kalkulator liczący modulo

Witam, szukam kalkulatora liczącego resztę z dzielenia, czyli popularne modulo. Problem w tym, że wiekszość naukowych kalkulatorów obsługuję całki, logarytmy, statystykę lecz tak podstawowej funkcji nie. Proszę o jakieś linki do stron producentów. Ja przeszukałem google i allegro i nic. Mam Sharpa EL-531 może ktoś się orientuję gdzie tam jest i czy jest w ogóle zaimplementowana taka funkcja. W instrukcji nie wiele można wyczytać.

Pozdr

Reply to
Aktywa

A potrzebujesz hardware'owy koniecznie? Może spraw sobie jakiegoś PDA, nie musi być topowy, tam kalkulatorów masa jest dostępnych, również dla developerów, binarne, hex, itd...

Reply to
DJ

Aktywa pisze:

Resztę z dzielenia x/y łatwo obliczyć zgodnie ze wzorem:

m = x - [x/y]*y gdzie przez [x/y] oznaczyłem część całkowitą dzielenia x/y

Jeżeli twój kalkulator jest programowalny i ma funkcję obcinającą część ułamkową liczby - to nie ma żadnego problemu, aby napisać mini program do obliczania reszty z dzielenia.

Reply to
Adam Dybkowski

Dziekuje obydwu kolegom za odpowiedź. Generalnie idzie o to, że potrzebuję sprawdzić wyliczane modula dla duzych cyfr a robiąc to na kartce papieru łatwo o pomyłkę. To jest zaliczenie przedmiotu kryptologia na uczelni. Musi to być hardware ale może być np. w javie mój tel obsługuję jave. Jednak te, które instalowałem nie spełniają warunku posiadania funkcji modulo. Ten Sharp nie jest programowalny.

Pozdr.

Reply to
Aktywa

Użytkownik "Aktywa" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:h1f93d$b3p$ snipped-for-privacy@portraits.wsisiz.edu.pl...

To sobie na PCta ściągnij jakiś kalkulator, użyj jakiegoś arkusza kalkulacyjnego, czy napisz program w czymkolwiek

Użytkownik "Aktywa" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:h1f93d$b3p$ snipped-for-privacy@portraits.wsisiz.edu.pl...

Największa cyfra w systemie dziesiętnym to 9.

Normalne kalkulatory liczą na liczbach o pewnej skończonej precyzji. Jeśli ty potrzebujesz liczyć modulo liczb 1000 bitowych to żaden normalny kalkulator raczej tego nie policzy, choć kompletnie nie jestem na bieżąco, co oferują współczesne kalkulatory bo mi wystarcza taki za 25zł co ma HEX + logarytmy. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

W dniu 2009-06-19 13:29, Piotr Gałka pisze:

Mówienie o cyfrach, że któraś jest większa to w ogóle nieporozumienie.

pozdrawiam

Reply to
kffiatek

Aktywa pisze:

Heh, trzeba było tak od razu mówić. Szukasz po prostu biblioteki w Javie do obliczeń na liczbach wielkich (np. 4096-bitowych), opakujesz już ją sobie w prosty "kalkulator" (pisałeś, że programujesz w Javie?). Potrzebna klasa nazywa się java.math.BigInteger a szukasz metody "mod":

Adam Dybkowski

Dnia 18.06.2009 Aktywa snipped-for-privacy@wp.pl napisał/a:

HP z serii 48

tu nawet przedstawiciel ginącego gatunku był:
Toporne i cudaczne ale możliwości zacne :) I jak było nowe to ze 4x tyle kosztował niż ten na aukcji. Golas oczywiście, bez kart i obudowy.

Aczkolwiek pewnie palmtop mniejszy a bardziej wszechstronny jest ;)

pzdr, szadok

Reply to
szadok

Użytkownik "Aktywa"

wrzuc w google IBAN JAVA (numery IBAN są liczbami np 26 cyfrowymi mod 97) i dostaniesz kupę stron Chyba kiedyś widziałem udostępniane źródła do zainstalowania u siebie - przy takich duzych liczbach trzeba do problemu podejsc sposobem :-) Ja sobie to kiedyś zaprogramowałem w arkuszu excela

*** blad ***
Reply to
blad

Pan Adam Dybkowski napisał:

Albo "man bc" -- bc - An arbitrary precision calculator language. Tym językiem o składni zbliżonej do C można liczyć na dowolnie dużych liczbach całkowitych, a da się toto uruchomić na wszystkim.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Czytaj tekst od początku do końca ze zrozumieniem a potem zabieraj głos. Napisałem, że chodzi o zaliczenie przedmiotu a to chyba jasne, że nie będe miał komputera pod ręką. Nie trudno się domyślić, że to egzamin, w innym przypadku nie potrzebowałbym forum by sobie pomóc.

Reply to
Aktywa