Kable z wtyczkami RJ45 i wyprowadzonym ekranem, na zam ówienie

Witam uprzejmie,

Trochę działam w automatyce przemysłowej, natomiast po raz pierwszy będę
łączył sterownik PLC ze sterownikiem serwa poprzez sieć Ethernet. Po stronie
serwa, zgodnie z instrukcją, nakazują wetknąć wtyczkę w gniazdo RJ45,
natomiast ekran kabla sieci przykręcić śrubką do obudowy. Chciałem Was
zapytać, gdzie na dogodnych warunkach zamawiacie robione kable do
przemysłowych sieci Ethernet? Czy firma robiąca kable wyprowadzi kawałek
ekranu z kabla, żeby można było go przykręcić do obudowy urządzenia?

Pozdrawiam,
   Robbo

Re: Kable z wtyczkami RJ45 i wyprowadzonym ekranem, na zamówienie
dzenia?

...a nie wystarczy kupic kabla z ekranem + wtyczki i zacisnac?

np. http://www.ubnt.com/toughcable

dostepne "wszedzie" z alledrogo wlacznie...

WS

Re: Kable z wtyczkami RJ45 i wyprowadzonym ekranem, na z amówienie

Niestety, nie umiem i jestem niewyuczalny. Zacisnąłem w życiu kilkadziesiąt
kabli. Byłem na kursie Cisco CCNA, gdzie uczliśmy się zaciskać kable, a
potem sprawdzaliśmy te kable na zgodność z normą za pomocą urządzenia Fluke.
Zrobić kabel, który spełnia normy jest dość trudno. Za pierwszym razem
prawie nikomu z grupy nie udało się zrobić dobrego kabla. A potem to i tak
wychodziło raz dobrze, raz źle. Poza tym z tych zaciśniętych przeze mnie
wtyczek po jakimś czasie wysuwają się przewody i wygląda obrzydliwie, a
czasem przestaje działać. Chciałem zamówić kable porządne z obejmą
zapobiegającą wysuwaniu się przewodów z wtyczki, do sieci przemysłowej, z
ekranem umożliwiającym podłączenie do obudów urządzeń.

R.

Re: Kable z wtyczkami RJ45 i wyprow adzonym ekranem, na zamówienie

A gotowe kable RJ45 STP nie wystarczą? Potrzebne tylko gniazdko, które
ma połączoną masę.

Re: Kable z wtyczkami RJ45 i wyprowadzonym ekranem, na z amówienie

Myślę, że to będzie dobre rozwiązanie. Wpisywałem w google RJ45 STP i za
bardzo nie znajdowało mi żadnych kabli. Odkryłem, że są używane nazwy F/UTP
oraz S/FTP -- teraz już mogę znaleźć gotowe kable. Kable będą podłączone do
serwonapędu. Będą w pobliżu dość silnego pola elektromagnetycznego
transformatorów.
R.

Re: Kable z wtyczkami RJ45 i wyprowadzonym ekranem, na z amówienie
Znalazłem takie kable http://www.meditronik.com.pl/el-komp/k1140.htm
To jest S/FTP (dawniej SFTP) - skrętka z każdą parą foliowaną dodatkowo w
ekranie z siatki.
Ja będę używał długości 10 albo 15 metrów.

R.

Re: Kable z wtyczkami RJ45 i wyprow adzonym ekranem, na zamówienie
Z góry mówię, ze z automatyką miałem niedużo kontaktu, z sieciami -
"trochę".

Jakie normy? Niedawno "bawiłem się" właśnie miernikiem Fluke i zrobienie
kabla, który by miał słabe parametry okazało się naprawdę trudne.

Zakładając, że nie usunięto za dużo izolacji, to oznacza albo bardzo
słaby kabel, albo bardzo kiepskie wtyczki (albo bardzo słabe
zaciśnięcie). Jeżeli zaciśnie się kabel "z całej siły" (do czasu aż
"kliknie" blokada) to prędzej przy szarpnięciu urwie się gniazdo, niż
wyjdą żyły.

Obejmą? Wtyczki mają taki plastikowy element, który znacznie utrudnia
(uniemożliwia?) wyrwanie kabla bo jest samoblokujący - trzeba by zerwać
izolację zewnętrzną.

A to brzmi jak problem - rozplot kabla wg normy nie powinien przekraczać
~12mm, wtedy ekran da się jedynie sensownie podłączyć do wtyczki (o
takiej:
http://www.cyberbajt.pl/produkt/3112/wtyczka-rj45-ekranowana-ftp.html )

Re: Kable z wtyczkami RJ45 i wyprow adzonym ekranem, na zamówienie
UBF%ytkownik Michoo napisaB3%:

Wiesz - sB1% zaciskarki i zaciskarki. Mamy w firmie sB3%uBF%bowB1% i mam =
swojB1%20
prywatnB1% - i caB3%a firma mojB1% prywatnB1% zaciska bo sB3%uBF%bowa do =
d... siEA%20
nadaje - po prostu nie dogniata, ten typ tak ma... AF%eby byB3%o B6%miesz=
niej20%
- firmowa to super-hiper zaciskarka na wtyczki 4-, 6- i 8-biegunowe z20%
peB3%nB1% rF3%wnolegB3%oB6%ciB1% zagniatania, mojej bliBF%ej w zasadzie d=
o obcEA%gF3%w.

--20%
Darek

Re: Kable z wtyczkami RJ45 i wyprowadzonym ekranem, na zamówienie

e tam, mozna rozplesc i pol metra, ekran zostawic osobno reszte
przyciac na te 12mm, ekran odgiac do tylu i zacisnac... mamy wtyczke z
wystajacym ekranem na 0.5m ;)  ;)

WS

Re: Kable z wtyczkami RJ45 i wyprow adzonym ekranem, na zamówienie
UBF%ytkownik Robbo napisaB3%:
 siEA%
 przewodF3%w z

Normy na parametry kabli ethernetowych sB1% przestrzelone o kilkadziesiB1%
t20%
razy. Ethernet 100Mbps swobodnie chodzi z poB3%B1czeniem kabla "na pajB1%
ka"20%
- przecinamy kabel, wysnuwamy z dwF3%ch poB3%F3wek osiem BF%yB3% dB3%ugo=
B6%ci20%
dziesiEA%ciu centymetrF3%w w osiem stron B6%wiata, odizolowane koF1%cF3%w=
ki20%
skrEA%camy, izolujemy taB6%mB1% izolacyjnB1%, zaginamy wzdB3%uBF% zB3%oBF%
onych ze sobB1%20
poB3%F3wek kabla o omotujemy taB6%mB1% izolacyjnB1% na grubo. Chodzi bez=
 pudB3%a.

Z ostatnich prF3%b - kamera kotB3%ujB1%ca w okolicach 80Mbps zaczyna mieE6%
20%
kB3%opoty po rozwiniEA%ciu wszystkich aktywnych par w pEA%tle o B6%rednic=
y okoB3%o20%
pF3%B3 metra - znaczy 1-2 rozsuwamy w taka pEA%tlEA% i 3-6 teBF% rozsuwa=
my.20%
SiedemdziesiB1%t centymetrF3%w totalnie rozplecionej skrEA%tki z grubsza =
do20%
kupy zgarniEA%tej chodzi bez zajB1%kniEA%cia.

--20%
Darek

Re: Kable z wtyczkami RJ45 i wyprowadzonym ekranem, na zamówienie

Nie omotujemy, tak zostawiamy:
http://jfox.republika.pl/images/utp.jpg

J.

Re: Kable z wtyczkami RJ45 i wyprow adzonym ekranem, na zamówienie
UBF%ytkownik J.F. napisaB3%:
ugoB6%ci
wki
oBF%onych ze sobB1%

Niestety trzeba byB3%o omotaE6% - mocno ludne miejsce, niekontrolowane20%
zwarcia ze wszystkim praktycznie pewne.

--20%
Darek

Re: Kable z wtyczkami RJ45 i wyprowadzonym ekranem, na z amówienie

Chodzi, a nie emituje i nie jest wrażliwe to zbliżone, ale nie jednoznaczne
parametry.
P.G.

Re: Kable z wtyczkami RJ45 i wyprowadzonym ekranem, na z amówienie

a połóż obok kabel od falownika do silnika np 20kW

jeffrey

Re: Kable z wtyczkami RJ45 i wyprow adzonym ekranem, na zamówienie

No ale taki kabel powinien być ekranowany :)

Re: Kable z wtyczkami RJ45 i wyprow adzonym ekranem, na zamówienie
UBF%ytkownik Jeffrey napisaB3%:

Nie chcesz wiedzieE6% w jakim B6%rodowisku EM dziaB3%aB3% wzmiankowany pa=
jB1%k...

--20%
Darek

Re: Kable z wtyczkami RJ45 i wyprow adzonym ekranem, na zamówienie

To widocznie dla takich jak ty są wtyczki nie wymagające zaciskania.
http://www.automation.siemens.com/mcms/industrial-communication/en/ie/Cabling-technology/fast-connect-rj45-plug/Pages/fast-connect-rj45-plug.aspx
Jak poszukasz to znajdziesz też takie z montażem przewodu pod śrubkę.
Ceny od 80 do 200 zł za 1 wtyczkę :)

Re: Kable z wtyczkami RJ45 i wyprowadzonym ekranem, na z amówienie

Takie Siemensowskie mamy wtyczki i do tego siemensa kabelki w ten deseń.
http://www.procentec.com/products/productdisplay.php?index61 %
Działa to sobie w warunkach przemysłowych bardzo dobrze (roboty spawalnicze,
zgrzewalnicze, serwonapędy, itp itd.)

--
Irokez

Site Timeline