Kablówka, a podłączenie komputera. Różnica pote ncjałów. - Page 5

Re: Kablówka, a podłączenie komputera. Różnica potencjałów.

Co znaczy "nie powinny"? Popatrzyłem na to, co mam pod ręką. Na większości
urządzeń z kablem dwużyłowym są kwadraciki. Tylko chińska lutownica
(kupiona kilka tygodni temu) nie ma. No cóż, może tym razem Chińczyka
nie rozstrzelają. Ale to co podłączone jest typowym kablem komputerowym,
czyli -- cutuję -- ma "klasę I (symbol masy w kółku)" już tego oznaczenia
nie ma. Nie ma kółka z symbolem masy (ani uziemienia -- bo chyba taki być
powinien). Wśród sprawdzanych jest na przykład zasilacz routera Cisco.
To chyba szacowna firma. Z rzeczy większego kalibru, kuchenka mikrofalowa
również nie ma. W ogóle nie ma żadnego symbolu. Kupiona w Madrycie jakiś
czas temu, ale Hiszpania to też UE. Lodówka jeśli ma, to pewnie gdzieś
z tyłu, więc się nie wypowiem. Jeszcze toster sprawdziłem. Też nie ma.

A co będzie, jeśli projektant zaprojektuje super-duper potrójną izolację,
spełni wszystkie normy ochrony drugiej klasy, a do tego dołoży jeszcze
przewód ochronny? Wolno mu? Bo naprzykład uważa, że jak się toto uziemi,
to będzie lepiej grało, albo w ogóle będzie fajniej? Może z tymi
zasilaczami, co je przed chwilą oglądałem, tak właśnie jest?

Nie, jeszcze można sieknąć serią z kałacha.

Ale ten napis jest NA BETONIARCE. W widocznym miejscu. I bardzo słusznie.
W sposób użytkowania betoniarki wpiasna jest możliwość zalania elektryki
wodą ze szlauchu. Dobrze, jeśli wtedy całe żelastwo jest połaczone
z ziemią (teraz mnie olśniło -- już wiem dlaczego niektóre betoniarki
były sprzedawane pod nazwą "mieszalnik do pasz").

W ogóle lepiej by było, gdyby przepisy były lepsze. Z tymi co są,
to dla wszystkich jest trochę lepiej, ale też i trochę gorzej.

Jaja, folcwagen.

Siedzę teraz przy komputerze z podłaczonymi głośnikami (takie sobie
średnie Creative, jeden duży i dwa małe). Coś tam z tego 50Hz da się
usłyszeć, ale nie słabnie po wyjęciu jacka z karty. Z wygładzaniem
w zasilaczu to się nie popisali, ot co. Wszystko podłączone do jednego
UPS-a, a ten do zwykłego odskulowego gniazdka bez bolca. No i 110V
też mnie nie szczypie na obudowie (zmierzyłem właśnie względem
kaloryfera, jest coś koło zera). Może ten mój pecet zepsuty jakiś,
albo co? W każdym razie współczesnych norm na badziewiastość nie
trzyma.

Jarek

PS
A ta "kwestia emisji", to poza kwestią arbitralnie ustalonych norm
w kwestii emisji, jakie ma znaczenie w praktyce?

--
"Strzelanie do rzutków przez osiem godzin miesięcznie było dla nich
doskonałym ćwiczeniem.  Nabierali dzięki temu wprawy w strzelaniu
[...]

Bo się zmieniły przepisy. Nie możesz zrobić w domu instalacji
dwuprzewodowej  i bez różnicówki.

Też uważam że należy wyburzyć/zlikwidować/zakazać używać 80% budynków
mieszkalnych.
:-))))

--
Desoft

Re: Kablówka, a podłączenie komputera. Różnica potencjałów.

Przede wszystkim "unia" pownna wycofac gniazda bez styku ochronnego ze
sprzedaży. Zamiast żarówek

Re: Kablówka, a podłączenie komputera. Różnica potencjałów.

Jeśli *zamiast*, to by było jeszcze nieźle. Rozumiem, że chodzi o to, by
Ministerstwu Głupich Kroków dać szansę na wykonanie planu pięcioletniego.

Jarek

PS:
http://www.youtube.com/watch?v=OgV4iBQVNyU

Re: Kablówka, a podłączenie komputera. Różnica potencjałów.

Tylko gdzieś musi być zapisane, że podłączać "do kołka".
Można przecież podłączyć kablem który opisałem wyżej.

--
Desoft

Re: Kablówka, a podłączenie komputera. Różnica potencjałów.

Ten co z jednej strony ma płaską wtyczkę, a z drugiej trójstykowe
standardowe złącze? Można. Cały czas próbuje coponiektórym kolegom
łagodnie przetłumaczyć, że przy istniejącej wtyczkozgodności istotne
jest to co napisane (na betoniarce na przykład). Niektórym wszelkie
napisy może zastąpić wiedza. Niezaprzeczalnie wzmiankowni koledzy
wiedzę mają, ale korzystają z niej w sposób dziwny i pokrętny.

Re: Kablówka, a podłączenie kompute ra. Różnica potencjałów.

Pojadę kiedyś do miasta to zobaczę.

Mirek.

Re: Kablówka, a podłączenie komputera. Różnica potencjałów.
Uwaliłem stary telewizor podłączając "na chama" wyjście s-video kompa
do wejścia composite w TV, do którego wpięta była antena telewizji
kablowej. Telewizor naprawiono, teraz kupiłem plazmę i nie chcę
powtórzyć błędu.

Różnica potencjałów pomiędzy masą instalacji tv kablowej a obudową
komputera wynosi około 100V, jest to wyraźnie prąd zmienny.
Oscyloskopu nie mam, także przebiegu nie wrzucę, żeby być na 100%
pewnym.

Krótko mówiąc kablówka "kopie"?
Dotykasz wtyku gniazda kablówki i kaloryfera, bolca w gniazdu sieciowym i
kopie?
Oczywiście zamiast "kopania" wygodniej użyć woltomierza.

Reklamuj na tą przypadłość.

Kontaktowałem się z konserwatorem telewizji kablowej, Pan stwierdził,
że problem nie leży po ich stronie, że antena jest uziemiona, a winny
jest komputer. Sądziłem, że problemem jest podłączenie masy do obudowy
komputera, wpiąłem więc bez masy zewnętrznej, problem nadal ten sam.

Odłączenie komputera od bolca _może_ ocalić TV, Ciebie potraktuje większym
lub mniejszym wstrząsem.

--
Desoft

Re: Kablówka, a podłączenie komputera. Róż nica potencjałów.
Hello Jan,

O jeszcze to nie leży w Koszu? Temat przemaglowany setki razy. Tu i na
Elektrodzie.

Re: Kablówka, a podłączenie komputera. Różnica potencjałów.

Usenet nie elektroda.pl, w funkcjonalnosć Kosza wyposażony nie jest
(wyjąwszy grupy moderowane...).
--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom   snipped-for-privacy@interia.pl

                               ^^^^^^^^^^
               ^^^^^^^^^

Umiesz czytać?

Re: Kablówka, a podłączenie komputera. Różnica potencjałów.

Do tej bardzo dobrze opisującej problem wypowiedzi dodam małą propozycję dla
twórcy wątku.
Dla własnego bezpieczeństwa i rozwiania wątpliwości polecam sprawdzenie
woltomierzem potencjału uziemienia gniazda kablówki i uziemienia komputera
(czyli bolca w gniazdku) względem niezależnego uziemienia typu kaloryfer.
Tak jak wspomniał kolega zawsze warto zamontować sobie separator
galwaniczny. Nikt nie chciałby żeby w razie awarii kablówki jego sprzęt stał
się uziemieniem całej kablówki w bloku.. Nawet niewielka różnica potencjałów
uziemień może wywołać zjawiska od zwykłego buczenia w głośnikach po
uszkodzenie sprzętu.

Re: Kablówka, a podłączenie komputera. Różnica potencjałów.
(ciap)
(ciap)
Wiara w to co mówią ludzie z kablówki jest nieuzasadniona.
Piszę to jako były operator.

--
Włodek

Site Timeline