakości).

U mnie jest ok. 20m kabla ale też ma on już swoje lata. Tylko że sygnałowi z Astry to nie przeszkadza :)

W dniu 2011-04-28 08:27, Bartłomiej Zieliński pisze:

te wskazania nie mają pełnego odwzorowania.

sat finder ;-)

Reply to
pawell32

U mnie jest antena 65cm (okolice bytomia). Ostatnio zauwazylem ze bbc hd przycina. Sprawdzilem jaka jest jakosc sygnalu. Wyszlo 70% poziom i okolo 24% jakosc. Poszedlem na dach i pokrecilem troche caloscia (na ucho - pomocnik z okna krzyczal ile mam jakosci). Wyszlo ze dosyc mocno mialem nie ustawiona polaryzacje. Po poprawieniu na 75% jakosci dalem spokoj. Od tego czasu odbior jest stabilny. Do calosci obrazu nadmienie ze kabel przy tunerze mam zarobiony bylejak i troche sie rusza.

Antena ustawiona na hotbirda (n-ka), kabla dobre 20m, konwerter twin (ma juz jakies 4 -6 lat ale nie wisi przy kominie). Antena nie grzebana przez dobre 4 lata. Calosc dziala ok. Tak wiec nie liczyl bym ze to wina srednicy czaszy. Sprawdz laczenia na kablach, sprobuj inny tuner, wyreguluj czasze. Troche mnie dziwi ze masz 100% jakosci a 70% poziomu. U mnie zawsze bylo odwrotnie. Poziom sygnalu jest wysoki bardzo czesto. No chyba ze masz pogieta czasze to moze byc warto wymienic na inna ale nie przesadzajmy. Jesli nie masz satelity za drzewami to wieksza czasza nie powinna byc konieczna.

Reply to
ptoki

W dniu 2011-04-28 09:51, ptoki pisze:

w nbox`ie pomiar jest zupełnie inny. ten ferdku pokazuje jak chce.

Reply to
pawell32

Użytkownik pawell32 napisał:

Lepszy rydz niż nic a profesjonalnego miernika nie będę kupował bo nie zajmuję się tym zawodowo, tylko hobbystycznie ;-)

Użytkownik ptoki napisał:

Mnie to nie dziwi, rozumiem to tak, że sygnał 70% wystarcza żeby w większości przypadków odbiór był bezbłędny lub korygowalny FEC-em, a nawet jeśli raz na jakiś czas nie da się naprawić FEC-em, to pasek nie zdąży tego pokazać. PS. Bywa też tak, że mam poziom w granicach 25-50% i jakoś 0...

W dniu 2011-04-28 12:05, Bartłomiej Zieliński pisze:

odepnij antenę i zobacz co pokazuje

Reply to
pawell32

W dniu 2011-04-28 12:02, Bartłomiej Zieliński pisze:

nikt nie zmusza, tylko czasem warto skorzystać z pomocy i ustawić lepiej. może masz kogoś np. nboxem, na nim dużo szybciej ustawisz. w ferdku jest tak, że przy opadającym poziomie sygnału wskaźnik zmniejsza się do 60%, a potem już tylko 0%, tak dziwnie. ale to może też wina dekodera, jak pisał Cavallino. ja tego nie potwierdzę, gdyż nie miałem okazji tego modelu testować

Reply to
pawell32

W dniu 2011-04-27 19:12, Bartłomiej Zieliński pisze:

tak przypomniało mi się, że kolega używa tego dekodera, więc zapytałem go opinię i cóż: - wymienił kondensatory w zasilaczu - wstawił większy radiator na procek + wiatrak - odsunął dysk w kąt, najdalej od procka w efekcie tych zabiegów przestało się przycinać. pasowałoby do Twojego opisu, na hb procek dekoduje programy, z astry są fta.

Reply to
pawell32